Ik heb sinds kort een mooie nieuwe radiator aan mijn waterkoelingsetup toegevoegd evenals een waterblokje van Tha Mafkees. Mijn pomp heb ik hergebruikt omdat hij krachtig genoeg zou moeten zijn (Eheim 1048). Nu is het zo als ik mijn setup neerzet/leg zoals ik het het handgiste vind, de radiator bovenop mijn kast en de slanger via de achterkant naar binnen naar de pomp en het waterblokje, dan sputtert mijn pomp tegen. Het lijkt wel of het hem niet lukt om het water hoog genoeg omhoog te pompen. Als ik de radiator naast mijn kast neerzet, dan lukt alles prima.
Deze opzet is echter uiterst onhandig, vraag in deze :
Zou een andere pomp (= lees Eheim 1250 die 1000liter per uur kan verpompen ipv de 600 liter per uur van de 1048) dit kunnen verhelpen of is deze setup gewoon 'te zwaar' voor zulke toepassingen ?
Ik gebruik een Chieftec bigtower, heb de pomp in de kast op de grond staan en de radiator is een 25x17x7 cm radiator met 10mm slangaansluitingen.
Deze opzet is echter uiterst onhandig, vraag in deze :
Zou een andere pomp (= lees Eheim 1250 die 1000liter per uur kan verpompen ipv de 600 liter per uur van de 1048) dit kunnen verhelpen of is deze setup gewoon 'te zwaar' voor zulke toepassingen ?
Ik gebruik een Chieftec bigtower, heb de pomp in de kast op de grond staan en de radiator is een 25x17x7 cm radiator met 10mm slangaansluitingen.