PC-Case Mini-ITX Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03
Ik heb de volgende case gezien, maar kan mijn Asus moederbord (A7V266-E) daar gewoon in? En hoeveel PCI (dus netwerkkaarten, videokaarten etc.) kunnen erin? Ik snap die specificatie's niet zo heel erg En er staat bij Moederbord: 1x :S zit er dus al standaard 1 moederbord in? Lijkt me sterk voor €84,-...En er staat Formaat: ATX, terwijl in de naam: Mini-ITX staat :S...Wie helpt mij uit de brand Owja nog een vraagje: als ik mijn grijze cdrom speler erin plug, heb ik dan een wit vlak op dat ding zitten of zit er nog een zwart klepje voor dan..
Afbeeldingslocatie: http://www5.alternate.nl/prodpic/450x450/t/tqxh42.jpg

Specs:
Prijs: EUR 84,00
Formaat: ATX
Grootte (BxHxD): 275 x 100 x 350 mm
Materiaal: Metaal met kunststof front
Voorzijde: Powerknop, Resetknop, 2 LEDs(HDD, POWER)
Achterzijde: 1 slotopening, voeding, stroomkabel, uitsparing voor 2 9-polige aansluitingen
Voedingsventilator: 40x40x15 mm
Stroomvoorziening: Aantal stroomvoorzieningen: 1
Vermogen: 150
Stroom: 230 Volt
Aantal stroomaansluitingen: 5,25 inch: 2 x; 3,5 inch: 1 x
Moederbord: 1 x
Bijzonderheden: Front met ingebouwde CD-Eject knop, Infraroodvenster, 2x USB, 1x FireWire- en 2x 3,5mm-minijack plug, plek voor een 40x40 mm koeler aan de achterkant.
Aantal inbouwsloten: 5,25 inch, extern: 1 x, 5,25 inch, intern: 1 x , 3,5 inch, extern: 1 x, 3,5 inch, intern: 1 x
Gewicht: Behuizing: 5.5 KG
Totaal: 6.5 KG
Inhoud: Handleiding, 90 gr. PCI adapter, 4+2 voeten(horizontaal/vertikaal), schroeven, stroomkabel

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Als de specs atx zeggen zal dat werken, waar je wel op moet letten is dat je voeding boven je cpu zit.

En als je naar het plaatje kijkt dan zie je dat er een klepje voor je cd-rom speler zit dus op bijde vragen ja.

Verder, de voeding is maar 150 watt sterk, en op de rest ... kom op zeg, zoek ! ( Lijkt me niet logisch dat je er al een mobo bij krijgt. )

[ Voor 25% gewijzigd door Roberto op 13-07-2003 02:14 ]

• Ad Hox
Het rare is, dat ik op de site van alternate (waar de informatie vandaan komt) in de productenlijst staat: Formaat: ITX, en als je dan een pagina verder klikt voor meer informatie er: Formaat: ATX staat...Ik weet nu dus niet meer wat het is. Verder bedankt RS_003! Weet je ook hoeveel slots er op dat ding zitten?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Ad Hox schreef op 13 juli 2003 @ 02:12:
Het rare is, dat ik op de site van alternate (waar de informatie vandaan komt) in de productenlijst staat: Formaat: ITX, en als je dan een pagina verder klikt voor meer informatie er: Formaat: ATX staat...Ik weet nu dus niet meer wat het is. Verder bedankt RS_003! Weet je ook hoeveel slots er op dat ding zitten?
Tja meestal is de info die van de fabrikant komt het meest correcte :)
Dus zoek even op hun site.

Ik ga nu slapen maar morgen als je echt nixx kan vinden zoek ik ook nog wel even.

• Ad Hox
Weltrusten ik ga nu ook slapen...maar op lianli.com (echt een ***site) kan ik niks vinden...of is dat niet hun officiele site? Maja, ik hoor morgen wel iets :) Thanks

[ Voor 4% gewijzigd door Ad Hox op 16-02-2022 11:23 ]

• Ad Hox
De website is dus www.lian-li.com, maar de kast die ik zoek staat er niet op :(

Verwijderd

Mini ITX kasten gaan mini ITX mainboarden in, voornamelijk de VIA Epia reeks.

€ 84,- is goedkoop voor een mini-ITX kast, er zit geen voeding in maar er hangt een adapter aan, die zit erbij.

Moederborden zijn los tekoop en inclusief een VIA processor, momenteel maximaal 1 Ghz. Tevens zit alles onboard: video, usb, netwerkkaart, etc.
De EPIA reeks heeft 2 mainboard versies: SDRAM & DDRAM.
Er is 1 pci slot beschikbaar (verloop zodat de kaart horizontaal boven het mainboard hangt).

Deze systemen hebben weinig processorkracht en worden voornamelijk gebruikt voor kassasystemen. Je kunt speciale Slimline cdromspelers krijgen voor deze behuizingen, zelfde formaat als in notebooks. Er gaat wel een normale HDD in.

Op www.update.nl kunt je een reeks mini-ITX mainboarden vinden.

106617 VIA EPIA Mini ITX 800MHz SD-RAM € 129.00
106878 VIA EPIA-M Mini ITX 933MHz DDR-RAM € 169.00
108044 VIA EPIA-V Mini ITX 1000MHz SDRAM € 179.00

106699 Teac Slimline 24* CD-Rom speler Zwart € 59.00
106701 Teac Slimline 8* DVD speler Zwart € 119.00

107345 Update ITX EPIA-M UltraSlim Desktop Zwart € 109.00

Ideale systemen voor winkels maar voor een consument die een DiVX/MP3 bak wil bouwen is een gemodde XBOX leuker & goedkoper..... maar minder professioneel.
Mini-ITX is voor een specifiek marktsegment.

Veel kleine winkeliers gebruiken ze omdat ze makkelijk mee naar huis te nemen zijn (administratie), tevens passen ze in de meeste brandveilige kluizen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Philips: Het is volgens mij best bekend dat die ITX dingen voor ITX bordjes zijn, het gekke is nou juist dat er bij het formaat op de ene pagina 'ATX' staat en de andere pagina 'ITX'. Er zit truowens wel een voeding in, zoals je kan zien op de plaatjes.

TS: Op de Lian-Li site kan ik deze case ook helemaal niet vinden. Misschien toch maar even een mailtje droppen naar Alternate voor de zekerheid? Het is niet de eerste keer dat er wat onduidelijkheid staat op de Alternate site. :o

• Ad Hox
Heel erg bedankt, geldt dit allemaal ook voor onderstaande Lian Li PC-402B?

Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_1024.jpg

Op de site staat o.a. M/B type: Mini flex ATX (MAX SIZE: 7"x7.5"), is dit dus ook voor normale moederborden of ook alleen voor ITX of Mini ITX?

[ Voor 6% gewijzigd door Ad Hox op 13-07-2003 14:20 ]

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-08 16:09

Metten

ik hou het graag simpel

Dat ding is dus voor Flex ATX. Daar past je moederbord dus niet in (net als in die andere kast)

Verwijderd

FF een correctie geven: Door de ingebouwde MPEG2 decoder zijn de 1ghz Epia's JUIST geschikt als DVD bak. Ze kunnen zéér goed werken aan de TV.

Mijn VIA Epia V10000 (SD-RAM versie, deze nehemiah processor heeft een hogere IPC, en SSE aan boord), in een zelfbouw kast, is een perfecte divx/dvd/mp3/xvid/irc bak, ik heb in de bak de receiver van m'n logitech desktop gebouwd (via de on-board USB-poorten waar je normaal een USB frontje aan kan zetten), hij start compleet op via de TV, en het beeld is helder zat (helemaal als je windows wát insteld.

Prima bak om alles op te doen, maar voor games is hij met z'n standaard grafische kaart niet geschikt. Maar goed, een GF4MX PCI d'r in, en dat gaat ook al wat beter.

Nee, het ding is niet bijster snel, maar hij kan alles.

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Deze systeempjes zijn wel erg stil in gebruik :P
Misschien tijd voor een inkoopactie? :9

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• Ad Hox
Deze Mini's (i.t.t. Midi & Tower) en Desktop pc's kunnen dus alleen gebruik worden i.c.m. een ITX of Mini-ITX (zoals een VIA) moederbord. Enigste wat ik kan doen is (met mijn Asus A7V266-E) een andere Midi kast kopen of eventueel een Tower?

Dus: Mini-ITX, Micro-ITX, Micro ATX, Mini Flex-ATX, Flex-ATX en ITX formaat kunnen niet i.cm. met een normaal ATX Board (correct me if i'm wrong :o)

[ Voor 27% gewijzigd door Ad Hox op 13-07-2003 15:03 ]

• Laurent
  • Niet online
Klopt. :o
Flex, ITX en micro zijn allemaal verschillende formaten. Jij hebt gewoon het 'standaard' ATX formaat (er is ook nog extended ATX, maat dat wordt vooral gebruikt voor grote dual borden enzo). Erg veel kleine kasten zijn er niet te vinden voor normale ATX borden, je zal dus weer gewoon te werk moeten gaan met een midi towertje (of misschien mini, als je die toevallig vindt) of een desktop case.

• Ad Hox
Kan je een paar voorbeelden geven van een Mini en/of Desktop Cases (concrete productnamen)?

• Laurent
  • Niet online
Minitowers voor standaard ATX borden zijn d'r amper meer, alleen Chieftec heeft volgens mij nog wel wat kleine kasten voor ATX borden. (ook niet zo super klein) Deze worden verkocht onder o.a. de DG/TG serie. (die zijn te vinden in de pricewatch) Deze staan ook op de site van Chieftec.

Daar staan ook wat desktopcases bij, maar mocht je die niet zo mooi vinden; o.a. AOpen heeft ze ook.
Pagina: 1