[Win2k] Cdralw2k-service kan worden gestart?*

Pagina: 1
Acties:

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
ik he de laatste tijd het probleem dat mijn pc spontaan uitvalt, in mijn logboek is dan de volgende fout te vinden:

De Cdralw2k-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

dit probleem heb ik voor mijn nieuwe installatie niet gehad en het gebeurt op de vreemdste momenten.

iemand mischien een idee hoe het kopt en hoe ik het op kan lossen?

ik kan de service ook niet vinden in mijn services lijst :?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb een stukje text hierover gevonden:
http://www.computing.net/...wwwboard/forum/41587.html
This is a Microsoft problem. If you go to the knowledge base you will find it has something to do with media player 7.x.
Natuurlijk weet ik niet of het op jouw probleem aansluit maar je bent een beetje karig met het geven van info. :)

Overgens zijn er veel meldingen van deze error die slaat op Mediaplayer, wellicht dat je het toch in die hoek moet zoeken?

[ Voor 8% gewijzigd door bazs2000 op 13-07-2003 20:42 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

http://www.computing.net/...wwwboard/forum/41587.html
sorry..... te laat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 20:44 ]

• IKKE86
ik heb inderdaad media player 7 maar het gebeurde ook toen ik 9 gebruikte, wat voor info had je nog meer willen hebben?

edit:

ik krijg deze fout dus ook als er helemaal geen programma's actief zijn die iets doen met wmp of media

[ Voor 34% gewijzigd door IKKE86 op 13-07-2003 20:46 . Reden: meer info ]

• bazs2000

bazs2000

Zoekresultaten op Microsoft.com

Misschien heb je hier iets aan, dit zijn trouwens documenten waar deze service in vookomt dus niet alleen als veroorzaker maar ook als onderdeel van een oplossing.

Het valt mij trouwens op dat er soms als advies wordt gegeven om de service te verwijderen? Dat doet mij dan weer denken aan een service die niet zo belangrijk is. Wat gebeurt er als je deze service disabled en je gaat weer lekker verder?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast volgens de WOS Policy :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
Misschien heb je hier wat aan, want ik vermoed dat je niet op je cd-rom komen. cdralw2k is namelijk de cd-rom driver, en die kan nu geen apparaat vinden.

[edit]
cdralw2k is een device service die kun je oproepen via een vbs script die in de resource kit zit

[ Voor 27% gewijzigd door Lautie op 13-07-2003 21:08 ]

Vader van Tobias en Ylana \o/

• IKKE86
bazs2000 schreef op 13 July 2003 @ 20:51:
Zoekresultaten op Microsoft.com

Misschien heb je hier iets aan, dit zijn trouwens documenten waar deze service in vookomt dus niet alleen als veroorzaker maar ook als onderdeel van een oplossing.

Het valt mij trouwens op dat er soms als advies wordt gegeven om de service te verwijderen? Dat doet mij dan weer denken aan een service die niet zo belangrijk is. Wat gebeurt er als je deze service disabled en je gaat weer lekker verder?
het kan aan mij liggen maar volgens mij raden ze aan om mediaplayer te deleten en terug te gaan naar 6.4

deze service staat niet in mijn service lijst dus disabelen gaat niet zomaar, hij staat wel in c:\winnt\system32\drivers maar ik durf m niet zomaar te verwijderen

edit :

disabelen kan dus wel (8>

edit 2:

een cdrom driver die niet werkt laat toch niet zomaar je hele systeem uitvallen? |:(

[ Voor 10% gewijzigd door IKKE86 op 13-07-2003 21:11 . Reden: nog een vraag ]

• bazs2000

bazs2000

Ik zou hem ook niet verwijderen zolang je niet precies weet wat er allemaal gebeurt als het bestand weg is. Veiliger is het om het bestand te renamen, loopt het in de soep dan zet je de oude naam weer terug en kan je weer verder zoeken. :)

Voor de rest heb ik eigelijk geen ideeën meer.

• IKKE86
bazs2000 schreef op 13 July 2003 @ 21:10:
Ik zou hem ook niet verwijderen zolang je niet precies weet wat er allemaal gebeurt als het bestand weg is. Veiliger is het om het bestand te renamen, loopt het in de soep dan zet je de oude naam weer terug en kan je weer verder zoeken. :)
waarschijnlijk kan ik mijn cdrom station's niet meer benaderen.

maar ik snap nog steeds niet waarom een brakke cdrom driver mijn hele systeem laat uitvallen. even voor de duidelijkheid hij sluit niet gewoon af maar valt gewoon uit en gaat veder met een 'warme' start

• Lautie
Ik zou zeggen, als je je cd-rom's niet kunt benaderen, koppel je cd-rom's los en kijk hoe je systeem zich gedraagt. En test daarna je systeem met maar 1 cd-rom, want ik denk dat er een cd-rom brak is. En ja het klinkt raar maar een cd-rom kan je systeem aardig instabiel maken, heb ik zelf vaak meegemaakt.

• IKKE86
Lautie schreef op 13 July 2003 @ 22:22:
Ik zou zeggen, als je je cd-rom's niet kunt benaderen, koppel je cd-rom's los en kijk hoe je systeem zich gedraagt. En test daarna je systeem met maar 1 cd-rom, want ik denk dat er een cd-rom brak is. En ja het klinkt raar maar een cd-rom kan je systeem aardig instabiel maken, heb ik zelf vaak meegemaakt.
dat ga ik zeker even proberen morgen,

kan deze ook met de cdrom te maken hebben?

De toepassing , , heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 11-07-2003 om 12.36.09.251 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 69727673 (<nosymbols>)

• Lautie
Die kans is zeer groot, aangezien je cdralw2k ook fouten geeft

• IKKE86
Lautie schreef op 13 juli 2003 @ 22:22:
zonder mijn dvd speler is het gemieter inderdaad afgelopen(verklaart mischien ook waarom alle dvd rip proggrama's vastlopen bij mij), heeft een nieuwe installatie van mijn systeem mischien zin?

ik ga zometeen ook nog wmp9 proberen

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Ik zou gelijk een DVD brander kopen ;-)
Bij ons, de NEC 1100+ 189 euro :P gheghe

• Lautie
Je zou het kunnen proberen, maar als je nog een systeem heb probeer je dvd-speler eens daarin om te kijken wat er gebeurt. Zo niet, tja dan kun je het overwegen om opnieuw te installeren. Ik heb in het verleden vaak meegemaakt dat een cd-rom niet meer 100 was, het is dan gewoon weggooien en een nieuwe kopen.

Succes ermee verder, je weet iig geval waar het probleem zit

• IKKE86
Lautie schreef op 15 July 2003 @ 16:42:
Je zou het kunnen proberen, maar als je nog een systeem heb probeer je dvd-speler eens daarin om te kijken wat er gebeurt. Zo niet, tja dan kun je het overwegen om opnieuw te installeren. Ik heb in het verleden vaak meegemaakt dat een cd-rom niet meer 100 was, het is dan gewoon weggooien en een nieuwe kopen.

Succes ermee verder, je weet iig geval waar het probleem zit
ik denk ben bang dat het mijn enige optie is omdat ik dit probleem pas heb sins mijn herinstallatie O-)

mocht mijn dvd speler inderdaad rot zijn is een dvd fikker inderdaad een goeie optie >:) helaas wel pas na de vakantie :'(

nu ik windows media player 9 gebruik doet ie t zelfde alleen dan met deze foutmelding
De Messenger-service is gestopt met de specifieke servicefout 2119.

[ Voor 17% gewijzigd door IKKE86 op 15-07-2003 17:52 ]

Pagina: 1