Toon posts:

Layout website in andere browsers

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn website ben ik op zoek naar een methode om te controleren hoe hij eruit ziet in andere browsers. Maar.... ik wil die andere browsers niet moeten installeren.

Na enig zoekwerk kwam ik uit op www.browsercam.com . Deze website maakt een screenshot van je website in verschillende browsers. Op deze manier kun je kijken of de layout wordt aangetast door een andere browser dan diegene waar jij hem op hebt ontworpen (in mijn geval IE 5.x en hoger).

Het enige probleem is dat www.browsercam.com niet gratis is.

Weet iemand een site die hetzelfde doet, maar dan voor niks?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Gewoon die andere browsers installeren. Dan kun je iets aanpassen en direct bekijken. Als jij na elke aanpassing weer naar zo'n site moet ben je wel even bezig, dat werkt voor geen meter.

En wat is het probleem met meerdere browsers op je pc, ben je direct van dat probleem af en het is nog gratis ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij oude laptop met een kleine harde schijf. Ik heb gewoon niet de schijfruimte om tig browsers te installeren.

Ik wil die browsers dus niet installeren. Ik vroeg alleen of iemand een alternatief weet, bijvoorbeeld een website die dit voor je checkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 12:46 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Het is volgens mij niet helemaal waar je naar op zoek bent maar misschien heb je iets aan de volgende link http://www.anybrowser.com/siteviewer.html :)

[ Voor 8% gewijzigd door DeverauX op 13-07-2003 12:47 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
DeverauX, de website die jij aangeeft had ik ook al gevonden, maar deze doet inderdaad niet datgene wat ik wil.

Op de website staat zelfs specifiek vermeld:

What it Does Not Do
It does not show how your browser will be rendered in various browsers or on different platforms.

Verwijderd

staat een artikeltje in de c't deze maand. stond iets in waar ik nooit bij stil gestaan heb. als je veel browsers installeert krijg je ongetwijfeld conflicten: verschillende versies van de internetexplorer kan niet eens. mozilla en netscape gaan ruzien over resources, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 12:50:
staat een artikeltje in de c't deze maand. stond iets in waar ik nooit bij stil gestaan heb. als je veel browsers installeert krijg je ongetwijfeld conflicten: verschillende versies van de internetexplorer kan niet eens. mozilla en netscape gaan ruzien over resources, etc.
Weer een reden om niet een aantal browsers tegelijk te installeren. Natuurlijk is Netscape en IE samen wel redelijk gebruikelijk.

Verwijderd

installeer gewoon, internet explorer, netscape navigator, mozilla en opera. installeer daarbij browsersizer dan kun je aangeven in welke browser en met welke resolutie je een site wilt bekijken!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 12:50:
Er zijn wel trucjes om meerder IE versies te draaien, en dat mozilla en netscape gaan ruzien heb ik nog nooit last van gehad.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier 2 pc's met in totaal 9 verschillende browsers/versies zonder problemen. Op 1 van die pc's heb ik zelfs Netscape 4.7, Netscape 6.0 en Mozilla 1.3 staan.
Verder is er naar mijn weten geen site die even laat zien hoe jouw site er precies uitziet in een andere browser; lijkt me ook erg lastig om zoiets te maken.
Wel zijn er sites die jou kunnen vertellen wat de verschillende browsers wel en niet ondersteunen en welke bugs ze hebben.
Als je je netjes aan de standaarden houdt dan zal je website er echter in de meeste moderne browsers wel goed uitzien. Ik zou in ieder geval op z'n minst een recente Mozilla versie nog installeren om te checken.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat het me helemaal niet om. Ik wil juist niet alle browsers moeten installeren om eventjes te kunnen kijken hoe die website eruit ziet!

Ik zoek alleen een alternatief om te kunnen zien wat de layout van mijn website is via andere browsers...

*zucht*

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op zich vallen de prijzen van browsercam nog best mee:
Prices start at a Buck a URL! Your satisfaction is 100% guaranteed.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 13:06:
Daar gaat het me helemaal niet om. Ik wil juist niet alle browsers moeten installeren om eventjes te kunnen kijken hoe die website eruit ziet!

Ik zoek alleen een alternatief om te kunnen zien wat de layout van mijn website is via andere browsers...

*zucht*
Een kale Mozilla install is meen ik iets van 8 tot 10 MB, een kale Opera zelfs nog minder.
In alle browsers checken is haast niet te doen, dus vandaar mijn tip: richt je op de meest recente. Zo heb ik bijvoorbeeld geen Mac, terwijl IE op de Mac juist vaak nogal wat onhebbelijkheden heeft. Da's dan gewoon jammer, en ik hoor het wel als er iets niet werkt.
Als je echt professioneel met webdesign bezig wilt zijn, dan zal je gewoon moeten investeren in kennis en in hardware...

Intentionally left blank

Verwijderd

André schreef op 13 July 2003 @ 13:01:
[...]

Er zijn wel trucjes om meerder IE versies te draaien, en dat mozilla en netscape gaan ruzien heb ik nog nooit last van gehad.
oeps, ik heb het even opgezocht (c't jul/aug, blz 101)

het gaat om netscape 7 en mozilla 1.0 op de mac.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Phoenix 0.6 gebruikt dezelfde renderingengine (of toch grotendeels) als Mozilla 1.4, en geunzipt is deze 17 megabyte groot. Lijkt mij niet zo erg veel :).

Met welk programma maak jij je sites? Stel als het Dreamweaver is, verwijderen die hap, ettelijke tientallen (oid?) megabytes die je even goed kan doen in Textpad of zelfs kladblok.

Skat! Skat! Skat!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niet voor verschillende browsers, maar wel een handig scriptje zonder tools te hoeven gebruiken om verschillende resoluties te testen schreef ik een tijdje geleden. Gebruik ik heel veel...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb hier ook van alle bekende browsers de laatste versie geinstalleerd, IE6, Mozilla 1.4a, Opera 7, NS 7.1. Alleen ik wil soms ook wel eens een versie eerder kunnen testen, nu is dat met alle non windows browsers goed te doen alleen met IE niet!

Op een andere pc of ander OS ie gewoon weg niet handig. En IE5 doet soms ook nog wel eens rare dingen.

Wat ik je aanraad is om niet in IE te testen, die rendert bijna alles wel uit, ook erg foute/slechte code. Test in mozilla en grootte kans dat het in je andere browser later ook werkt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

coubertin119 schreef op 13 juli 2003 @ 13:20:
Met welk programma maak jij je sites? Stel als het Dreamweaver is, verwijderen die hap, ettelijke tientallen (oid?) megabytes die je even goed kan doen in Textpad of zelfs kladblok.
|:( Ja en verwijder dan meteen Photoshop, Word etc.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• coubertin119
OzBoz schreef op 13 July 2003 @ 13:25:
[...]

|:( Ja en verwijder dan meteen Photoshop, Word etc.
Photoshop heb je nodig om te webdesignen, Word niet. En Photoshop heeft toch wel de nodige swapruimte nodig (lijkt mij), dus zoo klein lijkt je harde schijf me ook niet.

Skat! Skat! Skat!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

OzBoz webdesignen kan ook prima in Paint :)

Verwijderd

Topicstarter
coubertin119 schreef op 13 July 2003 @ 13:20:
Phoenix 0.6 gebruikt dezelfde renderingengine (of toch grotendeels) als Mozilla 1.4, en geunzipt is deze 17 megabyte groot. Lijkt mij niet zo erg veel :).

Ik gebruik al het kladblok voor het maken van mijn website. En Word ga ik echt niet verwijderen om daarvoor in de plaats een aantal browsers te installeren.

• coubertin119
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 14:15:
[...]

Ik gebruik al het kladblok voor het maken van mijn website. En Word ga ik echt niet verwijderen om daarvoor in de plaats een aantal browsers te installeren.
Hoeveel ruimte heb je nu dan? Op de 486 van m'n tante staat Office geïnstalleerd, het is een harde schijf van 540 megabyte en is er nog 100 megabyte oid over, ruimte genoeg om minstens 2 browsers te installeren. Enkel geheugen is dan krap ja.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Ik bedoel : gebruik browserola ... Die emuleert Netscape enzo, zonder dat ze op je PC staan

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

offtopic:
Vorige webdesign bureau waar ik werkte hadden we de test machine met daarop verschillende versies van verschillende browsers. Ok verschillende OS'en. Was een semi hobby project van de systeem beheerder. Kon je nog eens je site bekijken op Win95 IE 4.0 of netscape gold, altijd leuk :)

|{ brrr }] |

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Even dit lezen hoe te werk te gaan:

http://www.alistapart.com/stories/xplatform/

en dan kun je ze hier allemaal downloaden:

http://browsers.evolt.org/

Veel plezier met knutselen

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

coubertin119 schreef op 13 July 2003 @ 14:29:
[...]

Hoeveel ruimte heb je nu dan? Op de 486 van m'n tante staat Office geïnstalleerd, het is een harde schijf van 540 megabyte en is er nog 100 megabyte oid over, ruimte genoeg om minstens 2 browsers te installeren. Enkel geheugen is dan krap ja.
Hoe vaak heeft hij nou al gezegd dat hij een tooltje oid. zoekt zodat hij GEEN meerdere browsers hoeft te installeren.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:15

samo

yo/wassup

een andere opties is een test publiek vinden dat al deze browsers heeft...
zal wel langer duren dan zelf installeren, en het is niet aan te raden dat via dit forum te doen (heb ik ooit begrepen)...
Ik heb zelf nog nooit van dit soort web-tools gehoord... Alleen van mensen die bereid zijn screenshots te posten

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• coubertin119
koli-man schreef op 15 July 2003 @ 13:40:
[...]

Hoe vaak heeft hij nou al gezegd dat hij een tooltje oid. zoekt zodat hij GEEN meerdere browsers hoeft te installeren.
Een tooltje dat meerdere browsers simuleert heeft sowieso de renderengines nodig van de browsers, wat dus betekent dat je een gestripte browser installeert. Een tooltje om meerdere browsers te simuleren bestaat simpelweg *niet* en moest 't al bestaan heb je toch de verschillende renderengines nodig.

Mozilla en Phoenix hebben dezelfde renderingengine, dus een van deze twee is al genoeg om een groot deel van de alternatieve browsers te dekken. Opera is ook niet echt wat je noemt een veeleisende browser qua hardeschijfruimte en Netscape wordt amper nog gebruikt.

Als je echt niks anders kan wil ik wel eventjes testen in Phoenix/Opera.

Beat me, Bosmonster :p

Als het een site voor een bedrijf is, waar je voor betaald krijgt neem je 't gewoon in je kosten op :p, 40 euro voor een hele maand zoveel je wilt, lijkt me niet zoveel naast de rest van de kosten :).

[ Voor 13% gewijzigd door coubertin119 op 15-07-2003 13:55 ]

Skat! Skat! Skat!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

koli-man schreef op 15 juli 2003 @ 13:40:
[...]

Hoe vaak is gezegd dat dat niet bestaat? :P

Lijkt me ook logisch, aangezien de enige die kan renderen als een Mozilla-engine, de Mozilla engine is. Als je een tooltje ontwikkeld die kan renderen als de Mozilla engine hou je dus gewoon de browser over.

De hele vraag om een 'tooltje' is dus onzinnig.

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Tja, het kon toch zijn dat er zoiets bestond als een webcam oid. gericht op verschillende monitors. Die de door jou ingetikte site laten zien en op elk scherm een verschillende browser gebruiken.

Tja het is onwaarschijnlijk dat er zoiets is ;) maar zoiets zoekt hij, denk ik.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

koli-man schreef op 15 July 2003 @ 17:57:
Tja, het kon toch zijn dat er zoiets bestond als een webcam oid. gericht op verschillende monitors. Die de door jou ingetikte site laten zien en op elk scherm een verschillende browser gebruiken.
:D hoe verzin je het?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• coubertin119
koli-man schreef op 15 July 2003 @ 17:57:

Tja het is onwaarschijnlijk dat er zoiets is ;) maar zoiets zoekt hij, denk ik.
Die browsercam werkt zo, alleen een webcam gebruiken voor zoiets :X. Screenshots kan ook hoor :p.

Zo werkt die browsercam volgens mij ook, ze hebben een progje geschreven dat (al dan niet gesimuleerd) een site in een browser laadt en daar dan een screenshot van neemt. Sim-pel.

Skat! Skat! Skat!

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:38

cold45

101101

en dat je voor browsercam moet dokken is niet meer dan logisch... Om de gebruikte hard en software te financieren heb je echt niet genoeg aan reclameinkomsten...
Dus koop gewoon zelf n pc en zet daar alle browsers op die je nodig hebt of neem n account bij browsercam...
Als je gewoon als je site klaar is die browsercam eroverheen laat gaan merkt dat ie in sommge browsers er niet uit ziet, heb je nog 9 pogingen over om ut te fixen...
Maar als je wilt begrijpen wat er precies fout gaat is het handig om de browsers zelf te hebben...

Verwijderd

ja niet mekkere dus...of blaaten whatever, idd zoals de rest zegt, installere die hap....en bekijk het maar, een fatsoenlijk webdesigner moet maar niet moeilijk doen.....
geld betale is onzin als je et A) gratis kan dloade en B) er nog nie eens veel moeite voor moet doen...
Pagina: 1