[56k6] maximaal 16800 BPS

Pagina: 1
Acties:

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 23:36
Na een biosflash (de laatste bios voor K7t turbo) en een verse win XP is mijn internetverbinding erg traag geworden. De Motorola SM56 maakt alleen nog maar verbinding met 9,6 kbps/14,4 kbps en maximaal 16,8 kbps. Eerst had ik snelheden van gemiddeld 56,6 kpbs. :?
De ISP ligt het niet aan want ik kon altijd downloaden met gem. 5 a 6 kb/s

Mijn instellingen zijn als volgt:
- de modem zit op COM 3 en gebruikt IRQ 11
- maximum poortsnelheid staat op 115200 (zowel bij modem als bij externe verbinding)
- geen conflicten met andere apparaten (volgens "Apparaatbeheer")
- COM 3 staat niet onder "Poorten" bij "Apparaatbeheer" daar zie ik alleen COM 1 en 2 en LPT 1
- Mijn computer is niet geaard, maar was ook nooit geaard; dus dat maakt niks uit.

Het is trouwens een V.90 56000bps Voice/Fax/Modem volgens de handleiding.

Wat ik heb gedaan:
- gezocht @ GoT
- google gezocht op 56k6 FAQ's

Wie weet wat ik over het hoofd zie.. :) want downloaden met 1 a 2 kb/s is om te ;( ... _/-\o_

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Gebruik je je seriele poorten? Zo nee: zet die in de BIOS is allemaal uit. Zo ja: zet eens aleen com2 uit.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• no_useforaname
Ik heb alle seriele poorten gedisabled via bios.. maar helaas geen verbetering. Ik heb het idee dat de verbinding ergens wordt afgeknepen, maar geen idee; waar of wat.

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:20
Controleer je kabels anders, misschien is er iets losgeschoten / gebroken. Je zou niet de eerste zijn met plotseling slecht werkend internet die uiteindelijk het probleem vind in de kabelbende achter z'n pc :)

Verder al andere drivers geprobeerd eigenlijk? Want zo te zien heb je het modem opnieuw moeten installeren, misschien anders gedaan dan de vorige keer?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 22:56

-ET-

Phone Home

Heb je het modem al geprobeerd in een ander pci slot te doen?

Verwijderd

Met Windows 98SE had ik zo'n probleem ook en aangezien de drivers allemaal hun nadelen hadden ben ik toen eens aan het rommelen gegaan en heb van 3 gare drivers -> 1 goede kunnen maken. Nu heb ik geen enkel idee wat dit onder Windows XP doet, maar wellicht helpt het iets: http://194.134.35.17/~sm56pci/download/zipped/sm56pci.zip

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:39
Via hyperterminal een terminal openen naar COM3
vervolgens uitvoeren:
AT&F<enter>
response moet zijn: Ok
Nu heb je factory default settings geladen in je modem

Om ervoor te zorgen dat het modem deze default settings bewaart na een reboot:
AT&W0
Ook hierop moet je een respons [Ok] terug krijgen

Modem soft-resetten: ATZ

Lukt het dan nog niet: bij modem eigenschappen controleren of er een initstring meegestuurd wordt.
Zoja: deze napluizen op juistheid middels de bijgeleverde handleiding waarin alle HAYES-commando's vermeld staan.
Vertrouw je het niet: totale string verwijderen.

• no_useforaname
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 15:13:
Met Windows 98SE had ik zo'n probleem ook en aangezien de drivers allemaal hun nadelen hadden ben ik toen eens aan het rommelen gegaan en heb van 3 gare drivers -> 1 goede kunnen maken. Nu heb ik geen enkel idee wat dit onder Windows XP doet, maar wellicht helpt het iets: http://194.134.35.17/~sm56pci/download/zipped/sm56pci.zip
Helaas no good, maar iig bedankt voor de moeite.
ElbY schreef op 14 July 2003 @ 16:50:
Via hyperterminal een terminal openen naar COM3
vervolgens uitvoeren:
AT&F<enter>
response moet zijn: Ok
Nu heb je factory default settings geladen in je modem

Om ervoor te zorgen dat het modem deze default settings bewaart na een reboot:
AT&W0
Ook hierop moet je een respons [Ok] terug krijgen

Modem soft-resetten: ATZ

Lukt het dan nog niet: bij modem eigenschappen controleren of er een initstring meegestuurd wordt.
Zoja: deze napluizen op juistheid middels de bijgeleverde handleiding waarin alle HAYES-commando's vermeld staan.
Vertrouw je het niet: totale string verwijderen.
de AT codes worden allemaal beantwoord met OK in de Hyperterminal, maar vervolgens verandert er niks :(.

Verder heb ik nog de laatste Motorola Win2000 drivers geprobeerd (Build 48.40) maar deze drivers werken niet.
Verder heb drivers van Dell geprobeerd, maar helaas deze werkten ook niet.
Mocht er nog iemand suggesties hebben.. schroom je niet ;) :+

Pagina: 1