Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Ik heb een Sony Ericsson telefoon maar elke keer als ik hem uit/aan doe, dan geeft hij een verkeerde tijd aan. Net nadat ik hem aanzet staat hij op 00:00.

In een PC zou ik zeggen dat de bios-battery op zou zijn.

Heeft een telefoon ook zo'n battery?
En als ik deze wil vervangen, hoe, wat, waar, hoe???

Verwijderd

de ingestelde tijd onthouden doet volgensmij alleen de accu

zit geen bios in een foon lijkt me :9

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 10:13:
de ingestelde tijd onthouden doet volgensmij alleen de accu

zit geen bios in een foon lijkt me :9
Hoe weet je phone dan welke datum en tijd het is....???
Normaal als ik me accu eruit trek dan weet hij alles nog van de datum en tijd.

Ik bedoel ook niet dat er een bios in me telefoon zit, dat was alleen om te vergelijken met de pc. Daar zit ook een extra battery in voor het o.a. onthouden van de datum/tijd.

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Het systeem in je telefoon wordt met aangesloten accu gevoed door de accu zelf en opgeladen condensatoren. Deze condensatoren hebben een bepaalde ontladingstijd, dus stel dat je accu leeg is, dan heb je nog wel even (meestal een paar dagen) voordat ook de tijd wordt gewist.

Ik heb ook een SonyEricsson, maar geen last van jouw probleem. Zou ermee teruggaan naar de winkel, want het lijkt me behoorlijk irritant om telkens opnieuw de tijd in te voeren.

XBOX 360 Gamertag

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:13

pistole

Frutter

ja, over het algemeen zit er een knoopcel batterijtje in. Het kan zijn dat die van jou op/leeg/kapot is.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 13 July 2003 @ 10:33:
ja, over het algemeen zit er een knoopcel batterijtje in. Het kan zijn dat die van jou op/leeg/kapot is.
Zijn er ook ergens plaatjes of teksten of iets te vinden waar je info kan krijgen over het open maken van je telefoon.

Hij heeft geen garantie meer, en om het te laten doen kost me meer dan een nieuwe telefoon.
Dus als ik ff weet, zie hoe het moet, dan kan ik het zelf wel regelen

+ hoe weet ik zeker dat mijn telefoon zo'n battery heeft en niet (zoals hierboven staat) een condensatoren dit regeld....

Verwijderd

Topicstarter
P.S.

telefoon is een Sony Ericsson T20S

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:07
Bij mijn Nokia zit ook geen knopcel/condensator in. Als ik de batt. eruit haal en er gelijk weer indoe moetik altijd de tijd en datum opnieuw instellen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:40

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Klopt, bij de oudere telefoontjes moet je dat altijd doen, en aangezien Nokia een tijdje achter loopt qua technologie hebben nog veel Nokia`s dat. Tegenwoordig heeft volgens mij geen enkele nieuwe telefoon meer dat hij meteen alles vergeet

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 14-07-2003 03:33 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1