Welke Dell Inspiron kiezen???

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 17:33
Ik ga me dus een notebook aanschaffen. M'n voorkeur ging eerst (omwille van de prijs) uit naar een Acer, maar nu ik voldoende financieringsmiddelen heb, ben ik bereid om voor m'n eerste keus (een Dell notebook) te gaan.

Nu ben ik aan 't twijfelen tussen 2 (eventueel 3 modellen): de Inspiron 8500 en de Inspiron 5150 (en eventueel nog de Inspiron 5100 [met een non-mobile P4 cpu]). Voor meer info over de laptops zie volgende url -> http://www.euro.dell.com/...eries_inspn_notebooks.htm

Oorspronkelijk was ik van plan om voor de Inspiron 8500 te gaan omdat die Inspiron 5150 gewoon verschrikkelijk duur is, maar hetgene wat mij vrijwel direct opviel, is dat die Inspiron 8500 een 15.4" Wide Screen TFT heeft. Nu kan ik voor mezelf niet goed uitmaken of dit een voordeel of een nadeel is. Ik denk dat het een nadeel is voor games en wallpapers omdat deze 2 meestal andere resoluties ondersteunen. Kan iemand hier wat meer over vertellen (ervaringen met 1 van beide notebooks of zo)? Waarvoor ik die notebook ga gebruiken...

- standaard stuff zoals (surfen, mailen, chatten, php coden, wat muziek beluisteren)
- DVDs / DivX'en bekijken op de notebook en via de tv-out op m'n (gewone, dus geen breedbeeld) tv.
- Er komt ook Gentoo Linux op dus ik hoop dat daar alles ook goed gaat werken (X moet die resoluties namelijk ook aankunnen, maar dat zal waarschijnlijk wel geen probleem zijn).
- Zo nu en dan wat gamen (ik denk dan aan TFC, RTCW, maar vooral RTCW ET en eventueel nog Doom3 binnenkort).

PS: ik ga voor die Ati Radeon Mobility 9000 -> is dit een goede keuze?

[ Voor 5% gewijzigd door CobraX op 13-07-2003 21:49 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Met de search kan je teminste de helft teweten komen

en lees de Faq nog eens:

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

edit:
Typte Radeon mobile 9000 in de search: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek
Zo kan je dus zelf je eigen conclusies trekken..

[ Voor 36% gewijzigd door Roberto op 13-07-2003 22:01 ]

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 17:33
RS_003 schreef op 13 July 2003 @ 21:58:
Met de search kan je teminste de helft teweten komen

en lees de Faq nog eens:

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

edit:
Typte Radeon mobile 9000 in de search: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek
Zo kan je dus zelf je eigen conclusie trekken.
Ik heb eerst een search gedaan, maar de ene vindt dit en de andere weer dat. Nu zijn we weer enkele maandjes later en zullen de mensen die enkele maanden geleden een Dell Inspiron 8500 gekocht hebben beter kunnen oordelen over (bijvoorbeeld) het scherm dacht ik zo.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:38

LopeZ

Too much is never enough

Lees toch de faq nog eens, er staat duidelijk in dat dit soort topics niet gewild zijn. jammer maar helaas

Dit topic is gesloten.