Ik krijg mijn logitech PS/2 wheel mouse (M-S48a) maar niet fatsoenlijk werkend met wieltje en al op mijn ECS k7s5a met Xfree-4. Mijn instellingen staan goed (IMPS/2) en het wieltje werkt ook met een oude bios maar dan alleen maar als de USB en USB for dos functie in de bios aan staan. Probleem opgelost zou je denken maar als ik USB support in mijn kernel zet en met name de usb host module draai dan springt mijn muis alle kanten op en is niet werkbaar met IMPS/2 echter nog wel met PS/2 (geen wieltje).
De nieuwste bios zorgt er voor dat ik helemaal niet met een wieltje kan werken. Iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen valt? Ik heb verder geen gpm draaien en ik geloof dat ik met Xfree-3 wel alles werkend heb gekregen. Waar ik het probleem moet gaan zoeken is mij een raadsel. Mijn muis omdat een ander no-name wielmuisje het wel "perfect" doet? Xfree-4 omdat Xfree-3 het goed deed? Mijn moederbord omdat ik USB support nodig heb voor een PS/2 muis? Linux kernel omdat het laden van een usb module de werking van mijn muis beinvloed?
In windows heb ik geen problemen met deze muis maar de laatste tijd wat meer met windows zelf dus een goedwerkende muis in linux is mij nu vrij belangrijk gaan worden. 
Mocht niemand het weten dan ga ik maar eens uitkijken voor een nieuwe muis. Alvast bedankt.
De nieuwste bios zorgt er voor dat ik helemaal niet met een wieltje kan werken. Iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen valt? Ik heb verder geen gpm draaien en ik geloof dat ik met Xfree-3 wel alles werkend heb gekregen. Waar ik het probleem moet gaan zoeken is mij een raadsel. Mijn muis omdat een ander no-name wielmuisje het wel "perfect" doet? Xfree-4 omdat Xfree-3 het goed deed? Mijn moederbord omdat ik USB support nodig heb voor een PS/2 muis? Linux kernel omdat het laden van een usb module de werking van mijn muis beinvloed?
Mocht niemand het weten dan ga ik maar eens uitkijken voor een nieuwe muis. Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door sampoo op 13-07-2003 20:37 ]