Evaluatie van de sfeer en de inhoud in de Huiskamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Gefeliciteerd met het (tot nu toe) geweldige resultaat in de huiskamer.

Vlak voordat de huiskamer de laatste keer gesloten werd, vond ik de sfeer daar gewoon ronduit k*t (enkele draadjes daargelaten).

De nieuwe maatregelen die getroffen zijn, werken wat mij betreft tot nu toe geweldig. Het sfeertje is weer prettig gestoord zonder dat draadjes binnen 3 reacties om zeep geholpen zijn. Serieuzere zaken kunnen ook weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik sluit me hier volkomen bij aan. Het is gewoon echt gezellig.... mods en users Bedankt

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij doen niks hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

dat jij nix doet wisten we al hoor :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Compubiter schreef op 13 juli 2003 @ 14:57:
[...]
Nee :P.

[...]
Oh, dus wij hebben alle users die in de HK zitten gescreend, zodat het niveau nog enigzins behouden wordt. Dit kost onwijs veel werk, en wij krijgen niet eens een veer in onze kont? :{.
Echt niet.... schoppen moet je hebben.... WERKEN ZUL JE..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
ItSnows schreef op 13 juli 2003 @ 14:52:
[...]

Ga jij SM leegmaken ja :)
Ik zie toch duidelijk een topic waar een HGA aan te pas moet komen hoor. Oh, dan kijk ik dus de verkeerde aan :+

Maar inderdaad, Huiskamer is een stuk gezelliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Compubiter schreef op 13 July 2003 @ 14:57:
[...]
Nee :P.

[...]
Oh, dus wij hebben alle users die in de HK zitten gescreend, zodat het niveau nog enigzins behouden wordt. Dit kost onwijs veel werk, en wij krijgen niet eens een veer in onze kont? :{.
toen ik de mods bedankte was dat meer een veer in de kont van de stoere GC mods hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

zow offtopic gedoe uit het topic verwijderd. Ik zou het wel leuk vinden als dit een soort evalutie draad wordt over de HK, dus niet over het wel of niet erin kunnen aub.

Dat screenen kost nog redelijk wat tijd, maar het betaald geloof ik wel af. Ook de hoeveelheid posts enzo in de HK is zo ongeveer met 60-70% gedaald :).

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 13-07-2003 16:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

JvS schreef op 13 July 2003 @ 16:07:
Dat screenen kost nog redelijk wat tijd, maar het betaald geloof ik wel af. Ook de hoeveelheid posts enzo in de HK is zo ongeveer met 60-70% gedaald :).
60-70% gedaald, maar wat voor waarde heeft dit cijfer? Zijn er ook 60-70% (op dit moment dan) minder users dan toen de huiskamer net gesloten werd? :) (60-70% minder posts, gedaan door 60-70% minder users, zou ook een verklaring kunnen zijn :))

Sowieso denk ik dat de screening tot nu toe wel z'n waarde heeft bewezen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 13-07-2003 16:12 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tsja ik wil niet de verpester zijn van het positieve in deze thread maar [rml][ vliegenzapper] Hoe opvoeren?[/rml] vind ik een goed voorbeeld dat mensen nog niet allemaal doorhebben dat de redenering "Het staat in de HK dus ik mag grappig/onzinnig reageren" niet klopt. Dat soort topics gaan tegenwoordig wel veeeeeeeeel beter dan vroeger en de vooruitgang in sfeer in vergelijking tot HK 1.0 is enorm. Tsja, noem me een perfectionist, maar ik vind het gewoon jammer dat mensen nog het idee hebben "HK = alles humor". Kan ook aan mij liggen natuurlijk, dat ik ten onrechte het idee heb dat serieuze, luchtigere dingen, ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de huiskamer stuk leuker geworden dan vroeger. Het idee dat de mods achten dat je in staat bent om goed te posten geeft denk ik veel mensen een positieve impuls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

An sich vind ik de sfeer in de HK heel erg goed. Het enige nadeel is dat er steeds meer mensen bij komen en het hechte groepje dat er in het begin was daardoor enigzins verwaterd (kan ook aan mijn prioriteiten liggen hoor). Maar ja, ik moet dan ook altijd wat te klagen hebben. :P De 'nieuwen' en 'zij-die-nog-niet-toegelaten-zijn' hebben uiteraard net zoveel recht op een plaatsje als ik. Wees welkom (uiteraard zolang je de sfeer maar goed houdt). :)

En @ mods en hoger (ItSnows): de goede(!) sfeer in de HK valt voor een groot deel ook deel aan jullie hoor. :) Oftewel: die screening is naar mijn idee een top idee.

[ Voor 7% gewijzigd door Opi op 13-07-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik wilde eik dit topic ook al gaan openen. Het is een stuk professioneler dan voorheen. De grote onzin is weg en het aantal draadjes zijn echt een stuk gedaald. Langzaam maar zeker kom ik er ook weer terug :)

Complimenten :) ook voor de users.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik vind de huiskamer ook stukken beter geworden, wordt minder crap gepost en heb het idee dat daardoor ook veel minder slotjes worden gezet

en naar mijn eigen idee kom ik ook meer in de hk dan voorheen, de verbeterde sfeer is daar zeker een oorzaak van :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:48
Ik sluit me er helemaal bij aan, ik heb zelfs de huiskamer weer in mijn active topics gezet.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, beetje lol moet wel kunnen. TS deed ook mee en toen hij ook aangaf dat hij wat meer serieuze reacties wilde hield het ook wel op :) Over het algemeen regelt dat zichzelf wel en waar niet zijn wij er nog ;) In elk forum heb je altijd wel wat strubbelingen en dat is ook helemaal niet erg :)

Ik ben het er ook wel mee eens dat het een stuk is verbeterd. Sowieso is het te merken in een drastische vermindering in het aantal 'benodigde modingrepen', wat het ook voor mij / ons prettiger maakt :) Dat is zeker te danken aan de users, de screening is daarbij een handig en effectief hulpmiddel denk ik. Ik vind het ook leuk om te zien dat mensen die er voorheen niet / weinig meer wilden komen er nu wel weer (meer) komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De sfeer is prettig en de inhoud is goed.
Zelf kom ik er niet zo vaak meer maar er staan genoeg leuke topics in die van voor tot achter leuk blijven omdat de shitty replies uitblijven. :)

Deze manier van werken werpt zijn vruchten af. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Voor de tweede keer topic opgeruimd. Sommige mensen grijpen elke mogelijkheid aan om naar de toegangseisen van de HK te vragen en te zeuren dat zij er nog niet in kunnen. Alles staat duidelijk in de search en de MED. Ontopic verder alstublieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 14:34
Maar ik ben nu benieuwd hoe veel lager het aantal ow's door deze complete change is.. Dat moet toch wel een redelijk aantal zijn dan..

[ Voor 20% gewijzigd door simon op 13-07-2003 20:40 . Reden: /me moet even wachten op reactie modje :P ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Het grootste probleem zag ik (als user dus) in het begin. De oude huiskamer met (in mijn ogen) verziekte sfeer had invloed op de nieuwe (huidige) huiskamer.

Personen die HK1 hadden meegemaakt hadden de neiging om die sfeer verder door te drukken in HK2.
Voorbeelden:
• Serieuze reacties waren niet gewenst; ik heb in het begin van HK2 1x (of 2x maar mogelijk is die andere keer van HK1) meegemaakt.
• Gruwlijk onzinnige posts plaatsen
• Belachelijk onzinnige topics openen (overigens maakt een zekere CiTaNuL zich daar momenteel weer schuldig aan, of z'n zusje MeNtAlLyDiSoRdErEd :+ vast vakantie in de bol :P)

Gelukkig zijn die zaken toen direct de grond ingestampt.
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat die omkeer van sfeer zo snel kon plaatsvinden. Uiteraard werkt daarbij ook het kleine aantal 'begin'users mee die een nieuwe 'standaard' gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Mja. Van die dingen die zomaar ineens "moeten" in de HK.
Het is verplicht pics te posten als je ook maar de kleinste referentie naar een vrouwelijk persoon in je startpost hebt. Dom en offtopic reageren 'mag' want het is de HK. En dat soort dingen. Dat is nu niet meer echt zo, maar dat is iets dat ik in HKv1 zwaar irritant vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz het is niet moeilijk om nu te zeggen dat de HK gezelliger is. Het aantal personen dat er welkom is wordt selectief bepaald door de mods/admins. Hierdoor creeer je zelf een ietswat verplichte sfeer. Ik wil daarmee niet aangeven dat dat goed of slecht is, maar wel dat het een gemaakt iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

m-m schreef op 13 July 2003 @ 21:23:
[...]

Mja. Van die dingen die zomaar ineens "moeten" in de HK.
Het is verplicht pics te posten als je ook maar de kleinste referentie naar een vrouwelijk persoon in je startpost hebt. Dom en offtopic reageren 'mag' want het is de HK. En dat soort dingen. Dat is nu niet meer echt zo, maar dat is iets dat ik in HKv1 zwaar irritant vond.
Stimmt. Als er nu een dergelijke opmerking wordt gemaakt is het meer in de zin als 'for good time's sake' en dit gebeurt dan ook hoogstens één keer per topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 21:32:
hmz het is niet moeilijk om nu te zeggen dat de HK gezelliger is. Het aantal personen dat er welkom is wordt selectief bepaald door de mods/admins. Hierdoor creeer je zelf een ietswat verplichte sfeer. Ik wil daarmee niet aangeven dat dat goed of slecht is, maar wel dat het een gemaakt iets is.
Als ik alleen bepaalde vrienden op mijn feestje toelaat krijg ik dus een gemaakte sfeer? :D

sorry ik vind hem wel leuk bedacht iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Alfredt schreef op 13 July 2003 @ 21:35:
[...]

Als ik alleen bepaalde vrienden op mijn feestje toelaat krijg ik dus een gemaakte sfeer? :D
Indeed :D

Maar los daarvan..... gemaakte sfeer of niet.... ik vind die sfeer prettiger.
De sfeer die er hing was bijna 'gedwongen onzinnig' te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Ach, ik heb het idee dat het vrij suf is geworden in de HK :)
Maar echt goed er over oordelen kan ik niet want ik kom er niet zo veel meer.
Misschien ben ik de HK wel ontgroeid :+

misschien maar goed want dit was best sick: Top 20 laatste 2 maanden/Top 100 aller tijden HK posters O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

ik kan me draai niet echt meer vinden in de HK.

tis stukken beter, dat moet ik toegeven..
mijn complimenten daar voor.

maar heb dit eerlijk gezegd ook met got / t.net

alle problemen die ik tegen kom zijn praktisch met de search te vinden.
de topix binnen de flora`s zijn op zich ook van nivo.

stiekum probeer ik ook te minderen / af kicken van got

[ Voor 11% gewijzigd door Duinkonijn op 14-07-2003 23:43 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de eerste hk ook wel geinig eigelijk hoor, kon vaak wel lachen om die onzin topics (toverstaf), maar hoe het in hk2 gaat weet ik niet, kan er niet in en heb eigelijk ook niet zo de behoefte om er in te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 23:43:
Ik vond de eerste hk ook wel geinig eigelijk hoor, kon vaak wel lachen om die onzin topics (toverstaf), maar hoe het in hk2 gaat weet ik niet, kan er niet in en heb eigelijk ook niet zo de behoefte om er in te komen
de onzin topics komen niet meer voor. (mede dat staffie geband is :+ )

huidige nivo is SG maar dan een tikkeltje wilder.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik amuseer me af en toe prima in de HK. In de oude HK was ik niet zo heel vaak te vinden maar na "de verbouwing" steek ik nog weleens mijn hoofd om de hoek. Naar mijn gevoel is e.e.a. lekker relaxed en meestal zijn de topics toch wat leuker dan voorheen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wfvn schreef op 13 July 2003 @ 21:18:
[knip]

Uiteraard werkt daarbij ook het kleine aantal 'begin'users mee die een nieuwe 'standaard' gezet hebben.
Ik denk dat dit de belangrijkste reden is. Als je nu de HK binnenkomt is er een zekere sociale controle, omdat er veel mensen in zitten die weten wat er wel en niet niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

/me zich aansluit bij wfvn d:)b

Belangrijk is dat we dit vasthouden. De onzinnigheid van topics loopt namelijk zonder dat je er erg in hebt snel op en dat merk ik soms wel een beetje. Een topicreport van mijn kant levert dan op dat moment geen slotje op en dan vraag ik mij af: Ben ik te serieus? ;) Daar kan mijns inziens dus nog wat veranderen of meer scherpte in komen. :)

Verder kun je ook zien aan mijn serieuze topic in de HK ( [rml][ serieus] Wie gaat er waar een ICT-studie doen[/rml] ), dat een seieus topic in de HK gewoon kan. Ik maakte de overweging om em in SG te plaatsen, maar HK bleek een goede keuze. Dat deed mij deugd.

Dus, laten we gewoon zo doorgaan, het gaat gewoon ok :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:56

Pubbert

random gestoord

wacht maar tot ik me in de HK kom melden :+

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
mOrPhie schreef op 15 July 2003 @ 01:47:
Ik maakte de overweging om em in SG te plaatsen, maar HK bleek een goede keuze. Dat deed mij deugd.
Wat was voor jou de overweging het in HK te plaatsen?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 15 juli 2003 @ 07:29:
wacht maar tot ik me in de HK kom melden :+
Compubiter schreef op 13 juli 2003 @ 20:39:
Voor de tweede keer topic opgeruimd. Sommige mensen grijpen elke mogelijkheid aan om naar de toegangseisen van de HK te vragen en te zeuren dat zij er nog niet in kunnen. Alles staat duidelijk in de search en de MED. Ontopic verder alstublieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

axis schreef op 15 juli 2003 @ 07:37:
[...]

Wat was voor jou de overweging het in HK te plaatsen?
Ik kom haast nooit in SG. Ik weet dus ook niet wie er komen. Misschien wel bekenden, misschien niet. Maar ik heb meer met de HK dan met SG. Natuurlijk dacht ik eraan om het in SG te plaatsen, daar zou hij qua inhoud misschien zelfs beter passen, maar omdat ik zelf meer in de HK kom dan in SG heb ik het dus toch in de HK geplaatst.

Wil niet zeggen dat dat de enige reden was, de doorslaggevende was dat ik er zeker van was dat mijn topic veilig zou zijn in de HK; dat er serieus op gereageerd op zou worden. Iets wat ik een half jaar tot een jaar geleden niet durfde te zeggen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:56

Pubbert

random gestoord

Maar goed dat ik dus nog geen XS heb >:) IK kan me in de LA al niet aan de regels houden :+

Verder zit ik eigenlijk niet eens op de hk te wachten :) Ik heb er vorig jaar een tijdje in gekunt, maar volgens mij af en toe in gekeken en hier en daar een post :)

Dus die hele HK hoeft voor mij niet eens :) Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Vind het wel knap dat jullie het na die "rommel" (die ik dus niet echt meegemaakt hebt) weer aardig op het spoor gekregen hebben (tenminste, dat is wat ik hier nu lees)

[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 15-07-2003 12:33 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1