Sony monitor: waar zitten zekeringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MWAD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

MWAD

Morron With A Dress

Topicstarter
Ik heb van de week een sony trinitron (RGB) type M49KHH16X) gekregen het enige wat er aan ontbreekt is een RGB cable ( al binnen gekregen) en waarschijnlijk de zekeringen door gebrand .

nu zou ik gaag willen weten waar en welke zekeringen erop zitten
Ik heb er al 1 gevonden (bij de voeding (duh)) , maar ik zou graag in 1 keer alle zekeringen na willen kijken , aangezien ik er een half uur over doe om dat ding uit elkaar te krijgen , zou er een blueprint zoor dat ding zijn ?.. dat zou opzich wel makkelijk zijn..

search , google ed. al geprobeerd

[ Voor 5% gewijzigd door MWAD op 13-07-2003 15:53 ]

De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titel aangepast :)

Verwijderd

MWAD schreef op 13 juli 2003 @ 15:51:
Ik heb van de week een sony trinitron (RGB) type M49KHH16X) gekregen het enige wat er aan ontbreekt is een RGB cable ( al binnen gekregen) en waarschijnlijk de zekeringen door gebrand .

nu zou ik gaag willen weten waar en welke zekeringen erop zitten
Ik heb er al 1 gevonden (bij de voeding (duh)) , maar ik zou graag in 1 keer alle zekeringen na willen kijken , aangezien ik er een half uur over doe om dat ding uit elkaar te krijgen , zou er een blueprint zoor dat ding zijn ?.. dat zou opzich wel makkelijk zijn..

search , google ed. al geprobeerd
Veelal zitten er niet veel zekeringen in ... maar was die van je voeding stuk ? zo ja dan heb je een groter probleem als alleen een zekeringetje vervangen en moet je wel wat kennis in huis hebben om dat te fixen.

Verwijderd

mmm ja als je al de zekeringen niet kunt vinden kun je er beter vanaf blijven er zijn ook print zekeringen die zien er heel anders uit en zeg nou zelf zo:n zekering is een beveiliging dus die gaat niet zomaar kapot meestal is er dan meer aan de hand zonder de kennis kom je er niet uit

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 23:45:
mmm ja als je al de zekeringen niet kunt vinden kun je er beter vanaf blijven er zijn ook print zekeringen die zien er heel anders uit en zeg nou zelf zo:n zekering is een beveiliging dus die gaat niet zomaar kapot meestal is er dan meer aan de hand zonder de kennis kom je er niet uit
Mwah, je kan toch gewoon proberen om de zekeringen te vervangen. Wie weet doet ie het. Nee heb je, ja kun je krijgen toch :).

Verder zou ik gewoon even de printplaat ed door lopen om te kijken waar er nog meer zekeringen zitten.

Verwijderd

En ben voorzichtig, op een beeldbuis staat VEEEEL spanning kan ik je uit ervaring vertellen ;)

Verwijderd

Levensgevaarlijk

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wwillem schreef op 14 juli 2003 @ 17:10:
[...]

Mwah, je kan toch gewoon proberen om de zekeringen te vervangen. Wie weet doet ie het. Nee heb je, ja kun je krijgen toch :).
mja garantie is dan toch weg ...

Verwijderd

en zet er zeker geen zwaardere in. kennis van me deed dat wel een keer bij gebrek aan de juiste waarde, nou dan heb je de kapotte component zo gevonden.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Ding is nog geen week oud, lijkt het je niet veel makkelijker om gewoon een nieuwe te vragen :?

Besides, als je er zelf aan gaat knutselen en je komt er niet uit kun je wel fluiten naar je garantie :/

* FragFrog mod alles, behalve als er gevaarlijk hoge spanningen over staan...

//edit: OzBoz
Zou inderdaad ook kunnen, zeker omdat die monitor niet meer verkocht wordt en ook sony'm niet kent :?

[ Voor 35% gewijzigd door FragFrog op 16-07-2003 00:54 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

FragFrog schreef op 14 July 2003 @ 22:05:
Ding is nog geen week oud, lijkt het je niet veel makkelijker om gewoon een nieuwe te vragen :?
Hij zegt dat ie um deze week gekregen heeft.. Das wat anders dan dat ie ook nieuw is :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
monitoren hebben over het algemeen 1 glaszekering (die had je ; voeding geddelte)

De rest is beveiligd of met transistors (Fet's ook wel eens) of met weerstandjes van 0 ohm

By the way , sony trinitron zijn Kl*te monitoren om te repareren , ontzettend veel smd spul in die krengen :(

[ Voor 26% gewijzigd door fraggie op 16-07-2003 00:29 ]

Verwijderd

hm, ik heb er geen verstand van, maar jongens (en/of meisjes) een monitor is geen stoppenkast. Een normale zekering zit achter een makkelijk luikje, zodat je 'm makkelijk kan
vervangen als het nodig is.
RaRa waarom bij een monitor niet zo, en zoals eerder gemeld, als je het niet waar ze zitten, en dus waarschijnlijk ook niet WAAROM ze daar zitten, lijkt het me verstandiger om dat ding
weg te brengen naar iemand die weet waar en waarom ze ergens zitten.
Pagina: 1