Toon posts:

Probleem benaderen FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het benaderen van me Ftp. Zodra ik ftp://ip-adres intyp krijg ik de volgende melding:

fout opgetreden bij lezen inhoud map: zorg dat de bestandsnaam geldig isen dat u toegangsgemachtiging hebt voor de opgegeven lokatie
details: kan geen verbinding maken met de server

Ik heb een Sweex routertje en deze port 21 doorgelinkt.

Ik gebruik win 98SE met BulletFTPserver.

Volgens bulletftp gebruikt hij alleen poort 21. of is het nodig nog een andere poort (bijv poort 20 zoals ik vond via de search) door te linken?

Ik heb de gebruikers uitgeschakeld. Maar ook zonder werkt hij niet.

Wie kan me zeggen wat ik fout doe?

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 00:08

Pyrus

Hardknock life

je moet een user + wachtwoord opgeven om erin te komen. De syntaxis hiervoor is: ftp://user:pass@123.45.67.89
Wat je ook kunt doen is een user aanmaken en vervolgens bij de setup username + pass uitvinken, maar wees hier voorzichtig mee. Iedereen kan dan gewoon op je ftp komen, zonder username + pass (wel alleen maar in de directory die je aangegeven hebt voor die user, maar wees toch voorzichtig)

Oh en je moet natuurlijk wel inkomend verkeer van buiten op poort 21 doorverwijzen naar poort 21 op de pc waar je ftpserver draait

[ Voor 15% gewijzigd door Pyrus op 13-07-2003 22:12 ]

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al users aangemaakt en via het systeem van:
ftp://user:password@123.456.78.90 proberen in te loggen
Ook zonder users; Ftp://123.456.78.90 is ie niet te benaderen. Vuurmuur heb ik ook al uitgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja port 21 is doorgelinkt. 192.168.2.101 privatport 21 Type:TCP publicport 21

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:16

momania

iPhone 30! Bam!

En wat als je nou eens met een ftp client inlogt ipv met de windows explorer?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

wat je wel moet doen ij je bulletproof, weet niet of je het wel of niet hebt, is je HOST IP of oe ze het daar ook noemen ;) op je router adres zetten. niet op je inkomende lijn

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
ip passive mode werkt het dan wel?

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ehm... voor Active mode moet je poort 20 EN poort 21 doormappen naar de FTPserver...
voor passive mode kan je zelf je port range instellen...

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
ja okee maar bij mijn kom je anders niet door de router heen vandaar dat ik dit schreef

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Fludizz schreef op 13 July 2003 @ 23:13:
ehm... voor Active mode moet je poort 20 EN poort 21 doormappen naar de FTPserver...
voor passive mode kan je zelf je port range instellen...
Volgens mij is dat een groot fabeltje (wat ik helaas in elk FTP-server-probleem topic voorbij zie komen). Poort 20 hoef je niet/nooit te mappen omdat die alleen van de server naar de client (dus van binnen naar buiten) wordt gebruikt. Veel (alle?) routers laten gewoon altijd al het verkeer van binnen naar buiten door, dus daar is echt geen extra mapping voor nodig!

Verder zou je bij een echt active/passive probleem wel gewoon inloggen maar dan zou je alleen geen dir list te zien krijgen (met een time-out error ipv een rechten error!), atcive/passive is hier dus niet het probleem!

Ik vraag me af of je wel op je FTP server voorbij ziet komen dat er iemand probeert aan te melden/in te loggen. Ook vraag ik me af of je het wel echt van buiten hebt geprobeerd.. Veel routers kunnen namelijk niet met Loopback overweg zodat je interne servers alleen op de interne IP's te bereiken zijn (en dus niet via interne client --> extern IP --> router --> interne server).

[ Voor 15% gewijzigd door Ook op 15-07-2003 13:26 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• mrsar
  • Laatst online: 13:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

probeer je nou vanaf je eigen pc in je eigen ftp te komen door een router?als dat het geval is werkt het niet tot zover ik weet omdat dat simpel niet kan door de router

\hmm niet goed opgelet,is al gezegt,tis warm he ;)
heb je het al geprobeerd via de localhost,dan wel aangeven all ip's,en voor mensen van buitenaf moet je vaak aangeven in de server wat het externe ip is

[ Voor 39% gewijzigd door mrsar op 15-07-2003 18:54 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Daarom stel je even de ftp proxy in van je provider in en dan werkt het wel omdat het dan van buitenaf wordt opgevraagd ipv je lan. (ha mits alles goed ingesteld natuurlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 15-07-2003 18:58 ]

Iperf

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 00:08

Pyrus

Hardknock life

Kun je hem wel benaderen als je probeert in te loggen via ftp://user:pass@localhost (of ftp://localhost )?

LinkedIn

• Ook

Ook

Yes I can!

^^^
werkt dus alleen als je achter de machine zit waar de server op draait!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer vanuit een andere pc, die wel op het zelfde netwerk zit, in te loggen idd.

Zal eens iemand van buitenaf proberen te laten inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
ook dit werkt niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op de server zelf inloggen werkt het wel als ik inlog op ftp://192.168.2.102 (lokale ip) erg vaag.

Verwijderd

hoe staan je rechten op je ftp-map eiglijk?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

Reptile209

- gers -

probeer het eens met telnet, dan krijg je wat meer feedback waar het misgaat:
telnet <hostname> 21
Als je verbinding krijgt, inloggen met:
user <user>
pass <pass>
Inhoud van de home-dir opvragen met:
list
en als dat werkt, heb je geen probleem :). Zo niet, dan heb je een wat preciezer punt waar het misgaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Reptile209 op 15-08-2003 14:36 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gebruiker al rechten gegeven. Zonder router werkt het perfect. Downloaden vanuit een andere pc loopt ook goed. Zodra de router er weer op zit is het afgelopen

Verwijderd

Topicstarter
Op computernaam en lokaal ip kan hij hem wel verbinden via telnet.

Verbinden met de ftp server lukt voor geen meter. Ik laat het er weer bij zitten voor vandaag.

• Ook

Ook

Yes I can!

Als je mensen van buitenaf wil toelaten moet je wel even de betreffende poort (21?) mappen op je router!
edit:
En voortaan wel even netjes de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) gebruiken hé! ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Ook op 15-08-2003 18:38 ]

Pagina: 1