Logitech PS/2 wielmuis en Xfree-4 (op een K7s5a)

Pagina: 1
Acties:

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik krijg mijn logitech PS/2 wheel mouse (M-S48a) maar niet fatsoenlijk werkend met wieltje en al op mijn ECS k7s5a met Xfree-4. Mijn instellingen staan goed (IMPS/2) en het wieltje werkt ook met een oude bios maar dan alleen maar als de USB en USB for dos functie in de bios aan staan. Probleem opgelost zou je denken maar als ik USB support in mijn kernel zet en met name de usb host module draai dan springt mijn muis alle kanten op en is niet werkbaar met IMPS/2 echter nog wel met PS/2 (geen wieltje).

De nieuwste bios zorgt er voor dat ik helemaal niet met een wieltje kan werken. Iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen valt? Ik heb verder geen gpm draaien en ik geloof dat ik met Xfree-3 wel alles werkend heb gekregen. Waar ik het probleem moet gaan zoeken is mij een raadsel. Mijn muis omdat een ander no-name wielmuisje het wel "perfect" doet? Xfree-4 omdat Xfree-3 het goed deed? Mijn moederbord omdat ik USB support nodig heb voor een PS/2 muis? Linux kernel omdat het laden van een usb module de werking van mijn muis beinvloed? :? In windows heb ik geen problemen met deze muis maar de laatste tijd wat meer met windows zelf dus een goedwerkende muis in linux is mij nu vrij belangrijk gaan worden. :)

Mocht niemand het weten dan ga ik maar eens uitkijken voor een nieuwe muis. Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door sampoo op 13-07-2003 20:37 ]

Verwijderd

Ik heb dit op de ene computer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Section "InputDevice"
# If the normal CorePointer mouse is not a USB mouse then
# this input device can be used in AlwaysCore mode to let you
# also use USB mice at the same time.
        Identifier  "DevInputMice"
        Driver      "mouse"
        Option      "Protocol" "IMPS/2"
        Option      "Device" "/dev/input/mice"
        Option      "ZAxisMapping" "4 5"
        Option      "Emulate3Buttons" "no"
EndSection

en dit op een andere:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Section "InputDevice"
        Identifier  "Mouse0"
        Driver      "mouse"
#        Option      "Protocol" "MouseManPlusPS/2"
        Option      "Protocol" "IMPS/2"
        Option      "Device" "/dev/psaux"
        Option      "ZAxisMapping" "4 5"
        Option      "Emulate3Buttons" "no"
EndSection

Allebei 6-button Mouseman+ PS/2 muizen (die Logitech dingen dus), werken allebei goed. Wat is jouw exacte config in /etc/X11/XF86Config? :?.

• sampoo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 21:26:
*KNIP*

Allebei 6-button Mouseman+ PS/2 muizen (die Logitech dingen dus), werken allebei goed. Wat is jouw exacte config in /etc/X11/XF86Config? :?.
*cut and paste*
Section "InputDevice"

# Identifier and driver

Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Buttons" "5"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Emulate3Buttons" "no"
Option "Device" "/dev/psaux"
EndSection
Ik heb ook de mousemanplus protocol gebruikt maar dan werkt het wieltje niet. Ik heb hier zo'n beetje elke setting uitgeprobeerd.

{EDIT} Ik heb weer mijn oude bios geflasht en mijn wieltje doet het weer dus aan mijn Xfree instellingen zal het niet liggen. Alleen zou ik o.a. graag mijn USB scanner werkend willen zien. :(

[ Voor 23% gewijzigd door sampoo op 13-07-2003 21:48 ]

Verwijderd

Andere vraag dan, welke USB controller module gebruik je? Voor UHCI (IIRC) zijn er namelijk 2. :P.

• sampoo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 00:20:
Andere vraag dan, welke USB controller module gebruik je? Voor UHCI (IIRC) zijn er namelijk 2. :P.
OHCI. UHCI heb ik in wanhoop ook geprobeerd. Mijn muiswiel deed het maar USB natuurlijk niet. :)

Ik denk dat ik afscheid moet gaan nemen van een aantal euros en een goed gesupporte muis moet gaan halen. Maar goed toch nog even wachten dan. :z

• sampoo
  • Niet online
Gaat omhoog! :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

Ikzelf heb een logitech cordless desktop itouch (met ps/2 cordless wheel mouse) op een K7S5A.

Dit is de config die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Section "InputDevice"
    Identifier  "Generic Keyboard"
    Driver      "keyboard"
    Option      "CoreKeyboard"
    Option      "XkbRules"  "xfree86"
    Option      "XkbModel"  "logicdit"
    Option      "XkbLayout" "us"
    Option      "XkbOptions"    "ctrl:nocaps"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier  "Configured Mouse"
    Driver      "mouse"
    Option      "CorePointer"
    Option      "Device"        "/dev/misc/psaux"
    Option      "Protocol"      "MouseManPlusPS/2"
    Option      "ZAxisMapping"      "4 5"
EndSection

Overigens kan een "logitech wheel mouse" minstens 8 verschillende modellen zijn. Onder andere bepaalde OEM-versies. Die OEM-versies las ik een tijdje terug over dat ze niet 100% ondersteund worden vanwege gebrek aan info. Dat is wel al een tijdje terug. Dus of het terzake doet weet ik niet.

• sampoo
  • Niet online
Ik heb google e.d. helemaal afgezocht en ik kwam er ook niet uit. Toch bedankt. :)
Pagina: 1