[XP] ICS (Internet delen) geeft problemen.

Pagina: 1
Acties:

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Gisteren echt uren bezig geweest op de PC van m'n schoonouders. Ze hebben een bak met XP erop. Heb er gisteren een 10/100 Mbit Ethernet Adapter van Sweex in gezet. Drivertje geinstalleerd welke op de meegeleverde diskette staat. Meteen aan de 10/100 Mbit 5-ports Ethernetswitch (merk weet ik ff niet, maar kan ik straks wel uitzoeken als dat van belang is) gehangen. Nu willen ze binnenkort hun Mxstream verbinding gaan delen met een andere PC, welke er nog moet komen, maar ik dacht....laat ik het zaakje alvast in orde maken. Eigen laptop er ff bijgehaald met XP erop.

Na wat instellingen zien beide PC's elkaar wel en bestanden kunnen ook netjes worden gedeeld.

Internet connection sharing is een ander verhaal. Dit werkt heel af en toe en dan ook maar heel kort. D.w.z als het lijkt te werken (site komt door) en ik ga via de cliënt naar een andere site, dan lijkt het of de verbinding als het ware bevriesd op de Host. Ik kan hem dan nog wel verbreken (zo lijkt het), maar opnieuw verbinden werkt niet meer. Krijg het inbel scherm niet meer. In sommige gevallen komt de PC helemaal vast te staan. Muis beweegt nog wel, maar CTRL ALT DEL werkt niet...niks werkt meer. Harde reboot is het enige dat dan rest.

Settings host:

HOST001
WORKGROUP

Ethernet adapter:
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
Default-gateway: 192.168.0.1

Alcatel Speedtouch USB (Internet verbinding)
ICS: Staat aangevinkt
IP config: Automatisch door server toegewezen.
XP Firewall: Heb ik uitgezet.

Settings Client:

LAPTOP001
WORKGROUP

IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Default-gateway: 192.168.0.1

Primairy DNS: 192.168.0.1

Internet Explorer:

Instellingen I-explorer automatisch overnemen: Aangevinkt.
Automatisch aanmeldingscript gebruiken: HOST001

Pingen van A naar B en vice versa werkt. Firewall op de Host is Zone Alarm pro, deze heb ik al ingesteld als ICS gateway. Als hij uitstaat, dan doet het probleem zich nog steeds voor.

Lang verhaal, maar misschien dat ik iets fout doe ofzo. Wie kan me helpen?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Als ik mij niet vergis, dan kun je geen ICS gebruiken indien internet via een USB apparaat binnenkomt. Ik weet dat echter niet zeker.

Heb je al gezocht?
Indien nee: Je kunt ook een search met google doen op ICS via ALcatel speedtoch usb of internet delen via usb apparaat o.i.d.
Er zal zeker nog wat te vinden zijn....

We have just one world, but we live in different ones...

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 13 July 2003 @ 08:40:
Als ik mij niet vergis, dan kun je geen ICS gebruiken indien internet via een USB apparaat binnenkomt. Ik weet dat echter niet zeker.

Heb je al gezocht?
Indien nee: Je kunt ook een search met google doen op ICS via ALcatel speedtoch usb of internet delen via usb apparaat o.i.d.
Er zal zeker nog wat te vinden zijn....
Klopt niet echt wat je zegt. Thuis heb ik namelijk ook een Alcatel Speedtouch USB en daar werkt het wel. Echter dat is nog de groene versie en bij mijn schoonouders hebben ze een paarse (nieuwer). Zou KPN iets met die drivers hebben uitgespookt zodat ICS niet kan? Gaat er bijna op lijken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe eerst een ping met die client pc dus "ping 213.239.154.35"
als da goed gaat loopt je routing wel goed
doe dan eens "ping www.tweakers.net" als dat goed gaat loopt je dns ook goed maar ik vertmoed dat ie daar spaak gaat, probeer dan even bij dns de dns van ej provider in te vullen

ennuh .. experimenetern doe je met per definitie met je firewall uit als alles werkt mag je hem wel weer aanzetten . die dingen zijn goed hoor firewalls, maar niet tijdens het experimenteren :)

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 13-07-2003 12:22 ]

Iperf

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Pingen van A naar B en vice versa werkt. Firewall op de Host is Zone Alarm pro, deze heb ik al ingesteld als ICS gateway. Als hij uitstaat, dan doet het probleem zich nog steeds voor.
:)

Pingen naar buiten wilde waarschijnlijk wel lukken toen ik wel kon internetten vanaf de client. Dit duurde echter zeer kort.

Waar moet ik die DNS'sen van mijn provider invullen? Op de NIC (Alcatel modem) van de Host en de client?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

client only

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 13-07-2003 13:07 ]

Iperf

Verwijderd

Ze hebben een bak met XP erop. Heb er gisteren een 10/100 Mbit Ethernet Adapter van Sweex in gezet. Drivertje geinstalleerd welke op de meegeleverde diskette staat.
welke chip is dat dan? afaik maakt sweex (bijna) alleen maar nic's met de realtek 8139 en die zou windows xp automatisch moeten herkennen

verder: een hele wilde gok, maar zou het kunnen dat gegevens doorsturen naar de host wat meer stroom kost, en je toevallig een mobo hebt met een via chipset?

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 13:26:
[...]

welke chip is dat dan? afaik maakt sweex (bijna) alleen maar nic's met de realtek 8139 en die zou windows xp automatisch moeten herkennen

verder: een hele wilde gok, maar zou het kunnen dat gegevens doorsturen naar de host wat meer stroom kost, en je toevallig een mobo hebt met een via chipset?
Zou ik allemaal zo 1, 2, 3 niet weten. Ben nu ook niet ter plaatse. Ik kom er nog op terug.

EDIT: Jij suggereert waarschijnlijk zo'n VIA 4 in 1 driver update ofzo??

[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 13-07-2003 14:45 ]

Verwijderd

Ik dacht dat je Wingate of Winroute moest installeren als je zo een USB-modem wilt delen?

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 13 July 2003 @ 14:21:
[...]
Zou ik allemaal zo 1, 2, 3 niet weten. Ben nu ook niet ter plaatse. Ik kom er nog op terug.

EDIT: Jij suggereert waarschijnlijk zo'n VIA 4 in 1 driver update ofzo??
er zijn bepaalde mobo's met een via chipset die problemen hebben met de stroom die zo'n usb modem vraagt. hoe je dat oplost moet je ff opzoeken, zou ik zo niet weten.
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 15:21:
Ik dacht dat je Wingate of Winroute moest installeren als je zo een USB-modem wilt delen?
nee hoor, kan gewoon met de windows wizard. hadden we hier eerst ook. alleen na een tijdje word je er zo moe van dat dat modem iedere keer weer moet initialiseren. als je dan achter een andere pc zit en dus niet de lampjes van je modem ziet is dat zwaar frustrerend.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 18:22 ]

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 18:21:
[...]

er zijn bepaalde mobo's met een via chipset die problemen hebben met de stroom die zo'n usb modem vraagt. hoe je dat oplost moet je ff opzoeken, zou ik zo niet weten.
Klopt, heb ik zelf ook ondervonden. Het is in dit geval volgens mij niet het geval alhoewel nog niets uitgesloten is. Het modem werkt op zichzelf uitsteken. Moederbord is naar mijn weten trouwens van Asus, maar of het een Via chipset heeft weet ik dus nog niet. Moet ik ff checken.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Eigenlijk heb ik nog een vraag. Zijn mijn settings zo in orde? Ik kan namelijk mijn verbinding op mijn host thuis gewoon sharen met mijn laptop en 2e PC, zonder dat ik op beide systemen IP-adressen, het subnetmask en default gateway moet invullen bij de eigenschappen voor beide NIC's. Het enige dat ik hoef te doen is binnen de Internet Explorer opties aangeven dat beide PC's gebruik maken van een automatisch configuratie script op de host (Naam van de hostcomputer invullen). Dit werkt echter niet bij mijn schoonouders. Zie ik iets over het hoofd? Kan het zijn dat die Switch roet in het eten gooit? Thuis heb ik namelijk een simpel hubje als verbindingsbrug tussen mijn computers.

Zou het anders nog uitmaken als ik een proggie als Sygate, Winroute of Wingate installeer? Welke is het fijnst en het makkelijkst te configureren?

Wat me trouwens opviel is dat de NIC in mijn laptop, aangesloten op de switch, standaard het IP-adres 0.0.0.0 heeft. Dit veranderd pas als ik handmatig het nieuwe IP-adres (192.168.0.2) inklop. Is dit normaal?

[ Voor 23% gewijzigd door jagermeister op 14-07-2003 07:32 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

de client dient automatisch een IP-adres te krijgen, niet pre-defined.

It’s the economy, stupid!

Pagina: 1