[Philips Seismic Edge] Line in Probleem

Pagina: 1
Acties:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 14:39
Goeisavonds mensen

probleem: heb laatst tv en dvd gekocht
dvd heeft alleen maar 2 tulp stekkers als uitgang nou is dat geen probleem want ik heb een dolby geluidskaart in pc
nou wil ik duz mijn dvd naar de line in laten lopen en dan lekker dolby luisteren via gewone speakers (jazz 5.1 dolby setje) maar mijn geluidskaart pompt alleen maar het geluid uit de voorste 2 boxen (wat duz niet erg praktisch is)
weet iemand daar iets van af (of daar een programaa voor is wat het veranderd of dat dit tog aan instellingen kan liggen?

bvd

Even niets...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee dat is niet aan te passen. De geluidskaart decodeert alleen geluid dat uit de PC zelf komt, line-in geluid gaat direct naar de line out/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FireDrunk
is dit wel aan te sluiten via cd in aan de binnenkant van de kast op de geluidskaart?

Even niets...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee dat is ook een line-in en dat werkt precies hetzelfde. Hij doet het alleen met signalen die via de PCI-bus via DirectSound oofzo de geluidskaart inkomen zegmaar :).

• FireDrunk
maar cds worden wel naar dolby omgezet hoor
ook als ze niet op digitaal staan ingesteld

Even niets...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit loopt een beetje uit op welles nietes. Je draait blijkbaar windows2000 of windows XP, ga maar eens in je apparaatbeheer "digitaal geluid doorgeven van cdromspeler via wavemapper" uitzetten en geniet van onberispelijk 2 kanaals geluid.

in andere woorden: Dat geluid wordt geript en gaat via de PCI bus en de geluidskaartdriver naar de geluidskaart...

• FireDrunk
hmm je heb gelijk had het in wmp nog niet uitgezet dan blijft die droog doorgaan met digitaal
sorry voor de eigenwijsheid :P
hmm is dat sowieso met alle geluidskaarten zo of alleen met deze (toevallig)
want ik heb nog een Muse Lt liggen....

Even niets...

Pagina: 1