Wijn over Compaq laptop: toetsenbord werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 748 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-12 01:15

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een kwart glas wijn over haar Compaq Presario 1200 laptop gemikt. Ze heeft 'm daarna direct uitgezet en te drogen gehangen (zonder wasknijpers). ;) Na enkele pogingen start de pc nu goed op. De harde schijf is niet vastgeplakt, ook de cd-drive niet, WinMe wordt opgestart en alles werkt verder okee met de muis.

Het vreemde is dat het toetsenbord maar voor een heel klein deel werkt. Sommige toetsen werken normaal, in haar geval x, c en q. Dat zou verklaarbaar zijn omdat deze toetsen zich aan de linkerkant van het keyboard bevinden, en de wijn er aan de rechterkant overheen is gegaan. Maar andere toetsen aan de linkerkant (bij de x, c, en q) werken ook niet. Dat vind ik dus vreemd. Bovendien, bij het indrukken van alle toetsen, merk ik nergens dat er een toets is vastgeplakt.

Ik heb geprobeerd om de laptop open te schroeven, heb alle schroefjes aan de onderkant verwijderd (bovenop zitten geen schroefjes), maar ik krijg 'm niet open. Mijn vragen zijn:

1. Hoe kan het dat sommige toetsen wel werken en andere niet?
2. Hoe krijg ik die Compaq Presario (laptop) 1200 in godsnaam open?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08
die toetsen kun je eruit klikken, (zorg wel dat je ziet hoe ze erin moeten met zo'n dingetje wat eronder zit) en kijk eens of daar nog plakkerige zooi zit enzo.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Maar is het niet mogelijk om de hele motorkap eraf te trekken? Dus zonder de toetsen te verwijderen, want die zitten namelijk niet in de weg, zijn als het ware verzonken in het keyboard.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 10:14

Leon

Rise Of The Robots

Soms zitten er onder bij de rand van het toetsenbord 2 kleinge clipjes die je naar beneden moet drukken. Ik weet niet of die er bij dat toetsenbord ook op zitten :?

Zo kun je in 1x het hele toetsenbord eruit halen.

Kijk anders eens op de site van Compaq/HP, daar kun je soms een service manual downloaden van de laptop en daar kun je precies zien hoe hij in elkaar zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Leon op 13-07-2003 02:46 ]

Eeuwige n00b

• ixl85
  • Laatst online: 21-10 19:58
je zult de toetsen toch schoon moeten maken
(heb het zelfde gehad met mn keyboard+cola)

alles los doen, in een emmer met water gooien
en zorgen dat je een ander keyboard of een layout bij de hand hebt,
en dan lekker puzzelen zoals vroeghá

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik geef dit topic ff een schopje... 8)

Ik heb idd een soort van service manual gevonden, van de vergelijkbare Armada in dit geval. Deze laptops zitten echter zó ingewikkeld in elkaar en alles luistert zó kritisch, dat ik het niet aandurf om 'm zelf kaal te plukken. Bovendien is het maar de vraag of de Armada precies hetzelfde is als de Presario 1200 die ik heb.

Het ziet er dus naar uit dat er een Compaq servicemonteur aan te pas moet komen. Nou kan ik 'm wegbrengen naar de dealer waar ik 'm enkele jaren geleden heb gekocht (garantie is overigens al verlopen), maar hoe weet ik dat ik niet genaaid zal worden? Deze betreffende dealer in Eindhoven staat erom bekend dat reparatiekosten vrijwel altijd huizenhoog zijn. Verder zijn er eigenlijk geen goede, consumentgerichte dealers bij mij in de buurt. Of is Dynabyte nog wat?

Is er misschien een GoT-er in mijn omgeving (Eindhoven e.o.) die hier ervaring mee heeft of zelfs de reparatie kan doen?

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51
Je kan vragen om een prijsopgaaf. De uiteindelijke prijs mag dan niet meer dan redelijk afwijken.
-Stel ze zeggen dat het 150 euro gaat kosten, mocht het dan op 175 komen dan is dat redelijk. Mocht de reparatie uitkomen om 250 dan is dat niet meer redelijk en kun je hier tegen protesteren.
Ik heb zelf ook eens een laptop uitelkaar geschroefd, het is wel te doen, maar neem er de tijd voor. En doe heel voorzichtig.

Iig succes

Verwijderd

Je schrijft niet welk model 1200 (bijv. de 1200 XL-109) maar de service guides van deze modellen zijn ook gewoon via de HP site te vinden via deze link:
http://www29.compaq.com/falco/doc_list.asp

Hier is de guide voor de 1200 XL101-127 modellen:
ftp://ftp.compaq.com/pub/...ServcGd/1200XL101-127.pdf
Kijk dan onder Removal Sequence.
Valt allemaal best mee. Heb er al diverse zo geopend en ook eens een keyboard dat onder de jus d'orange zat eruit gehaald en "gewassen" in warm water. Daarna wel goed laten drogen en alles werkte weer prima.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geweldige tip, Remark!!!

Dit was de link waar ik al zo lang naar op zoek ben (ftp). En ik heb heel veel gezocht! Stom dat ik die link niet gewoon zelf heb gevonden. Kga ermee aan de slag.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1