Vragen over Upgrade en temps huidige systeem...

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Mijn 1ste vraag, misschien heel dom maar heb gezocht!

Ik heb het gevoel dat er iets niet goed zit met mijn AMD 2800+ (2,25 GHZ).

Even een voorbeeld, ervoor staat de tijd dat ik heb getest;
(computer net aan)

21.04 33,5 Graden
21.07 45,5 Graden

Even de Demo van 3dMark2001 gedraaid tot aan inserd disc 2.

21.12 55.5 Graden

Mijn kast stond open, hier mijn systeem:

Abit NF7-S
AMD 2800+ met Zalman 6000CU
Hercules 9800Pro
Creative Audigy 2
2x S-ATA 120GB Maxtor
3x 512 MB DDR PC 2700 (Samsung)
Mijn kast: Thermaltake XaserII 6000A

Ik weet niet ofdat het aan mij ligt maar dit zijn nog maar tems van 8 minuten, en als die een uurtje aanstaat zonder iets te doen word deze CPU temp toch zeker wel tussen de 65 & 75 Graden.

Heb vanmiddag nog het al het stof van de fans afgehaald en CPU koeler er opnieuw opgezet, koelpasta die bij de Zalman zat erop gedaan.
----------------------------------------------------------------------------------

Volgende vraag:

Zoals ik hierboven al heb aangegeven heb ik een AMD 2800+, alleen heeft het zin om deze te upgraden naar een P4 2,8 GHZ 800 FSB? Of kan ik dan beter direct een 3 GHZ nemen va Intel?
Heeft het veel zin en ik weet dat deze goed te overclocken zijn zonder hoge temps te krijgen, maar kan ik met mijn AMD 2800+ ook ver overclocken en tot hoever kan ik dan gaan.
Een maat van mij heeft een P4 2,8 GHZ @ 3,36 GHZ en temps van 33 graden met air.
Zou ik dit ook kunnen doe met mijn AMD ondanks dat ik hoge temp heb, want ik neem aan dat die temps dan ook wel erg zullen stijgen...?

Dus of haal mij over om mijn AMD spul weg te doen en Intel te kopen, of haal mij over om dat over te clocken wat ik nu heb.
OF geef ander atvies...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Ik zou je AMD XP 2800+ nog lekker houden! Intel komt binnenkort namelijk met een nieuwe processor! En dan is het zonde om dat weer te gaan upgraden, toch? Tenzij geld geen probleem is. ;)

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Om over te stappen van een 2800+ naar een p4 2.8 GHz levert imho niet genoeg prestatieverschil op in vergelijking met de kosten die je maakt (nieuwe mobo, cpu).

De p4 is wel iets sneller in benchmarks, maar of je dat vershil in real lif echt gaat merken vraag ik mij af.

Ik denk dat je gezien de kosten dan mischien beter op andere koeling over kan gaan, dan kun je ook wel fijn gaan overclocken. Een leuk waterkoelingssetje kost minder als een cpu en mobo en is ook nog eens lekker stil.

• W.Wezz
Geld is op zich niet zo`n groot probleem, als ik iets wil koop ik het...

Maar even terug vallen op waterkoeling, ik heb het al ongeveer half jaar in mijn hoofd, maar omdat ik echt gewoon helemaal absoluut nul komma nul verstand heb van waterkoeling zou ik daar wel graag advies over willen, en waar ik dat het beste kan kopen, ik heb wel eens zo`n ditse site gezien maar ja ik ken ook helemaal geen duits dus dat gaat niet door denk ik.Op XXL hebben ze ook waterkoeling maar ja, als ik waterkoeling neem wil ik natuurlijk ook wel gelijk voor mijn Hercules 9800 waterkoeling erop, maar wie heeft deze al gesignaleerd?

Ik hoop op nog iets meer antwoorden...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je niet wilt knutselen is een kant en klare kit een goede suggestie. Zelf ben ik onlangs ook overgestapt naar waterkoeling via een Asetek Waterchill set. Zeer goede aanrader.
Zie verder ook:
[rml][ WC] Asetek Waterchill topic[/rml]
Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje II
[rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• W.Wezz
En hoe zit het dan met waterkoeling voor mijn 9800, of kan ik ook een blok gebruiken van een 9700?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Als je over zou stappen naar de P4 zou je imo er weinig mee opschieten misschien wel een beetje erbij inschieten. Of je moet al willen overklokken met niet "extreme" koeling.

[edit] die temps die je maat haalt met zijn P4 luchtkoeling zul je nooit halen met je amd ( zelfs niet op std waardes ) luchtkoeling. Das dan ook een groot verschil tussen AMD en P4.
Enne wij kunnen niet kiezen of jij wel of niet wilt overklokken, en of je wel of geen P4 moet kopen.

Als je wilt overklokken met dus niet te extreme koeling moet je voor P4 gaan. simpel zat. Als je dat geld er voor over hebt ?? terwijl je al een snel systeem hebt moet je zelf afwegen.

[ Voor 59% gewijzigd door t!mP op 13-07-2003 23:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Antwoorden

Vraag 1:
Hoe warm mag m'n CPU worden?
Vraag2:
Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?

Advies:
Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat
/faq/zoekertje/zelfwerkzaamheid- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.