Formatteren van cd-rw afgebroken na stroomstoring

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Toen ik laatst een cd rewritable aan het formatteren was (volledig) viel mijn pc halverwegen het proces uit. de cd is nu dus voor de helft geformatteerd.
Helaas kan Nero 5.5 het formatterings proces niet hervatten. Wat moet ik nu doen om de rewritable toch te kunnen gebruiken?

p.s ik heb de search & google uitgebreid geraadpleegd. Helaas zonder bruikbaar resultaat

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gewoon opnieuw formatteren werkt ook niet?
Wissen en dan formatteren?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde situatie, ook een stroomstoring onder het formatteren met Nero., geen enkel ander programma inclusief Plextools snapt er nog wat van. Wie heeft er een superformatter? ;)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04

4POX

Everybody is wired

Wat ik vroeger deed was:

De cd-rw met de data-kant een paar dagen in de vensterbank in de zon laten liggen :D. Daarna deden ze het altijd weer zonder problemen..

AKA Rinkel weblog

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:52

[NUT]

Heppiedepeppie

missschien een klein bestandje branden om er iig IETS op te zetten? ik weet niet of dat nog gaat, want jij hebt het alleen over het formatteer proces.... het lijkt me duidelijk dat nero (je brander denk ik eerder) er van overtuigt is dat dit een lege is... dus leeg = on nodig te formatteren... right? dan zou het branden van een bestandje ook moeten kunnen :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb eenmaal iets dergelijks gehad. Computerreboot of uitval tijdens het leegmaken van een CDRW. Geen enkele brander, bij vele vrienden geprobeerd, kon er nog iets mee aanvangen. Niks branden, maar ook niet leegmaken.

De oplossing was simpel, vernietig het probleem >:) Hoppa, CDRW de chemobak in..

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Probeer idd. meerdere progs, ik heb het ook al meerdere keren gehad. Soms werkte het door Plextools de CD-RW helemaal te laten formatteren.

Eén keer hielp het pas door de CD-RW te laten her-formatteren op het formaat van InCD (ben de naam ff kwijt, maar het is het formaat dat het toestaat files van/naar de CD te kopieren vanuit bv. Word of windows explorer ). Daarna weer normaal geformatteerd en hij doet het gewoon weer.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
ik heb het ook al voor (meerdere cdrw's) en ik heb er geen oplossing voor. bij mij is het zelfs zo dat mijn writer niet eens meer ziet dat er wel een cd in steekt (lampje gaat niet branden).
Pagina: 1