Bij deze het forum om de gevoerde discussie voort te zetten. Mijns inzien is voegt de huidige ,toll, flame of niet, discussie op de FP niks toe aan de Sun breidt Unix-deal met SCO uit nieuwsposting.
Misschien wel, maar wanneer er een dergelijke discussie op de FP aan de gang is kan deze beter op het /16 forum worden gevoerd dan op de FP.AlterEgo schreef op 13 juli 2003 @ 10:00:
Misschien is het wel verstandiger om die "discussie" niet voort te zetten.
Vandaar mijn vriendelijk verzoek aan de tweakers om hier verder te gaan, ipv de nieuwsposting te laten verzanden in een wellis/niettis discussie.
a) ik denk niet dat 'men'vanuit die draad hierheen komt.
b) dan is het nog een inhoudelijke discussie en hoort hij in NSTM (waar niet iedereen bij kan, maar dat terzijde)
dus het lijkt me niet echt heel handig om hem hier door te zetten.
b) dan is het nog een inhoudelijke discussie en hoort hij in NSTM (waar niet iedereen bij kan, maar dat terzijde)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Wanneer men verder gaat op de oorspronkelijke discussie ben ik het geheel met je eens. Maar de inhoudelijke discussie in de laatste replies is ver te zoeken. De discussie gaat nu helaas over: Wel of geen troll, Wel of geen flame, Wie is Supremo, Dit is totaal niet gerelateerd aan de nieuwsposting. Het draait imho om het flame en trollen van elkaar.Alfredt schreef op 13 July 2003 @ 10:08:
a) ik denk niet dat 'men'vanuit die draad hierheen komt.
En dat is iets wat ik wilde beeindigen. Tevens heb ik daarbij de gelegenheid geboden om een "inhoudelijke" troll of geen discussie voort te zetten. Dat ik ook liever zie dat deze discussie wordt beeindigd is duidelijk. Maar wanneer de tweakers door willen gaan is er daarvoor hier een gelegenheid geboden.
offtopic:
NSTM: Verder met de Scoap
NSTM: Verder met de Scoap
[ Voor 8% gewijzigd door Longbeard op 13-07-2003 12:15 ]
Verwijderd
A. Ik ben het met Longbeard eens dat de discussie hier beter voortgezet kan worden dan op de FP
B. Eigenlijk mag het de naam discussie niet eens hebben. Een discussie is het met argumenten onderbouwd uitdragen van een mening over een bepaald onderwerp. Het aanmaken van kunstmatige users om koste wat kost een mening anderen door de strot te duwen is dit duidelijk niet en is eigenlijk te kinderachtig om hier nog verder serieus op in te gaan.
C. Iedereen die even de moeite neemt om de totale reeks van postings van bepaalde personen te bekijken die ziet wat er speelt en verder commentaar lijkt me dan vooralsnog overbodig.
B. Eigenlijk mag het de naam discussie niet eens hebben. Een discussie is het met argumenten onderbouwd uitdragen van een mening over een bepaald onderwerp. Het aanmaken van kunstmatige users om koste wat kost een mening anderen door de strot te duwen is dit duidelijk niet en is eigenlijk te kinderachtig om hier nog verder serieus op in te gaan.
C. Iedereen die even de moeite neemt om de totale reeks van postings van bepaalde personen te bekijken die ziet wat er speelt en verder commentaar lijkt me dan vooralsnog overbodig.
De discussie die hier wel gevoerd mag worden is de moderatie van de draad. Ik ben zelf niet goed op de hoogte van de ontwikkelingen in deze zaak omdat ik ze gewoonweg niet gevolgd heb. Wel heb ik het idee na het lezen van deze draad dat er best nog wel wat puntjes bij en af mogen.
Er wordt wel eens gezegd dat de gemiddelde IT-er geen leven heeft, maar om hem dan te bestempelen als kunstmatig vind ik dan wat ver gaan. 
@Duo Dynamic:
Ik kom al wat vaker op Tweakers, maar nooit echt de behoefte gehad om te posten. Tot voor kort dus. Ik vind dat jij slecht discussieert en heb dat met argumenten onderbouwd.
Waar je me dus erg kwaad mee krijgt, is wanneer je uitspraken verandert en beweert dat deze door iemand gezegd zijn. Ook al ging het niet om mijzelf, dan nog word ik kwaad.
Het feit dat jij zo zwaar onder vuur ligt zou misschien niet eens zo zeer aan de "boze buitenwereld" liggen, als wel aan jezelf. Het feit dat jij verkeerde conclusies (kunstmatige user???) trekt spreekt ook niet in je voordeel.
Dus mocht je nog reageren, graag met een goede onderbouwing en zonder "conspiracy theory" gevoelens.
@Duo Dynamic:
Ik kom al wat vaker op Tweakers, maar nooit echt de behoefte gehad om te posten. Tot voor kort dus. Ik vind dat jij slecht discussieert en heb dat met argumenten onderbouwd.
Waar je me dus erg kwaad mee krijgt, is wanneer je uitspraken verandert en beweert dat deze door iemand gezegd zijn. Ook al ging het niet om mijzelf, dan nog word ik kwaad.
Het feit dat jij zo zwaar onder vuur ligt zou misschien niet eens zo zeer aan de "boze buitenwereld" liggen, als wel aan jezelf. Het feit dat jij verkeerde conclusies (kunstmatige user???) trekt spreekt ook niet in je voordeel.
Dus mocht je nog reageren, graag met een goede onderbouwing en zonder "conspiracy theory" gevoelens.
[ Voor 3% gewijzigd door Supremo op 13-07-2003 15:38 ]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om, desnoods middels een lege quote, aan te geven tegen wie je je richt. Dat maakt het duidelijker voor de mensen die deze draad binnen stappen.
Verwijderd
@ Supremo
Als jij vind dat ik slecht discuseer is dat uiteraard jouw goed recht, maar Tweakers is niet bedoeld om te discuseren over het discuseren. Ik heb me dan ook lange tijd ingehouden, maar iedere keer worden we weer geconfronteerd met een aantal uitlatingen die de sfeer nu niet bepaald goed doen. Even een paar voorbeelden:
Gotty:
Als je bovendien naar mijn gemiddelde waardering kijkt, dan valt het in het algemeen wel mee met dat slechte discuseren, dus dat jouw "boze buitenwereld" het op mij heeft voorzien, dar ben ik niet zo bang voor.
Meer zorgen maak ik me om het feit dat het kennelijk makkelijk scoren is als je elke dag maar even je gal spuwt over het bestaan van Bill Gates of zijn bedrijf.
Je wilt daar natuurlijk een goede onderbouwing van zien, nou dat is geen probleem hoor.
Als voorbeeld nemen we even een user waarvan ik het vermoeden heb dat hij meer voldoening haalt uit het bedenken van anti-MS teksten dan ik uit 4 maanden vakantie op de Bahama's met 10 schone dames om me heen.
Neem rustig even de tijd om deze posts door te lezen, dan zie je precies wat ik bedoel. Dit is eigenlijk voor alle anderen hier, want ik heb sterk het vermoeden dat jij de teksten inmiddels wel uit je hoofd kent.
Tot slot nog dit: Er werd mij in de mond gelegd dat ik iets tegen de Linux gemeenschap zou hebben, maar dit is absoluut niet waar. Ik heb slechts mijn bedenkingen over personen die menen de missie te hebben om de wereld te vertellen dat alles wat geen Linux is ook niet deugd. En das een heel verschil lijkt me.
Als jij vind dat ik slecht discuseer is dat uiteraard jouw goed recht, maar Tweakers is niet bedoeld om te discuseren over het discuseren. Ik heb me dan ook lange tijd ingehouden, maar iedere keer worden we weer geconfronteerd met een aantal uitlatingen die de sfeer nu niet bepaald goed doen. Even een paar voorbeelden:
Gotty:
Nogmaals Gotty:"Deze post van yep is werkelijk onzin. Dat zijn geen argumenten meer, dat is onzin. Toch krijgt yep +2 inzichtvol. Ik vind het een -1 troll/flame wegens het *bewust* omlaag halen van het discussie niveau.
Flipz's antwoord krijgt maar een +1. Dat is nu puur op mening modden of op de persoon modereren."
En weer Gotty:"Rare beoordelingen trouwens hier op T.Net:
*Flipz komt met een inzichtvolle reactie, maar krijgt troll, en *yep komt met iets dat totaal niets te maken heeft met de topic, doet een erg domme uitspraak en krijgt +4 "
En dit zijn maar een paar voorbeelden. Blijkbaar heeft Gotty iets op met Flipz, of hij heeft gewoon een hekel aan Yep, maar wat het ook moge zijn, vecht dat maar buiten uit in de zandbak, maar ga daar niet structureel anderen (waaronder ondergetekende ook dus) mee lastig vallen. Vandaar dat ik nu eens een opmerking van gelijke strekking plaatste in tegengestelde richting. Uiteraard niet helemaal netjes van mij, maar het bleek wel een signaal te zijn met het verwachtte effect. Bovendien heb ik blijkbaar de indruk gewekt partij te trekken voor MS en toen zaten beide heren helemaal gelijk boven op de kast. Maar goed.. ik zal me voortaan nog iets meer proberen te beheersen."Daar had ik het niet over, en die post ging bovendien niet naar overbodig, maar naar +1 inzichtvol. Inmiddels staat die post zelfs op +2 inzichtvol, wat mijns inziens veel te hoog is, gezien het kolder is wat er in staat. Het klopt eenvoudigweg niet. "
Als je bovendien naar mijn gemiddelde waardering kijkt, dan valt het in het algemeen wel mee met dat slechte discuseren, dus dat jouw "boze buitenwereld" het op mij heeft voorzien, dar ben ik niet zo bang voor.
Meer zorgen maak ik me om het feit dat het kennelijk makkelijk scoren is als je elke dag maar even je gal spuwt over het bestaan van Bill Gates of zijn bedrijf.
Je wilt daar natuurlijk een goede onderbouwing van zien, nou dat is geen probleem hoor.
Als voorbeeld nemen we even een user waarvan ik het vermoeden heb dat hij meer voldoening haalt uit het bedenken van anti-MS teksten dan ik uit 4 maanden vakantie op de Bahama's met 10 schone dames om me heen.
Neem rustig even de tijd om deze posts door te lezen, dan zie je precies wat ik bedoel. Dit is eigenlijk voor alle anderen hier, want ik heb sterk het vermoeden dat jij de teksten inmiddels wel uit je hoofd kent.
Tot slot nog dit: Er werd mij in de mond gelegd dat ik iets tegen de Linux gemeenschap zou hebben, maar dit is absoluut niet waar. Ik heb slechts mijn bedenkingen over personen die menen de missie te hebben om de wereld te vertellen dat alles wat geen Linux is ook niet deugd. En das een heel verschil lijkt me.
Pagina: 1