[WinXP] error msgina.dll (gebruikersinterface)

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 19:02
Op 2 weken tijd heb ik 2 keer mijn XP moeten herinstallen omdat de gebruikersinterface (msgina.dll) niet meer wou inladen.
Ik heb geprobeerd om op te starten in veilige modus (zelfde error), via de cd van XP msgina te overschrijven met die van de cd en windows herstellen.
Geen van de 3 hadden succes, dus werd het een formatje :(

De eerste keer had ik het nadat mijn pc aan het renderen was en ik uit screensaver wou gaan toen ik terug thuiskwam.
De 2de keer was na een koude start... Het laatste wat ik hiervoor gedaan had was een defrag met "O&O defrag" (zou een kwaliteitsdefragger moeten zijn).

Iemand die weet hoe dit komt, en wat ik eraan kan doen?
Ik las hier al iets over pcigina.dll, maar daar heeft het volgens mij niets mee te maken... Het daar vermelde programma dat het probleem veroorzaakte, heb ik niet staan.

Anderzijds:
Omdat bij lees-actions van mijn (vrij nieuwe) WD 120 Gig schijfje op de laatste partitie, er een andere soort geluid geproduceerd wordt, dan als ik iets lees vanop mijn eerste partitie, deed ik net ook nog een diagnostic.
Ik kreeg volgende error: "WRITE FAULT ERROR - ERROR/STATUS CODE: 0103". Nochtans merk ik niets van mogelijke diskerrors... Ik herhaal morgen nog wel es de diags.
Zou dit met bovenstaand probleem te maken kunnen hebben??

• KSR
  • Niet online

KSR

Heb je toevallig remote control software geinstalleerd ?

Van Microsoft :
Programs (such as remote-control software or third-party redirectors) may replace the Msgina.dll file with a third-party version of the file.
This Kernel-mode trap occurs on reboot, shortly before the logon prompt is displayed.
There is an incompatibility with the third-party file and the Win32k.sys driver in Windows NT. The third-party file probably needs to be updated to be compatible with the Microsoft Windows NT service pack version you are running.

Misschien heb je er wat aan :?

Be Stronger Than Your Excuses

• freeco
nope, enkel VNC-client, maar die gebruik ik al maanden... en da's een standalone exe dacht ik toch?
Heb niets van speciale soft staan voor het ogenblik. Het meest "exotische" is Dr DivX 1.0 en UltraMon 2.1... Maar die staan er ook al meerdere boots op.

• freeco
effe schoppen...
ga diskprobleem ook nog es posten in andere sectie, want ik merkte net op dat de winkel waar ik die kocht volgende week voor 4 weken sluit :/

Verwijderd

Doe in ieder geval een lowlevel diagnostic + repair install van je OS.

Verwijderd

freeco schreef op 13 July 2003 @ 12:09:
nope, enkel VNC-client, maar die gebruik ik al maanden... en da's een standalone exe dacht ik toch?
Heb niets van speciale soft staan voor het ogenblik. Het meest "exotische" is Dr DivX 1.0 en UltraMon 2.1... Maar die staan er ook al meerdere boots op.
jaja zoek je reg maar eens door op vnc...
overigens op de vnc site staat hier ook vanalles over...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 15:36 ]

• freeco
idd, na het runnen van VNC-client merk ik een aantal entries in m'n registry, maar niets dat te maken heeft met msgina.dll. Enkel mijn laatst opgegeven servername...
Verder vind ik niets via google dat msgina.dll in verband brengt met de client versie van VNC. Ik vind wel iets dat de server-versie ook problemen geeft met msgina, maar niet de client. De daemon draait hier op mijn 2 linux thuisservers, dus die hebben daar geen last van.
Ik heb ondertussen ook een rebootje gedaan, en zoals je merkt, geraak ik nog prima in XP. Tenzij je me nog andere docs kan aanwijzen, denk ik niet dat VNC het probleem was/is...

Verwijderd

Ik heb "GinaDll" in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

verwijderd nadat ik óók niet meer kon switschen tussen de verschillende logon-screens van Windows. Ik kreeg ook zo'n foutmelding dat een onlangs geïnstalleerd programma het welkomstvenster van Windows had uitgeschakeld.

Eerst heb ik dit register-bestandje gebackuped maar na dat ik 'm verwijderd had en het probleem verholpen was heb ik de backup niet nodig gehad en kan ik weer op de mooie manier aanloggen in Winxp!! :*)
Pagina: 1