boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
je start pm8 dus op vanaf een win98 bootflop? en niet vanuit een dos box onder w2k?
A wise man's life is based around fuck you
http://www.powerquest.com/support/primus/id4374.cfm => de hele error list
Lijkt erop dat je Extended partitie niet helemaal zuiver is.Cause(s) of the problem
The hard disk partition table contains erroneous values. PartitionMagic expects an EPBR to be followed by a valid partition's Begin and End boundaries. If it is not, the Extended partition may be partially corrupted.
edit 1
Klopt, als je die twee discs maakt zijn ze idd bootableSuper_ik schreef op 13 July 2003 @ 12:11:
je start pm dus op vanuit windows 2000 dos box, en dan gek vinden dat ie zegt dat ie nie in dos zit, en dan ook nogdoen
je moet van een dos flop opstarten, en k d8 dat die diskettes van pm al zelf bootable waren toch
edit 2
fdisk is idd dé manier
[ Voor 35% gewijzigd door WhizzCat op 13-07-2003 12:14 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
je moet van een dos flop opstarten, en k d8 dat die diskettes van pm al zelf bootable waren toch
t maakt toch nie uit dat die extenden partitie corrupt is, die moet er toch af
een leuk progje da pm, maar bij mij heeft t nooit 'echt' gewerkt, pak gewoon fdisk en verwijder niet windows bestandssystemen, dan komt t ook goed, en als je echt handg bent, pak je fdisk in linux
[ Voor 75% gewijzigd door Super_ik op 13-07-2003 12:14 ]
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Ik denk niet dat ik een linux cd liggen heb waarvan ik kan booten... En daarmee zou mijn PM probleem nog niet opgelost zijn, het feit datter iet schort aan mijn systeem staat me niet aan....zwelgje schreef op 13 July 2003 @ 12:09:
en als je nu eens boot vanaf een linux cdrom, en dan met fdisk (of cfdisk) die partitie's weggooid
je start pm8 dus op vanaf een win98 bootflop? en niet vanuit een dos box onder w2k?
Als ik pm8 opstart van een win98 bootflop, van de rescue disks van pm8 zelf, of van de pm8 cd, maakt niet uit, telkens zelfde error 114.
De DOS-versie van PM8 starten v/e dos box in win2k gaat trouwens niet
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Heb ik da ooit gezegd ?Super_ik schreef op 13 July 2003 @ 12:11:
je start pm dus op vanuit windows 2000 dos box, en dan gek vinden dat ie zegt dat ie nie in dos zit, en dan ook nogdoen
Ik helemaal niet vanuit een win2k dos box, gaat trouwens niet (voor de DOS versie van PM8; duh)
Enige kans dat ik dit zelf kan fixen ??WhizzCat schreef op 13 July 2003 @ 12:11:
http://www.powerquest.com/support/primus/id4189.cfm => jouw error
http://www.powerquest.com/support/primus/id4374.cfm => de hele error list
[...]
Lijkt erop dat je Extended partitie niet helemaal zuiver is.
Buiten mijn linux partitie in mijn extended staat nog 2 andere partities, die ik zéker nie mag kwijtspelen....
Ik begrijp er geen zak meer van, mijn linux wil trouwens ook niet meer booten, ik krijg een 'kernel panic'...
Daar staan wel wat handige partitionerings tools in.
En zou ook je even willen letten op de
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*