Toon posts:

[Geheugen] MemTest bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Een server van mij vertoont kuren (instabiliteit, stalls en power knop die het soms niet meer doet), dus ben ik op zoek gegaan waar het door kan komen.

Specs:
K7S5A classic
AMD Athlon 800MHz
512MB PC133 OEM
GF2MX400 videokaart
300W Antec voeding
Verder alles afgekoppeld, geen PCI kaarten e.d.

Nu krijg ik in MemTest86 iets van 400.000 fouten, ja dat lees je goed. Geheugen verrot? Lees verder..

Allereerst vind ik het vreemd dat MemTest zegt: "Testing 96K - 768M - 512MB". Waarom de 768MB? Alle fouten doen zich voor boven de 512MB, en er zit maar 512MB in dus. Allemaal heel erg vaag.

Maargoed, wie weet is mn hardware rot. Dus heb ander geheugen etc. geprobeerd, CMOS reset (SPD geheugen instellingen, niks overclocked), etc. maar ik blijf precies hetzelfde probleem houden. Nu heb ik 4 gloednieuwe DDR Infineon reepjes geprobeerd, nieuw ECS K7S5A Pro mobo erin gedaan, nieuwe videokaart, andere voeding óók nog eens een nieuwe processor erin gedaan. Van alle componenten weet ik dat ze werken, en ik heb effectief gezien nu een hele nieuwe PC in elkaar gezet. En blijf dat kloteprobleem houden!

Dan zou je zeggen, ja misschien is MemTest (3.0 ISO) wel rot en kijk nou maar of die comp. nog stabiel is, maar soms crasht ie pas na 3 dagen dus zo makkelijk is het niet om te testen.

Weet iemand nog iets, begin er vrij pissed van te worden eigenlijk. :(

Verwijderd

een vriend van mij had hetzelfde probleem. ook veel fouten bij memtest, bijna alles vervangen. uiteindelijk bleek het de HD te zijn (hij kreeg een nieuwe die ook rot was, dan weet je het echt niet meer!).

misschien de moeite om eens te proberen een andere HD erin te zetten (zie het nog niet in je verhaal staan)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er een SCSI 10k RPM HDD in zitten met SCSI kaartje, maar heb het hele zaakje eruit gehaald.

Enige wat er opzit is de IDE voor de CDROM waar MemTest mee boot. Andere losse CDROM die CDRWs kan lezen heb ik zo niet bij de hand.

Maar dit vind ik toch wel vaag, want waarom test MemTest geheugenadressen die niet bestaan? Dat ruikt naar een bug.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 12:54:
een vriend van mij had hetzelfde probleem. ook veel fouten bij memtest, bijna alles vervangen. uiteindelijk bleek het de HD te zijn (hij kreeg een nieuwe die ook rot was, dan weet je het echt niet meer!).

misschien de moeite om eens te proberen een andere HD erin te zetten (zie het nog niet in je verhaal staan)
Dus bij geheugenleesfouten, in Windows met dat rode waarschuwingsicoontje en geheugenadressen ernaast die zeggen dat programma x-ook zal worden afgesloten met daaronder OK-knop.
-> Dat kan ook mede aan de HD liggen, ook als je de software meermaals hebt proberen te (her)installeren?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je memtest geen optie meegeven zodat hij slechts 512 mb test?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

OlafvdSpek schreef op 13 July 2003 @ 13:17:
Kun je memtest geen optie meegeven zodat hij slechts 512 mb test?
er zit maar 512 in die PC

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Probeer eens een ander progje zoals Goldmemory (www.goldmemory.cz) of Docmemory.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, maar volgens mij denkt memtest daar anders over.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou best eens kunnen omdat ik ACPI had ingeschakeld. Net wilde FreeBSD ook niet booten, met ACPI uitgeschakeld wel.

Vreemde problemen allemaal, stomme computers. :(

Maarja ik ga de makers van MemTest wel even schrijven, lijkt me wel een bug namelijk.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Waarom zet je memtest niet gewoon op flop? En dan CD-rom ook los. Ik denk niet dat het aan memtest ligt, nooit van gehoord, en zeker niet omdat je sys instabiel is.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik heb het probleem ook een keer gehad. op testplank van td van lokale compboer ff geheugen testen. gaf ie ook fouten boven 512mb. terwijl er maar 1 reepje van 512 mb inzat.
ik heb de test afgebroken, reboot, opnieuw getest, en het probleem nog nooit weer gehad.
Pagina: 1