AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
En dit gaat zijn coating herstellen?Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 12:40:
De enigste manier waarmee ik vlekken van mijn A901HT krijg is met een droge doek en hard (wel carefully) op te vegen totdat alles weg is. Andere dingen hebben mijn inziens geen nut.
Wat je misschien kan proberen is om de hele coating eraf te halen. Je hebt dan iig geen vlekken meer.
Verwijderd
Het kost wat moeite om het er helemaal af te krijgen, maar je hebt wel weer een prettig zicht terug.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 13:15 ]
Niet herstellen, volledig verwijderen. Dan heb je iig geen last meer van de vlekken (wel van veel meer spiegeling in het beeld trouwens, maar dat is minder irritant dan coatingvlekken)
AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax
Ceci n'est pas une signature!
Verwijderd
Niet in de gehele beeldbuis alleen in het kanon. Je kan dit zien als je je monitor openschroeft. veelal bovenop de beeldbuis zit een soort rubberendop met een draad welke naar je hoogspanningstrafo gaat. Onder deze dop zitten alleen maar 2 klauwtjes welke de binnenkant van je beeldbuis raken. LET OP !!! dit vormt wel een grote condensator dus speel hier niet mee, je kan hiervan letterlijk een doodklap krijgen.vehpol schreef op 13 July 2003 @ 21:11:
Ehm, correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat er een vacuüm heerst in een beeldbuis en dat als je de glasplaat eraf haalt deze verbroken wordt en je hele monitor dus onbruikbaar wordt?!
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 15:38 ]
Ik zal zo even iiyama bellen om te kijken wat zij er van zeggen (020 4460404).
Hmmm ik ga daar ook maar eens solliciteren, ik bel om 12:00 blijken ze zeker tot 1:00 te zijn lunchen bij de technische dienst, waarschijnlijk tot 1:15 ivm het weer...
edit
ik heb ze net gesproken, maar het schijnt geen losse plaat te zijn maar een deel van de beeldbuis, door vertekening lijkt het net of de glasplaat er een halve centimeter voor hangt.
[ Voor 20% gewijzigd door hellegers op 16-07-2003 13:39 ]
Losse glasplaat ervoor is er dus simpelweg niet.
Verwijderd
Precies, kijk maar eens goed van de zijkant, dan zie je dat het licht gewoon tot helemaal naar voren komthellegers schreef op 16 July 2003 @ 12:09:
edit
ik heb ze net gesproken, maar het schijnt geen losse plaat te zijn maar een deel van de beeldbuis, door vertekening lijkt het net of de glasplaat er een halve centimeter voor hangt.
Verwijderd
Ik heb wasbenzine, aceton en nog een ander oplosmiddel geprobeerd en niets hielp.
Best taai spul dus, zo'n coating. Vraag ik me wel af waardoor ik die vlek gekregen heb, want dat is toch eigenlijk spontaan gekomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 21:21 ]