error #114 in partition magic

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is om dit te posten, ma bon...

Ik zit momenteel op mijn pc met 3 partities, en een linux installatie (met swap, boot en home)

Nu probeer ik om met Partition Magic die linux dingen er af te gooien, maar als ik Partition Magic 8.0 op start vanuit Win2000, krijg ik een error code 117. In de manual staat dat ik PM moet opstarten vanuit DOS om dit te vermijden, dat doe ik, dan krijg ik een andere error code, namelijk 114... |:(

Dat schijnt iets te zijn ivm de partitietabel die corrupt is of zo, zoveel kennik er nie van...

Er staat niets van in de manual, isser iemand die weet wat juist het probleem is, en hoe ik dit kan oplossen ?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je nu eens boot vanaf een linux cdrom, en dan met fdisk (of cfdisk) die partitie's weggooid :?

je start pm8 dus op vanaf een win98 bootflop? en niet vanuit een dos box onder w2k?

A wise man's life is based around fuck you

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://www.powerquest.com/support/primus/id4189.cfm => jouw error
http://www.powerquest.com/support/primus/id4374.cfm => de hele error list 8)
Cause(s) of the problem
The hard disk partition table contains erroneous values. PartitionMagic expects an EPBR to be followed by a valid partition's Begin and End boundaries. If it is not, the Extended partition may be partially corrupted.
Lijkt erop dat je Extended partitie niet helemaal zuiver is.

edit 1
Super_ik schreef op 13 July 2003 @ 12:11:
je start pm dus op vanuit windows 2000 dos box, en dan gek vinden dat ie zegt dat ie nie in dos zit, en dan ook nog |:( doen :P

je moet van een dos flop opstarten, en k d8 dat die diskettes van pm al zelf bootable waren toch :?
Klopt, als je die twee discs maakt zijn ze idd bootable :)

edit 2

fdisk is idd dé manier :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door WhizzCat op 13-07-2003 12:14 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07

Super_ik

haklust!

je start pm dus op vanuit windows 2000 dos box, en dan gek vinden dat ie zegt dat ie nie in dos zit, en dan ook nog |:( doen :P

je moet van een dos flop opstarten, en k d8 dat die diskettes van pm al zelf bootable waren toch :?

t maakt toch nie uit dat die extenden partitie corrupt is, die moet er toch af :?
een leuk progje da pm, maar bij mij heeft t nooit 'echt' gewerkt, pak gewoon fdisk en verwijder niet windows bestandssystemen, dan komt t ook goed, en als je echt handg bent, pak je fdisk in linux :) da werkt tenminste :)

[ Voor 75% gewijzigd door Super_ik op 13-07-2003 12:14 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
zwelgje schreef op 13 July 2003 @ 12:09:
en als je nu eens boot vanaf een linux cdrom, en dan met fdisk (of cfdisk) die partitie's weggooid :?

je start pm8 dus op vanaf een win98 bootflop? en niet vanuit een dos box onder w2k?
Ik denk niet dat ik een linux cd liggen heb waarvan ik kan booten... En daarmee zou mijn PM probleem nog niet opgelost zijn, het feit datter iet schort aan mijn systeem staat me niet aan....

Als ik pm8 opstart van een win98 bootflop, van de rescue disks van pm8 zelf, of van de pm8 cd, maakt niet uit, telkens zelfde error 114.

De DOS-versie van PM8 starten v/e dos box in win2k gaat trouwens niet :+

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Super_ik schreef op 13 July 2003 @ 12:11:
Heb ik da ooit gezegd ? :p

Ik helemaal niet vanuit een win2k dos box, gaat trouwens niet (voor de DOS versie van PM8; duh)

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
WhizzCat schreef op 13 July 2003 @ 12:11:
http://www.powerquest.com/support/primus/id4189.cfm => jouw error
http://www.powerquest.com/support/primus/id4374.cfm => de hele error list 8)

[...]

Lijkt erop dat je Extended partitie niet helemaal zuiver is.
Enige kans dat ik dit zelf kan fixen ??

Buiten mijn linux partitie in mijn extended staat nog 2 andere partities, die ik zéker nie mag kwijtspelen....

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Weet er iemand een beeld staan zodat ik een linux boot diskette kan maken, waar fdisk op staat ? Want alsk ik fdisk run vanop mijn win98 bootflop, loopt systeem vast :s
Ik begrijp er geen zak meer van, mijn linux wil trouwens ook niet meer booten, ik krijg een 'kernel panic'...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je deze al eens doorgenomen: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003) ?
Daar staan wel wat handige partitionerings tools in.

En zou ook je even willen letten op de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop. Als jouw bericht nog de laatste is zien we liever dat je die gebruikt om je bericht te editen. Anders ben je je topic aan het *kicken* en dat is pas toegestaan na 24 uur. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1