Toon posts:

Grotere buffer mediaspeler om divx te streamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een niet al te snel netwerk, op andere pc's staat een film (avi, mpeg) Als ik deze open in mediaspeler dan kan ik niet snel genoeg downloaden om het vloeiend te kijken.
Als ik op pauze druk download MP ongeveer nog 5 sec door en kan ik nog 2 sec vloeiend kijken, waarna het beeld weer gaat stotteren.

Als ik de film wil kijken moet ik dus eerst de hele film downloaden.
Is er een mogelijkheid om toch te kunnen streamen? Dat ik de speler bijv. een 15 min aan zet, en daarna begin met kijken vanaf het begin? Dan is de buffer waarschijnlijk wel groot genoeg.

Bij de opties kan ik de buffergrootte wel veranderen, maar dit help niet.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Andere divx-player gebruiken. (Tip: bsplayer)

btw. hoe f*cking sloom is jou netwerk wel :S

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Welke versie van mediaplayer hebben we het over?
En heb je een tijd ingesteld die hij vooruit moet bufferen?

Ik meen dat als je de standaard buffer methode aan laat, hij gewoon blijft doorbufferen tot alles binnen is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Als het netwerk niet snel genoeg is zal een buffer het dus ook niet voor je oplossen. Of je zou de hele film moeten bufferen. Maar dan kan je 'm net zo goed op je eigen harddisk zetten. Probleem is dat de buffer een keer leeg raakt en het netwerk het niet kan aanvullen... Gaat zo niet lukken dus...

Verwijderd

Topicstarter
ik maak verbinding met het netwerk via VPN, en ik heb chello, dus het downloaden gaat met max 184 kB/s.

Voor het thuisnetwerk is het ook makkelijk, omdat dat draadloos is en dat is ook niet zo snel.

Is het niet m ogelijk om de buffer op de HD op te slaan? zodat ik bijv. de eerste 100 MB download, en dan begin te kijken?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo'n grote buffer lijkt mij niet echt handig. Jij kijkt dus 2,5 x zo snel als je kan downloaden. Oftewel, je moet al zo'n 400MB op je HD hebben staan wil je geen geschok krijgen.

Beter plan: kijk je netwerk even na. Draadloos kan zo'n 11 / 54Mbit aan in theorie. Jij zal wel de oude standaard hebben (dus 11Mbit) wat neerkomt op zo'n 5 Mbit in de praktijk. Hiermee moet je makkelijk een divx'je kunnen kijken.

Wat ook vreemd is, voor een divxjes van 100 min en 700MB ben je zo'n 120kB/s kwijt. Oftewel ongeveer 1Mbit. Dit zou jij met je chello verbinding zelfs moeten kunnen kijken. Probeer in ieder geval een andere media speler (bsplayer).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 14-07-2003 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op 14 juli 2003 @ 14:24:
Zo'n grote buffer lijkt mij niet echt handig. Jij kijkt dus 2,5 x zo snel als je kan downloaden. Oftewel, je moet al zo'n 400MB op je HD hebben staan wil je geen geschok krijgen.

Beter plan: kijk je netwerk even na. Draadloos kan zo'n 11 / 54Mbit aan in theorie. Jij zal wel de oude standaard hebben (dus 11Mbit) wat neerkomt op zo'n 5 Mbit in de praktijk. Hiermee moet je makkelijk een divx'je kunnen kijken.

Wat ook vreemd is, voor een divxjes van 100 min en 700MB ben je zo'n 120kB/s kwijt. Oftewel ongeveer 1Mbit. Dit zou jij met je chello verbinding zelfs moeten kunnen kijken. Probeer in ieder geval een andere media speler (bsplayer).
Via het netwerk gaat het meestal ook wel, tenzij iemand anders ook redelijk wat verkeer genereerd, het is vooral via die vpn verbinding dat het niet werkt.
Meestal download een mediaspeler bij mij met 100 kB/s. Dat is dus iets te weinig.

Ik heb bsplayer gebruikt en powerDVD en nog wat spelers, maar niets help.

Het moet toch kunnen om iets meer van tevoren te downloaden?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met mplayer2 (start -> run -> mplayer2) kun je op optons klikken, dan op advanced, dan op change. Daar kun je de neerzetten hoe groot de buffer moet zijn.

Met winamp 3 kun je ook buffers instellen, bij preferences -> http reader. Alhoewel dat alleen zal werken wanneer je de divx gaat streamen.
Pagina: 1