Toon posts:

Shuttle SB61G krakent geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag allemaal,

Kunnen jullie mij misschien helpen.
Ik heb een probleem met mijn shuttle hij geeft geluidshapers, en zodra ik winamp start in windows blijft hij ook soms hangen.
De videokaart die ik heb is een Club3d Ati Radeon 9700 pro.
Hij zegt in windows xp dat hij conflicten heeft met mijn usb controllers.
Het ligt ook niet aan de videokaart want die heb ik al om gewisseld met een g-force ti4200 64 mb kaart, geeft precies het zelfde probleem.
Andere voeding heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijk groet

Christiaan Vinkensteijn

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
Het ligt denk ik aan je IRQ instellingen. Ik denk dat je windows XP draait moet je eff opnieuw installeren en aan het begin als ie om F4 en F6 vraagt op F5 drukken 8)7. Dan moet je eff standaard PC doen, en dan alles weer opnieuw instaleren :). Ik denk dat dat helpt :P.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
ja alleen me engels is niet zo jofol :):):) nou goed alvast bedankt ik ga even proberen

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik trouwens alleen geprobeer onder windows 2000 prof F5 in drukken, maar dat hielp niet misschien dat het bij xp wel werkt.

maar dit zeide ze op forum

Shuttle has now isolated the source of the incompatiblity between ATI 9500/9700 series video cards. The fix requires hardware modification and replacement of some capacitors on the motherboard. Owners of SB61G2 who are experiencing this incompatiblity have three options:

1) Use PCI or USB based soundcard to work around the problem

2) Use video card other than 9500/9700 series (such as 9600/9800 series or NVIDIA GeForceFX series)

3) Contact Shuttle tech support to setup hardware modification and/or replacement for your unit. In the US we are making advanced cross ship available and turn around time once we receive the unit is estimated at two business days.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54
als het om een irq conflict gaat, moet je die even nakijken en eventueel wat pci kaarten omwisselen/verplaatsen. in icq is namelijk de mogelijkheid om irq's te veranderen (softwarematig) weggeklust. in 98 zat die nog wel.
irq's nakijken: start > run "msinfo32", dan system summary > hardware resources > IRQs

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Dat is een bekend probleem met de SB61G2, de combinatie van radeon 9500/9700 en SB61G2 gaat vaak niet goed. Het probleem is alleen op te lossen door of een pci geluidskaart (SB Live! of zo ) te gebruiken, een andere videokaart (G-Force) of je shuttle terug te sturen en te laten repareren. :(

De post hierboven met de link van het Sudhhian forum gaat daar ook over.
Zowiezo is het Sudhian forum voor Shuttle gebruikers een aanrader ! :)

Zelf heb ik ook een SB61G2 (board versie 1.3) , met een Sapphire Radeon 9500 , deze geeft tot nu toe geen problemen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 13:32:
Dat heb ik trouwens alleen geprobeer onder windows 2000 prof F5 in drukken, maar dat hielp niet misschien dat het bij xp wel werkt.

maar dit zeide ze op forum

Shuttle has now isolated the source of the incompatiblity between ATI 9500/9700 series video cards. The fix requires hardware modification and replacement of some capacitors on the motherboard. Owners of SB61G2 who are experiencing this incompatiblity have three options:

1) Use PCI or USB based soundcard to work around the problem

2) Use video card other than 9500/9700 series (such as 9600/9800 series or NVIDIA GeForceFX series)

3) Contact Shuttle tech support to setup hardware modification and/or replacement for your unit. In the US we are making advanced cross ship available and turn around time once we receive the unit is estimated at two business days.
ze zijn er eentje vergeten:
4) Buy another motherboard

Maar goed, een PCI geluidskaartje kan je best goedkoop krijgen, bijvoorbeeld de SBLive serie, die is nu zo duur niet meer :) En als het je niks uitmaakt kan je altijd een tokkiewokkie geluidskaartje scoren van 10 euro in bijvoorbeeld de dixons oid.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het vreemde is ik heb een geluidskaart geprobeerd ee audixy of hoe je het ook mag schrijven :) maar dan doet hij nog steeds het zelfde maar volgens mij had ik hem nog niet uitgezet onboard dus moet ik dat vanavond nog even proberen.

gasten alvast bedankt voor de moeite!!!
laterz chris

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03

LopeZ

Too much is never enough

Titelfixje

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 02:16

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

// offtopic

Haal die spelfout er dan meteen uit :(

De kick van Electric!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heb je de usb2.0 drivers die op de Shuttle cdrom staan geinstalleerd? Die werkend (althans bij mij) uitstekend en misschien helpt het bij je probleem mbt IRQ/haperend geluid.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1