Toon posts:

Licentie troubles SBS2000

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een server ingericht met Small Business Server2000, moet voor 20clients. Probleem: als je zoekt naar de wizard waar je deze kan toevoegen, melding: Kan in sbs2000 niet via deze wizard in, ga naar "manage server". Goed...alleen die is niet te vinden, want....melding: dit is niét sbs2000. *verbazing*
Intussen krijst de server wel dat er niet genoeg lic's zijn.
Dus, toch nog ff de setup cd erin, melding: deze versie van w2000 server kan niét geupgrade worden naar sbs2000. *nog meer verbazing*...tis nl dezelfde cd die gebruikt is bij de setup. (twas kale install, niet met bootflops maar vanaf cd)

Iemand enig idee wat er aan de hand is?? Of is een verse install noodzakelijk, zoja waarom?? ;(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je in sbs2000 licenties wilt toevoegen moet je dit doen middels een 'license disk' (hierop staat de licenties welke met 'setup.exe' te installeren zijn

dus met het handje ophogen (zoals in nt4/w2k) is er niet meer bij...

en als je hem netjes volgens het boekje (dus wel de wizards volgen!) hebt geinstaleerd heb je een 'manage this server' icoontje op je startmenu staan... hier kan je de licenties bekijken (niet ophogen..)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt, heb ik geprobeerd, maar dan meldt de server dat het geen sbs2000 is. De wizards zijn gevolgd, geen "vreemde" dingen tijdens de install gezien. Alleen dat Manage this server staat er niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 13:07:
Ja, klopt, heb ik geprobeerd, maar dan meldt de server dat het geen sbs2000 is. De wizards zijn gevolgd, geen "vreemde" dingen tijdens de install gezien. Alleen dat Manage this server staat er niet.
das raar, dus die license disk toevoegen geeft al een error dat het geen sbs2000 is?

heb je wel de meest actuele servicepack erop staan (zou opzich niet uit moeten maken overigens)

staan er nog rare dingen in je eventlog?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
er staan geen rare dingen waar dan ook, dat is het vreemde. Alleen dat er net zo hard gemeld wordt dat het sbs2000 is en dan weer niet is. Ik snap er niéts van. All the way was ik leesbaar bezig sbs2000 te installeren en dan dit.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 21:17
Ik wil niet lullig doen maar het ziet ernaar uit dat je SBS 2000 nog niet geïnstalleerd hebt. Dat gaat in 2 stappen. De eerste stap wijkt niet af van de installatie van W2K server en na het voltooien daarvan heb je gewoon W2K server op je bakje staan. Het wordt pas SBS nadat je de SBS installatiewizard hebt doorlopen. Deze installeerd Exchange, SQL en de extra tools die deel uitmaken van SBS. Waaronder o.a. de SBS beheerdersconsole (een aangepaste MMC). Pas na installatie van deze optie zal de licentie diskette van SBS de server als een SBS server herkennen.

Heb je het 2de deel al wel geïnstalleerd dan zou ik een herinstallatie van de Small Business onderdelen van uitvoeren. Bij de initiele installatie is iets niet correct verlopen.

Hans van Zijl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ga naar services, en stop daar de "License Logging service"... Dat werkt WEL, maar is NIET legaal als je de licenties niet hebt.
Overigens: Heb je geen NL licenties voor een UK of EN versie (of andersom ofzo?)??

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 14-07-2003 01:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op 14 July 2003 @ 01:38:
Ga naar services, en stop daar de "License Logging service"... Dat werkt WEL, maar is NIET legaal als je de licenties niet hebt.
Dat is nog een NT4 truukje. Dat werkt niet meer in win2k :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 02:08:
[...]

Dat is nog een NT4 truukje. Dat werkt niet meer in win2k :)
Zou kunnen, maar misschien heb je dan wat aan dit artikel?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jwpmzijl schreef op 14 July 2003 @ 01:33:
Ik wil niet lullig doen maar het ziet ernaar uit dat je SBS 2000 nog niet geïnstalleerd hebt. Dat gaat in 2 stappen. De eerste stap wijkt niet af van de installatie van W2K server en na het voltooien daarvan heb je gewoon W2K server op je bakje staan. Het wordt pas SBS nadat je de SBS installatiewizard hebt doorlopen. Deze installeerd Exchange, SQL en de extra tools die deel uitmaken van SBS. Waaronder o.a. de SBS beheerdersconsole (een aangepaste MMC). Pas na installatie van deze optie zal de licentie diskette van SBS de server als een SBS server herkennen.

Heb je het 2de deel al wel geïnstalleerd dan zou ik een herinstallatie van de Small Business onderdelen van uitvoeren. Bij de initiele installatie is iets niet correct verlopen.
Zie dus deze tip ;)
(iemand die W2KSBS installeerd zou dat IMHO moeten weten).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.