Gisteren echt uren bezig geweest op de PC van m'n schoonouders. Ze hebben een bak met XP erop. Heb er gisteren een 10/100 Mbit Ethernet Adapter van Sweex in gezet. Drivertje geinstalleerd welke op de meegeleverde diskette staat. Meteen aan de 10/100 Mbit 5-ports Ethernetswitch (merk weet ik ff niet, maar kan ik straks wel uitzoeken als dat van belang is) gehangen. Nu willen ze binnenkort hun Mxstream verbinding gaan delen met een andere PC, welke er nog moet komen, maar ik dacht....laat ik het zaakje alvast in orde maken. Eigen laptop er ff bijgehaald met XP erop.
Na wat instellingen zien beide PC's elkaar wel en bestanden kunnen ook netjes worden gedeeld.
Internet connection sharing is een ander verhaal. Dit werkt heel af en toe en dan ook maar heel kort. D.w.z als het lijkt te werken (site komt door) en ik ga via de cliënt naar een andere site, dan lijkt het of de verbinding als het ware bevriesd op de Host. Ik kan hem dan nog wel verbreken (zo lijkt het), maar opnieuw verbinden werkt niet meer. Krijg het inbel scherm niet meer. In sommige gevallen komt de PC helemaal vast te staan. Muis beweegt nog wel, maar CTRL ALT DEL werkt niet...niks werkt meer. Harde reboot is het enige dat dan rest.
Settings host:
HOST001
WORKGROUP
Ethernet adapter:
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
Default-gateway: 192.168.0.1
Alcatel Speedtouch USB (Internet verbinding)
ICS: Staat aangevinkt
IP config: Automatisch door server toegewezen.
XP Firewall: Heb ik uitgezet.
Settings Client:
LAPTOP001
WORKGROUP
IP: 192.168.0.2
Primairy DNS: 192.168.0.1
Internet Explorer:
Instellingen I-explorer automatisch overnemen: Aangevinkt.
Automatisch aanmeldingscript gebruiken: HOST001
Pingen van A naar B en vice versa werkt. Firewall op de Host is Zone Alarm pro, deze heb ik al ingesteld als ICS gateway. Als hij uitstaat, dan doet het probleem zich nog steeds voor.
Lang verhaal, maar misschien dat ik iets fout doe ofzo. Wie kan me helpen?
Na wat instellingen zien beide PC's elkaar wel en bestanden kunnen ook netjes worden gedeeld.
Internet connection sharing is een ander verhaal. Dit werkt heel af en toe en dan ook maar heel kort. D.w.z als het lijkt te werken (site komt door) en ik ga via de cliënt naar een andere site, dan lijkt het of de verbinding als het ware bevriesd op de Host. Ik kan hem dan nog wel verbreken (zo lijkt het), maar opnieuw verbinden werkt niet meer. Krijg het inbel scherm niet meer. In sommige gevallen komt de PC helemaal vast te staan. Muis beweegt nog wel, maar CTRL ALT DEL werkt niet...niks werkt meer. Harde reboot is het enige dat dan rest.
Settings host:
HOST001
WORKGROUP
Ethernet adapter:
IP: 192.168.0.1
Alcatel Speedtouch USB (Internet verbinding)
ICS: Staat aangevinkt
IP config: Automatisch door server toegewezen.
XP Firewall: Heb ik uitgezet.
Settings Client:
LAPTOP001
WORKGROUP
IP: 192.168.0.2
Primairy DNS: 192.168.0.1
Internet Explorer:
Instellingen I-explorer automatisch overnemen: Aangevinkt.
Automatisch aanmeldingscript gebruiken: HOST001
Pingen van A naar B en vice versa werkt. Firewall op de Host is Zone Alarm pro, deze heb ik al ingesteld als ICS gateway. Als hij uitstaat, dan doet het probleem zich nog steeds voor.
Lang verhaal, maar misschien dat ik iets fout doe ofzo. Wie kan me helpen?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER