Toon posts:

mafkikker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai all,

Heb een Abit BX6 V2.0 met de QR bios en een abit slotket !!!. Ik probeer mijn celly2 600 mbv van de slotket op 9x100 Mhz (ipv de 9x66 MHZ) te krijgen. Als ik de slotket op 100 Mhz jumper ziet mijn bios de celly2 nog steeds als een celly2 600 Mhz.
Als ik in de Softmenu mijn proc met "user define" op 9x100 Mhz zet start mijn pc netjes op met 901 MHZ, laat het windows (of linux) scherm zien en hangt dan.
Heb 100MHZ geheugen (256MB) en 2 maal 8,4 Quantum lct, TNT1 en een omgebouwde promise UDMA66 tot een Fastrak66.

Weet iemand een goede werkwijze om mijn machine toch op 900mhz te krijgen ?

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

euh........ ik geloof dat een stap van 50% (vooral door fsb te verhogen) net iets te optimistisch is....
misschien eerst fsb op 75 of zo zetten en zien wat ie dan doet.

btw : wat voor koeling gebruik je?

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
voltage omhoog :?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
De celly2's kunnen op 100 mHZ lopen, heb ik hier en daar gelezen! Ik heb trouwens een golden orb.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zou goed kunnen dat die van jou dat idd haalt maar dan moet je wel een voltage van 1.9 of 2.0 erop zetten ipv 1.65 :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• actieman
niet altijd, soms kom je niet verder dan 75 of 95 mhz FSB

Zo draait mijn broertjes Celly 566 op 808 mhz (95mhz FSB) en 1,65 volt.
Hoger wil ie niet :(

[edit]
Wel met Golden Orb enzo, maar hij wil gewoon niet booten op 850 en hoger.
(ook niet met hoger voltage)

Naja 808 is ook mooi :)

I’m not like the OTTERS

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Zeer grote kans dat ie het wel doet op 100mhz met een golden orb, maar je moet wel je voltage verhogen, anders kan je het wel shaken.

De mijne draait op 1.95V BTW :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 12:47 schreef worsie het volgende:
Zeer grote kans dat ie het wel doet op 100mhz met een golden orb, maar je moet wel je voltage verhogen, anders kan je het wel shaken.

De mijne draait op 1.95V BTW :)
Zou ik ook graag willen, maar hoe heb je je voltage in de bios staan ? Op default of op 1.95v. Mijn bios gaat maar tot 1,85 volt (daar staat mijn slotket nu ook op).Als ik mijn slotket op hoger dan 1,85v zet dan kan ik in de bios toch maar tot 1,85v gaan. Dus hoe moet de bios staan en hoe de slotket. Moeten beide dezelfde instelling qua voltage hebben ? :?

Verwijderd

Je snapt er gewoon geen bal van. :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als je die FSB van 66Mhz verhoogt naar 100Mhz, moet je niet vergeten om je AGP-divider van 1/1 naar 2/3, en je PCI-divider van 1/2 naar 1/3 te zetten.
Hoop dat dit helpt. :)

PSN-id: Chrasher

• actieman
staat dat niet standaard op "auto" ???
naja kan iig geen kwaad omdat vast te zetten :+

[edit]

je instellingen van je slotconvertor gaan IMO voor je bios instellingen. In je bios zet je hem op default en je gaat je voltage opkrikken met je convertor. Instellingen kun je evt. nog nakijken met motherboard monitor oid

Maar probeer eerst je fsb naar 100mhz te zetten, draait je proc goed en stabiel dan ben je klaar :)
Draait ie niet stabiel:
AGP & PCI dividers op 2/3 & 1/3 zetten
Memory op 100mhz zetten (indien mogelijk)
Voltage iets verhogen met je convertor

anders probeer je FSB 95 of 75...

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1