Toon posts:

dv cam film naar dvd formaat

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

probleempje,
Ik heb een dv cam en heb wat vakantieopnamen gemaakt, nu heb ik deze bewerkt met pinnacle en wil het branden op een dvd-rw (mijn dvd speler kan rw discs hebben) nu moet ik de film opslaan als dvd formaat (altijd VOB formaat? of mag ook mpeg2). Als ik nu pinnacle de film laat converteren maakt hij er toch een mpeg2 formaat van??????? dit snap ik niet, doe ik iets fout????

wie kan mij helpen

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:17
Nee, je doet niets fout. MPEG2 is de standaard voor DVD spelers. Het enige wat jij moet doen is de DVD nog zogenaamd "authoren" oftewel een mooi menuutje bij maken en zo. Ook maak je in dit proces de VOBs aan m.b.v. de mpeg bestanden. Er bestaat hele mooie software om een DVD te authoren. Zoek op google maar eens op DVD authoring software. Zelf gebruik ik TMPGEnc DVD Authoring software. Je hoeft haast nix meer te doen. In de winkel is ook sinds kort Instant CD/DVD te koop. Ook van pinnacle. Deze bevat een subpakket dat heet Pinnacle Expression. Is ook een authoring pakket.

Nadat je hebt geauthored, daarna kan je alles op een DVDtje branden. Daar zijn ook nog wel wat tutorials over te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door rainmaker2k op 13-07-2003 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga aan de slag, dank je wel(ik snap aleen niet dat dat dan niet kan met pinnacle)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Met Pinnacle Studio 8 kan het wel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Dit is meer iets voor Audio, Video & HiFi Forum, maar volgens mij kun je wel iets meer zelf uitproberen (en anders met bovenstaande tips al volop aan de slag :)). Als je nog tegen problemen aanloopt waar je echt geen oplossing voor kunt vinden kun je waarschijnlijk wel bij AV aankloppen (tenzij het probleem ligt bij het branden van de DVD - dan moet je weer in OM zijn ;)).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.