nieuwe glasplaat iiyama

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zelf al een paar iiyama schermen gehad en deze bevallen prima. Nu heb ik er laatst een gekocht waar iemand met glassex ofzo op bezig is geweest dus zitten er van die vage vlekken op.
Alle topics ditaangaande heb ik al gelezen maar wat ik niet ben tegengekomen is of iemand weet of het mogelijk is om de complete frontplaat te vervangen van je monitor. Dus gewoon een nieuwe glasplaat met nieuwe coating bestellen bij iiyama of de importeur voor een redelijk bedrag en dan je monitor openschroeven, plaat met de krassen eruit en de andere erin. Weet iemand of dit mogelijk is???

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het zullen wel geen glassex vlekken zijn want die kan je er zo uit krijgen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

nee, je kan niet ff de voorkant uit de beeldbuis halen en vervangen... het is geen losse glasplaat maar een beeldbuis ...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zonde dat de coating beschadigd is. Maar nee, niet te vervangen. Misschien kun je een nieuwe coating laten opzetten, maar ik zou er niet op rekenen.

Verwijderd

De enigste manier waarmee ik vlekken van mijn A901HT krijg is met een droge doek en hard (wel carefully) op te vegen totdat alles weg is. Andere dingen hebben mijn inziens geen nut.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 12:40:
De enigste manier waarmee ik vlekken van mijn A901HT krijg is met een droge doek en hard (wel carefully) op te vegen totdat alles weg is. Andere dingen hebben mijn inziens geen nut.
En dit gaat zijn coating herstellen?

Wat je misschien kan proberen is om de hele coating eraf te halen. Je hebt dan iig geen vlekken meer.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Bij mijn vmp410 heb ik nadat er krassen in mijn coating waren gekomen, heel de coating er afgeschropt en zo'n 3M™ Computer Filters er voor gehangen.

Het kost wat moeite om het er helemaal af te krijgen, maar je hebt wel weer een prettig zicht terug.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 13:15 ]

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Een vriend van me heeft een flinke kras in zn vmpro 450 en heeft eens geïnfomeerd wat het kost om die coating te laten vervangen. Het kwam er iig op neer dat een nieuwe monitor goedkoper was..

• Pollewob
  • Niet online
GambitRS schreef op 13 July 2003 @ 12:52:
[...]

En dit gaat zijn coating herstellen?
Niet herstellen, volledig verwijderen. Dan heb je iig geen last meer van de vlekken (wel van veel meer spiegeling in het beeld trouwens, maar dat is minder irritant dan coatingvlekken) :)

• hellegers

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
jammer, ik hoopte dat iemand info had over de constructie van het scherm en of de voorste plaat los te krijgen was, maar dit is schijnbaar niet het geval. Maakt verder niet uit want het is toch het scherm van me ouders mijne is nog gaaf. Had me trouwens wel een perfecte oplossing geleken voor dit veel voorkomende probleem :). Even een nieuwe glasplaat bestellen bij iiyama voor 15 tot 30 euro, ook leuk voor hun imago.....

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Ehm, correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat er een vacuüm heerst in een beeldbuis en dat als je de glasplaat eraf haalt deze verbroken wordt en je hele monitor dus onbruikbaar wordt?!

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

vehpol schreef op 13 July 2003 @ 21:11:
Ehm, correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat er een vacuüm heerst in een beeldbuis en dat als je de glasplaat eraf haalt deze verbroken wordt en je hele monitor dus onbruikbaar wordt?!
Niet in de gehele beeldbuis alleen in het kanon. Je kan dit zien als je je monitor openschroeft. veelal bovenop de beeldbuis zit een soort rubberendop met een draad welke naar je hoogspanningstrafo gaat. Onder deze dop zitten alleen maar 2 klauwtjes welke de binnenkant van je beeldbuis raken. LET OP !!! dit vormt wel een grote condensator dus speel hier niet mee, je kan hiervan letterlijk een doodklap krijgen.

Verwijderd

Je kunt de monitor door Teleplan laten recoaten, dat kost je helaas wel minstens 300 Euro. Bel anders even naar Teleplan in Etten-Leur of bel naar Iiyama in Oude meer ("Inlichtingen" bellen als je zelf de nummers niet kunt vinden).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 15:38 ]

• hellegers

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
Dus de glasplaat die toch zeker een halve centimeter voor het echte beeldscherm lijkt te zitten zit hier toch vast op gemonteerd schijnbaar?
Ik zal zo even iiyama bellen om te kijken wat zij er van zeggen (020 4460404).
Hmmm ik ga daar ook maar eens solliciteren, ik bel om 12:00 blijken ze zeker tot 1:00 te zijn lunchen bij de technische dienst, waarschijnlijk tot 1:15 ivm het weer... :)

edit
ik heb ze net gesproken, maar het schijnt geen losse plaat te zijn maar een deel van de beeldbuis, door vertekening lijkt het net of de glasplaat er een halve centimeter voor hangt.

[ Voor 20% gewijzigd door hellegers op 16-07-2003 13:39 ]

• Pollewob
  • Niet online
Das gewoon een en dezelfde beelbuis, en die beeldbuis is wel flink dik ja (1 cm zeker), dat is nodig omdat er aan de binnenkant een vacuum heerst en de monitor anders zou imploderen.

Losse glasplaat ervoor is er dus simpelweg niet.

Verwijderd

hellegers schreef op 16 July 2003 @ 12:09:

edit
ik heb ze net gesproken, maar het schijnt geen losse plaat te zijn maar een deel van de beeldbuis, door vertekening lijkt het net of de glasplaat er een halve centimeter voor hangt.
Precies, kijk maar eens goed van de zijkant, dan zie je dat het licht gewoon tot helemaal naar voren komt :)

Verwijderd

Met welk middel poets je je hele coating weg? Bij mij is namelijk ook een stuk 'weggerot'.
Ik heb wasbenzine, aceton en nog een ander oplosmiddel geprobeerd en niets hielp.
Best taai spul dus, zo'n coating. Vraag ik me wel af waardoor ik die vlek gekregen heb, want dat is toch eigenlijk spontaan gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 21:21 ]

Pagina: 1