Toon posts:

Problemen met bestandsomzetting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met een GROOT audio bestand dat is gecreëerd is door PCTV Sat recorder in een mpg bestand. Het bestand wordt gelezen door WinDVD, de recorder zelf, maar verder kan ik er weinig mee.

Weet iemand hoe ik dit bestand kan splitsen omzetten in een bruikbaar formaat. Het is mij bekend dat er een bestand is bijgeleverd ide het bestand omzet naar een PCM Wav bestand, maar op het moment dat je 450MB omzet van mpg naar .wav (3GB), dan is het niet meer leesbaar voor een programma als Creative
Wavestudio, Winamp en/of Cooledit. Als ik een kleiner bestand omzet, dan is het wel normaal leesbaar.

Heeft iemand ervaring hoe ik dat als beste kan aanpakken? :)

Groetjes,

Mike

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

MPG is een videoformaat, o.a. MP2 en MP3 zijn geluidsformaten.

Je kunt proberen om het bestand direct in te lezen in Cool Edit: deze biedt de optie om MP3-geluidsstromen in te lezen maar kan ook van een videobestand (.MPG) het geluidsspoor eruit filteren om dat vervolgens te gebruiken in Cool Edit.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

TMPGEnc al geprobeert om te demultiplexen?

Verwijderd

Topicstarter
CoolEdit ondertseunt inderdaad mp3, maar geen mpg (hij ziet alleen maar ruis met volle uitslag). Ik heb net even TMPGEnc geïnstalleerd maar die gaf de melding dat dit bestandstype niet gesupport is:-(

Ik zal nog is bij Pinnacle op de website kijken. Weinig hoop heb ik niet, omdat die voor 99% op video issues gericht zijn.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat voor cool-edit / winamp jij gebruikt, maar ik heb er pas prima een .wav bestand van 800MB mee bewerkt. Geen centje pijn op een P3 733....

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

little_soundman schreef op 13 juli 2003 @ 21:02:
Ik weet niet wat voor cool-edit / winamp jij gebruikt, maar ik heb er pas prima een .wav bestand van 800MB mee bewerkt. Geen centje pijn op een P3 733....
Maar dit is geen simpele 800MB :) :
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 02:23:
...maar op het moment dat je 450MB omzet van mpg naar .wav (3GB)...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

wat gebeurt er als je het bestand in Virtualdub opent?, is het wel puur Audiobestand?
Is het geen Mpeg2 program stream?(video EN audio)
Pagina: 1