MIME types instellen voor wap download

Pagina: 1
Acties:

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Ik ben op dit moment aan het experimenteren met een conversie programma voor ringtones/logo's. Nu krijg ik prachtige bestanden die ik op mijn telefoon kan downloaden. Ik zet deze op een server en wil ze vanaf daar downloaden... Tot zover gaat het goed. Als ik de bestanden download herkend mijn telefoon ze niet, dit zou kunnen kloppen want het MIME type staat niet goed, zou iemand weten waar ik dit kan instellen? Ik weet al welke waardes er moeten komen te staan!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

de headers kan je aangeven (in php) door middel van de functie header();. Kost voorbeeldje:
code:
1
2
3
<?php
header("Location: http://www.microsoft.com");
?>

Zo stuur je iemand dus door naar de microsoft site(wat zou men daar nou moeten...)

Zo kan je dus ook je eigen headers versturen. Als je zeg maar eerst de headers op die manier instelt, en daarna dmv readfile(); het desbetreffende bestand invoegt moet het lukken.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je een eigen server? zo ja welke?
of zit je bij een hosting provider....

meer info zou wel handig zijn :)

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• sigma01
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 13 juli 2003 @ 17:50:
de headers kan je aangeven (in php) door middel van de functie header();. Kost voorbeeldje:
code:
1
2
3
<?php
header("Location: http://www.microsoft.com");
?>

Zo stuur je iemand dus door naar de microsoft site(wat zou men daar nou moeten...)

Zo kan je dus ook je eigen headers versturen. Als je zeg maar eerst de headers op die manier instelt, en daarna dmv readfile(); het desbetreffende bestand invoegt moet het lukken.
Bedankt dit is een goede oplossing. :). Maar het liefste zoek ik een oplossing die ik zonder scripting kan instellen. De reden daarvoor is dat ik wml niet ken en html eet mijn wap browser niet :(
Alfredt schreef op 13 juli 2003 @ 17:51:
Heb je een eigen server? zo ja welke?
of zit je bij een hosting provider....

meer info zou wel handig zijn :)
Ik zit op een gratis hosting account van spam en heb beschikking over php + mysql. Maar het is ook mogelijk om mijn site thuis te draaien dmv apache.

[ Voor 27% gewijzigd door curry684 op 13-07-2003 23:54 ]

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

WML heeft enorm veel gemeen van HTML. Daarnaast gaat het (neem ik aan) om images, waarbij je geen letter HTML/WML mag geven(anders krijg je een corrupte download ;)). Als je dit zeg maar alleen voor die images gebruikt, en de pagina's verder laat voor wat ze zijn, is er toch niks aan de hand, of wel?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• sigma01
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 13 July 2003 @ 18:04:
WML heeft enorm veel gemeen van HTML. Daarnaast gaat het (neem ik aan) om images, waarbij je geen letter HTML/WML mag geven(anders krijg je een corrupte download ;)). Als je dit zeg maar alleen voor die images gebruikt, en de pagina's verder laat voor wat ze zijn, is er toch niks aan de hand, of wel?
Helaas wel. Als ik het download geeft de telefoon aan dat het mime-type verkeerd is en dat het bestand niet ondersteund wordt. Op een andere site staan ook vrij te downloaden logo's en die hebben wel de juiste MIME instellingen en die ondersteund mijn telefoon zonder problemen. De logo's die ik gemaakt heb, zijn met het officiele alcatel programma gemaakt (ps ik heb dit programma legaal).

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Volgens mij zoek je de mime type van wbbmp en dat is: "image/vnd.wap.wbmp"
Verder heb je ook nog:

code:
1
2
3
4
text/vnd.wap.wml (*.wml)
application/vnd.wap.wmlc (*.wmlc)
text/vnd.wap.wmlscript (*.wmls)
application/vnd.wap.wmlscriptc  (*.wmlsc)

[ Voor 57% gewijzigd door alienfruit op 14-07-2003 00:40 ]

Pagina: 1