[win2000] kan oa geen 3d mark draaien-> zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
heb net win2000 installed in deze volgorde:

- win2000
- directx9.0a
- sp4
- catalist 3.5 drivers met softmod //edit
- via 4in1 drivers
- usb drivers
- 3dmark2001se, 3dmark2003

op een
- MSI kt3v mobo
- 512mb ddr
- athlon 1700@2000mhz
- radeon 9500->9700mod

probleem:
als ik 3dmark2001 of 3dmark2003 opstart en vervolgens op demo of benchmark klik dan slaat mijn scherm op zwart en alles hangt.
dit gebeurd bv ook UT2003 en bij gta3 net na de intro.
dit gebeurd echter bv niet bij doom3/quake3/red alert 2/ati radeon demo's

ik draaide vroeger ook win2k en kan me herinneren dat ik toen ooit een proggie van microsoft had installed dat iets van appuptodate heet ofzo, maar kan dat niet meer vinden op de site.
ze zeggen dat alle compatibiliteits proggies tegenwoordig in de service packs zitten...
maar goed, is dit nodig om deze programma's te laten werken of is er wellicht iets anders aan de hand?

[ Voor 4% gewijzigd door GiLuX op 13-07-2003 04:23 ]

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

- via 4in1 drivers
De nieuwste? Maar verder lijkt ook drivers voor je video- en evt. geluidskaart me handig.

Komt er iets in je event log terecht? Appuptodate: ik ken natuurlijk WindowsUpdate, OfficeUpdate en de Microsoft Baseline Security Analyzer, appupdate zegt me niets eigenlijk :o

In ieder geval WOS --> Software Algemeen aangezien het enkel in 3DMark (b)lijkt te gebeuren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GiLuX
F_J_K schreef op 13 July 2003 @ 03:41:
[...]

De nieuwste? Maar verder lijkt ook drivers voor je video- en evt. geluidskaart me handig.

Komt er iets in je event log terecht? Appuptodate: ik ken natuurlijk WindowsUpdate, OfficeUpdate en de Microsoft Baseline Security Analyzer, appupdate zegt me niets eigenlijk :o

In ieder geval WOS --> Software Algemeen aangezien het enkel in 3DMark (b)lijkt te gebeuren :)
ohja, sorry, catalist 3.5 + softmod (omega drivers om precies te zijn, heb het meteen aangepast in de orginele post)
het is dus niet alleen in 3dmark maar kan moeilijk alle spellen in de titel gaan zetten die niet werken (dus ook deze werken niet:UT2003, gta3, ->zie begin post).

weet niet zeker meer hoe het hete, maar het lijkt op zoiets als appupdate of appuptodate oid...
het is een proggie die win2000 meer compatible maakt met win98 proggies/games

edit:
ik heb het in WOS gepost omdat het onder winXP allemaal prima werkte totdat ik een paar verschillende video drivers heb getest en winXP daar een mengelmoesje van maakte en vervolgens het grafische deel van het OS niet meer kon initialiseren met mijn radeon.
geluid heb ik idd niet installed, maar win2000 geeft em aan als een sblive en dat is het toevallig ook nog en ik hoor van alles....

[ Voor 19% gewijzigd door GiLuX op 13-07-2003 04:32 ]

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
ok,
lijkt er op dat directx 9.0a problemen maakt.

als ik dxdiag draai en en vervolgens op het knopje "test Direct3D" druk dan krijg ik ook dat zwarte scherm maar dan met een groot wit window er in met de tekst "dxdiag tool" en alles hangt.

heb inmiddels de redistibution versie van dirextx9.0a gdownload en installed maar het probleem blijft....

volgens de microsoft site kan je directx9 niet uninstallen!
aargh, wie weet raad?