Toon posts:

STP kabel met utp connectoren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 10/100 mbit kaarten verbonden met een STP cross cable. Aan beide kanten branden de lampjes dus er is connectie. Aan beide uitgangen heb ik UTP-connectoren gecrimpt. Dus geen metaal. Kan dit de oorzaak zijn dat ze mekaar niet vinden? Ik kan niet pingen van de ene naar de andere pc. Moet ik STP-connectoren hebben waar ik die extra draad boven de folie kwijt kan? Zijn de gewone netwerkkaarten voorzien voor zo een connectie maw kunnen zij die stroom afleiden?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
hoe heb je ze gekrompen :? wel de kleurtjes in de correcte volgorde :? (crosscable dus, geen straight...)

wat voor ip adressen gebruik je, welk os,

meer info dus

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Yep de draadjes zijn in correcte volgorde (ene kant normaal, andere kant crossed) gebruik gewoon standaard ip-adressen 192.168.... juiste subnet e.d. allebei winxp

Verwijderd

Zolang je aan geen van de beide kanten metalen plugjes hebt merk je niets van het feit dat het STP is. Dat moet dus echt niets uitmaken. Heb je al eens geprobeerd er nieuwe stekkertjes aan te zetten, en weet je zeker dat de kabel goed is?

Verwijderd

s = shield, zou niets uit moeten maken.

Er zijn meerder manieren om je connectie te chekken.

Welke heb je al uitgevoerd?

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Windows XP firewalls uitgezet voordat je ging pingen?

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is ok want aan beide netwerkkaarten brandt het ledje zoals ik al eerder zei. De XP firewalls staan uit. Ik heb er geen nieuwe stekkertjes aangezet want daar is niks mis mee. Connectie checken op verschillende manieren? Ik dacht dat een simpele ping wel zou volstaan?

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ping localhost ook al geprobeert? Misschien is TCP/IP brak in een van de systemen.

Verwijderd

Wat zijn je IP adressen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 15:51:
De kabel is ok want aan beide netwerkkaarten brandt het ledje zoals ik al eerder zei. De XP firewalls staan uit. Ik heb er geen nieuwe stekkertjes aangezet want daar is niks mis mee. Connectie checken op verschillende manieren? Ik dacht dat een simpele ping wel zou volstaan?
Een al dan niet brandend connectie-lampje zegt niets over het hebben van een verbinding.
Als je in staat bent jezelf op 127.0.0.1 en het IP-adres van de netwerkkaart te pingen, kun je ervanuitgaan dat het probleem in de kabel ligt.

Heb je niet een andere kabel om het even mee te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Ping localhost werkt op beiden. Op de host die met internet verbonden is via een groene adsl usb-modem kan ik niet pingen naar bv www.tweakers.net.

ip-adres host: 192.168.1.1
ip-adres client: 192.168.1.2

allebei subnet 255.255.255.0 uiteraard

nog geen gateway, ben al blij als de gewone bestandsdeling werkt.

ze zitten ook allebei in dezelfde workgroup: MSHOME

ik heb ook met winxp een netwerkdiskette aangemaakt etc... maar werkt niet. die netsetup veranderd zelfs niks op de client. Standaard staat alles op DHCP. Maar ben toen maar handmatig naar 192.168.1. ... gegaan zonder resultaat. Het valt ook op dat als ik naar status ga zien dat er bv 400 pakketten verzonden zijn maar 0 ontvangen

Verwijderd

Topicstarter
Die kabel is 17 meter door het huis opgetrokken langs de radiotoren etc... is niet zo evident deze even te vervangen. dit is laatste optie vrees ik

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
FAQ Network Troubleshooting (hier staat een artikeltje tussen)

dit is de juiste layout, die heb je ook gebruikt :?

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 13-07-2003 16:25 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 16:18:
Die kabel is 17 meter door het huis opgetrokken langs de radiotoren etc... is niet zo evident deze even te vervangen. dit is laatste optie vrees ik
Dan haal je de PC naar beneden/boven. Als je aan een kabel kunt komen zou ik het zeker proberen omdat je niet kan pingen van de ene naar de andere pc.
Als je er op één wel kon pingen....

Verwijderd

Alles duidt erop dat de verbinding tussen de twee computers niet werkt. Dit kan of aan de kabel liggen, of aan de netwerkkaarten. Makkelijkst is nu om gewoon even één computer naar boven te halen, even ergens een 2m. lang kabeltje te regelen, en te testen :)

Verwijderd

Topicstarter
ok

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met een gewone utp cross cable geprobeerd en dit werkt wel. Ik heb tevens een cable tester geprobeerd op de STP kabel en deze geeft een goed rapport. Waar zou het dan toch aan kunnen liggen. Ik heb die man 20m stp laten kopen (14,40 euro) en nu moet ik hem gaan vertellen dat hij die terug uit de muur moet trekken en utp leggen?

Verwijderd

Nou ja, er is gewoon iets mis met de kabel, dat is duidelijk. Ik zou eerst nog proberen er nieuwe stekkertjes aan te zetten, en als dat niet werkt zou je eventueel toch STP-connectors kunnen gebruiken, al betwijfel ik dat het iets uitmaakt.
In het ergste geval moet-ie terug ja.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Voel je alsjeblieft niet beledigd, maar we hebben al meerdere topic-starters gehad die weliswaar de juiste pennetjes onderling goed verbonden hadden, maar niet de paren (kleur + kleur/wit) bijeen hadden gehouden volgens het schema. Die liggen namelijk niet zoals naief gedacht 1&2 / 3&4 / 5&6 / 7&8, maar 1&2 / 3&6 / 4&5 / 7&8. Toch even nakijken ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij op onderstaande pagina gebaseerd. De maker van de pagina beweert dat de aderparen niet meer getwist maximaal 1,5 cm lang mogen zijn anders varanderen de specifieke kabeleigeschappen van de kabel te zeer en werkt de kabel niet meer. Klopt dit??

Ik heb de aderparen losgemaakt ze met mijn duim in juiste volgorde gelegd en gecrimpt. ik kan toch geen paren in de connector steken.

http://www.kompanje.nl/crosskabel/crosskabel.html

Verwijderd

Dat is echt onzin. Je hebt meer dan zat speling.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Voor optimale kabel-kwaliteit is het beste om de twist zover mogelijk te laten doorlopen, en 1.5 cm is meestal wel te doen als je het zo doet :
- op 3 cm untwisten
- netjes naast elkaar leggen
- kort afknippen
- in de connector en krimpen
Maar als je een centimetertje meer doet, zul je misschien eens een pakketje meer kwijtraken, maar werken doet-ie nog zeker wel.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Alsof elk signaal dan inderdaad weg is :z Het zal misschien uitmaken in kwaliteit, maar als je totale kabel geen/nauwelijks interferentie ondervindt, en bovendien niet zo lang is, merk je er helemaal niets van. :)

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
Zelfde situatie bij een vriend gehad met sftp van ibm. link, ping localhost behalve ping naar de andere host :)

Oplossing: andere aderparen pakken. oranje/o-wit of blauw/b-wit was gaar dus groen/gr-wit en bruin/br-wit genomen. die in 1,2 3,6 gepropt en aan de andere kant 1&3 2&6 geruild->werken :) zou dit ook bij jou eens proberen. connectoren aan beide kanten eraf en andere kleuren ->bijna 100% dat het loopt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:03:
Ik heb mij op onderstaande pagina gebaseerd. De maker van de pagina beweert dat de aderparen niet meer getwist maximaal 1,5 cm lang mogen zijn anders varanderen de specifieke kabeleigeschappen van de kabel te zeer en werkt de kabel niet meer. Klopt dit??

Ik heb de aderparen losgemaakt ze met mijn duim in juiste volgorde gelegd en gecrimpt. ik kan toch geen paren in de connector steken.

http://www.kompanje.nl/crosskabel/crosskabel.html
wil je ons een klein pleziertje doen en precies de kleuren die je gebruikt hebt
(niet vertellen wat in het schema staat)
op volgorde, van beide conectors opschrijven.
want dit is n.l. echt 99% van de tijd het probleem,

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Om alle problemen omtrent de volgorde van kabeltjes van de hand te doen heb ik gisteren een kabel (fixed UTP cross cable met connectoren, dus geen zelfgemaakte ofzo... Deze was in gebruik en werkte) van het werk meegenomen. De kabel is het dus 100% zeker niet. Wat mij wel is opgevallen is dat de client bij pingen of gewoon bij geen activiteit toch pakketjes verzend (broadcasts vermoed ik) Dus als ik naar status ga zien zie ik bij verzonden pakketjes 360 en bij ontvangen 0. Bij de host staan beide op 0 ook als ik ping. Zou het kunnen dat mijn netwerkkaart gewoon ineens stuk is gegaan terwijl de ledjes branden en het 2 weken geleden nog werkte? Ik heb ook het commando route in dosvenster gebruikt en alles is just fine qua gateway, interface etc... Als er dus totaal geen pakketjes verzonden worden terwijl ik toch ping mag ik dan stallen dat de netwerkkaart stuk is. Ik beschik momenteel niet over een ander netwerkkaart anders had ik hem al eens vervangen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkaart vervangen : same situation

Iemand nog ideeen? i'm getting depri ...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
Staan er nog meer netwerkverbindingen in je apparaatbeheer? (modem, ADSL misschien?)

Probeer die dan eens te verwijderen, dat heeft bij mij wel eens geholpen.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soms moet je gewoon compleet de hele driver meuk er uit gooien. rebooten en opniew er op zetten

Iperf

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Zoals iedereen al zegt Toevallig niet de ene keer het lipje van het connectortje naar boven gehad en de andere keer andersom ?
Test je kabel is tussen 2 andere systemen als je zeker weet dat je kabel 100% goed is.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:11
Zoek eens een kabeltester op. Dan weet je meteen of de kabel OK is.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1