[Windows 98, ME] Hibernation Not Available !

Pagina: 1
Acties:

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03 22:03
Hi :)
Ik heb een Toshiba Satellite 480cdt en ik heb kort geleden 98 geinstalleerd, nou bleikt dat ik niet kan hibernaten(slaapstand), dus ik heb maar Windows ME geprobeerd en daar kan ik ook al niet hibernaten, mijn laptop supports APM en dacht ik ook ACPI... Als ik in ME msconfig opstart en op de "advanced" knop druk zie ik een lijstje met opties, en helemaal onderaan staat : Standby feature Enabled en Hibernation Feature Enabled :S

Bij de opties staat ook een optie genaamd : Deepsleep, die heb ik aangezet maar ik heb geen flauw idee wat dat is :S

met een nieuwe (clean install) van ME krijg ik alleen APM bij mijn System devices, als ik handmatig van het driver lijstje ACPI kies en installeer komt ie er gewoon bij, maar dan gaat APM weg en ik krijg alleen maar minder opties bij Power Configuration in de control panel.

Ik kan wel Stand By kiezen bij afsluiten en onder windows 2000 werkt Acpi wel en ook werkt Hibernation daar wel, maar windows 2000 is echt VEEL te traag op deze machine, naja, het is nu 2:55 Zondag dus, ik ga nu slapuh :P

Trouwens je kan niks instellen in de bios !!

ik hoop dat iemand een solution heeft... als je mijn system specs wilt weten :

Toshiba Satellite Pro 480cdt
32Mb Ram
233mhz Pentium CPU met MMX
10x speed Cdrom
2x Pcmcia met 1 Dynalink 10mbit/s lan Kaartje
Chips and Technologies 65555 2mb PCI @ 800x600x24 Max
Yamaha OPL3 SAx 16bit's geluidskaart SBpro compatible
66mhz Bus Speed, 33mhz pci :P 8mhz ISA bus ?
Tja, coolertje van 5v aan USB gesoldeerd :P omdat ie het niet meer deed via het moederbord...

Google cache link naar specs

voor de ervaren gebruiker ;)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 13-07-2003 03:50 . Reden: Layout een beetje vern#*kt O-) ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Hibernate zit toch helemaal niet in 9x? Of heb ik het nou fout?

* Robtimus is het iig nog nooit tegengekomen

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:13

Geckoo

Good news, everyone!

hou de shift eens in. dacht dat met een bepaald os je dan slaapstand kreeg.

en ik heb hierzo ook 2k lopen op een laptop zit alleen 5x zoveel geheugen in misschien is het een idee om meer ram te proberen te kopen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Marctraider
98 heeft wel slaapstand en ME ook(hibernation) dus
en meer Ram kopen heeft weinig zin, met 32mb zou het moeten kunnen, aan hibernaten zit geen limiet van minimaal 64mb hoor :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Heb je wel de Toshiba utilities geinstalleerd ?

• CyberBlaster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Heb je de nieuwste drivers voor je video-kaart geïnstalled? ik dacht dat die het hibernaten ook konden verstoren....

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
ik dacht dat je bij w98 slaapstand niet krijgt in het afsluitmenu maar wel door de powerknop ingedrukt te houden
heb je bij energiegiebeheer een derde tabblad "slaapstand"?
als je daar "ondersteuning voor slaapstand inschakelen" aanvinkt
dan krijg je bij het tweede tabblad "geavanceerd" onderaan een derde optie bij "als ik de aan-uitschakelaar van de computer indruk: dan kan je kiezen tussen afsluiten , standby en ook slaapstand.

Verwijderd

ajouin schreef op 13 July 2003 @ 19:54:
ik dacht dat je bij w98 slaapstand niet krijgt in het afsluitmenu maar wel door de powerknop ingedrukt te houden
heb je bij energiegiebeheer een derde tabblad "slaapstand"?
als je daar "ondersteuning voor slaapstand inschakelen" aanvinkt
dan krijg je bij het tweede tabblad "geavanceerd" onderaan een derde optie bij "als ik de aan-uitschakelaar van de computer indruk: dan kan je kiezen tussen afsluiten , standby en ook slaapstand.
Volgens mij is dat toch echt bij WinXP :o
Voor zover ik het weet kent Win98 geen slaapstand, van WinME weet ik het niet, dat heb ik nooit gehad ;)
Het lijkt me trouwens niet echt logisch dat slaapstand een minimum geheugen kent. Wel een maximum trouwens, dat even groot is als de beschikbare hdd-ruimte, dacht ik zo >:)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
nou dit is toch win98se

[img]url=http://users.pandora.be/racer/download/slaap.jpg[/img]

[img]url=http://users.pandora.be/racer/download/slaap2.jpg[/img]

nou heb ik ook wel andere win98 installaties die dit derde tabblad missen.

[ Voor 48% gewijzigd door ajouin op 15-07-2003 00:25 ]

• Marctraider
idd, dit moet kunnen, ik zal die toshiba utilities proberen, hopelijk werken die met ME, vast wel, is ook eigenlijk 9x :P

Thanx ik zeg wel of het lukt...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Krijg je bij het booten niet toevallig de melding in de zin van "Hibernation file missing" ?
Meen dat bij sommige laptops je een aparte speciale partitie moest maken waar mee je kan hibernaten.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1