Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor soldeerbout voor vmod

Pagina: 1
Acties:

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Mijn vraag is wat is een goeie soldeerbout voor het kleinere werk...wat voor kop...hoeveel watt moet hij zijn??

En heb je ook nog verschil tussen Tin en Tin

Verwijderd

Een kleine 30 a 40 watt soldeerbout is prima, de kop moet zo klein mogelijk zijn en als het ff kan een afzuiger erop hebben.

Als ie regelbaar is is het perfect, maar dat kun je ook zelf doen door er een dimmer voor te zetten.

Tin kun je het beste tin pakken met ingebouwde flux hars, het beste is de normale 60/40 tin/lood verhouding.

Hoe dunner hoe beter, ikzelf gebruik 5 core ersin 362 0.7mm soldeer.

Ook extreem handig is een 3e handje met vergrootglas erop.

Maar het komt allemaal neer op een vaste hand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 14:22 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik gebruik zelf meestal een Antex soldeerbout met daarop de kleinste stift die ik kan vinden. Werkt goed voor het fijnere werk. Qua tin heb je ook nog veel verschillen. Tin bestaat ook nog voor een gedeelte uit lood, dus hier zitten ook nog verschillen in. Het beste kun je hier volgens mij even bij de speciaalzaak (electro, zoals display) even naar vragen.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mmm... gewoon een heel licht boutje van een niet al te groot wattage... 20-30 watt (misschien iets hoger).. Verder heb je als soldeer speciaal electronica soldeer te koop bij de electronica zaken (harskern electronica soldeer o.i.d heet dat d8 ik...)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Move DOC > CME

Voortaan even opletten waar je je topic plaatst JVLK ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik gebruik zelf altijd een 12Watt Weller boutje met een extra fijne spitse punt.
Check trouwens gelijk de soldeerlinks die in de CME Faq staan, niet allemaal specifiek voor mobo-soldering, maar zeker een aanrader om als kennis/handigheid op te frissen.

Als het om SMD onderdelen gaat: eerst je onderdeeltje fixeren met een druppeltje secondenlijm en daarna de connectoren solderen scheelt een hoop ge-emmer, en zeker de dag ervoor niet drinken en goed slapen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 15:01 ]

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Ik hoef er alleen maar mee te vmodden

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik gebruik een 15watt antex bout met een 0.5mm stift.
Werkt erg fijn om op videokaarten en moederborden te solderen maar word niet heel snel warm (dus geduld hebben).

en wat wil je ermee modden ??? een voeding gaat wel met een wat grotere stift maar voor kleine chips (SMD onderdeeltjes) zou ik 0.5mm of kleiner nemen. En zorg dat je uitgerust bent anders zit je te trillen als de neten en gaat t zeker fout.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 14:22:
Een kleine 30 a 40 watt soldeerbout is prima, de kop moet zo klein mogelijk zijn en als het ff kan een afzuiger erop hebben.

Als ie regelbaar is is het perfect, maar dat kun je ook zelf doen door er een dimmer voor te zetten.

Tin kun je het beste tin pakken met ingebouwde flux hars, het beste is de normale 60/40 tin/lood verhouding.

Hoe dunner hoe beter, ikzelf gebruik 5 core ersin 362 0.7mm soldeer.

Ook extreem handig is een 3e handje met vergrootglas erop.

Maar het komt allemaal neer op een vaste hand.
Je moet gewoon een op een soldeer ding hebben die je op 350 a 400 granden kan instellen..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Videokaart en vmemmod op mobo...anders haal ik geen 25K in 3dmarks..de vmemmod op mobo heb ik nu gedaan met smd grabbers maar van die dingen wil ik af

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

12 a 15 watt Antex Precision boutje.
Pagina: 1