Toon posts:

fan verbrand!/schade chip?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een Gigabyte 9500 en mijn fan is ermee gestopt.
Deze is echter verbrand en weg gesmolten en de videokaart heeft een paar dagen zo gedraaid.
Heeft mijn videokaart nu schade op gelopen door dit?
Ik heb er nu ff een casefan erop gerapt maar als ik de andere kant voel van de chip dan kan ik daar geen vier seconden mijn vinger op houden, is dit normaal?
Is mijn videokaart langzaam aan het stuk gaan. :'( :'(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Videokaart kan beschadigd zijn door dit grapje.
Werk je nu met die videokaart? Zoja, heb je nu last van rariteiten zoals het uivallen van het beeld of artifacts?

Als dit niet het geval is dan hoef je jezelf ook niet echt druk te maken, wel zou ik er snel voor zorgen dat er een nieuwe fan op komt omdat je al aangeeft dat de kaart erg warm wordt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als de kaart niet ok meer werkt moet je gewoon contact op nemen met je leverancier, dit is een garantiegeval lijkt mij.

Neem sowieso maar contact op, als je zelf aan de kaart gaat lopen kloten vervalt je garantie namelijk. Dus niets meer aan doen en proberen de kaart om te ruilen :)

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 13 July 2003 @ 21:31:
Videokaart kan beschadigd zijn door dit grapje.
Werk je nu met die videokaart? Zoja, heb je nu last van rariteiten zoals het uivallen van het beeld of artifacts?

Als dit niet het geval is dan hoef je jezelf ook niet echt druk te maken, wel zou ik er snel voor zorgen dat er een nieuwe fan op komt omdat je al aangeeft dat de kaart erg warm wordt. :)
Waar ik wel last van heb is dat mijn beeld voormaat steeds verspringt, hoort dit?
Beeld staat op 1024 bij 768 en dan verspringt het en wordt dan kleiner en krijg dit niet meer goed.
Als ik de computer opstart dan staat het beeld op 1024 bij 768 maar na een paar seconden vespringt het beeld weer.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 21:41:
[...]

Waar ik wel last van heb is dat mijn beeld voormaat steeds verspringt, hoort dit?
Beeld staat op 1024 bij 768 en dan verspringt het en wordt dan kleiner en krijg dit niet meer goed.
Als ik de computer opstart dan staat het beeld op 1024 bij 768 maar na een paar seconden vespringt het beeld weer.
Dit lijkt mij iig niet de bedoeling.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat dit bij iemand gebeurde.
Dus ik zou ff over gaan op een ander kaartje dat je misschien nog hebt liggen, en deze maar ff laten nakijken door de winkel waar je hem gekocht hebt of ddor de NL-se importeur.

Dit klinkt mij zeer slecht in de oren iig.

Ik had je graag wat anders willen zeggen , maar ik geloof dat ik dat niet kan maken.
hope 4 the best, zou ik zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door _Droopy op 13-07-2003 22:46 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

ik heb een Gigabyte 9500 en mijn fan is ermee gestopt.
Prachtig, niks meer aan doen en gelijk garantie claimen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 23:04:
[...]
Prachtig, niks meer aan doen en gelijk garantie claimen.
Oke ga ik gelijk doen, had al het vermoeden dat ik het op garantie moest gooien
:) :)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
argum...
dat ie aan de achterkant warm word.. is behoorlijk normaal hoor
die paar mm plaat die tussen de super hete chip zit en jou vinger houd die temp echt niet tegen,
toen ik mn oude keoler nog op mn TI4400 had zitten (nu heb ik een zalman heatpipe, en kan dus niet meer bij de achterkant ;) ) kon ik niet eens 2 seconde mn vinger op de achterkant van de core leggen..
(ps als je kaart nog goed werkt, gewoon een heatpipe kopen ofzo, dna ben je meeen van dat irritante (case doordringende) geluid af...
40mm fans :r :r

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 21:41:
[...]

Ik heb hier ook last van gehad een tijd geleden. Ik denk dat je videokaart niet meer 100% is. Mijn fan was overigens ook doorgebrand. Sindsdien veranderde het beeld steeds van de normale grootte naar iets kleiner (en terug) om de zoveel tijd.

Verwijderd

denk dat het te maken heeft met de ramdacs. deze zitten namelijk ook op de core, dus zou het kunnen dat er daar ergens een foutje zit. gewoon garantie denk ik
Pagina: 1