Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
*duh*, op uw HD staat bovenaan een modelnr.
Ga dan naar <a href="http://www.maxtor.com">Maxtor.com</a> zoek vervolgens bij support de specificaties op van dat model en ge kunt de handleiding zelf downen in PDF formaat...
Jeezes man, een beetke initiatief...
Verwijderd
dat kapje wat daaropzit is weg door mijn HD coolerOp dinsdag 28 november 2000 09:37 schreef Koder het volgende:
io,
*duh*, op uw HD staat bovenaan een modelnr.
Ga dan naar <a href="http://www.maxtor.com">Maxtor.com</a> zoek vervolgens bij support de specificaties op van dat model en ge kunt de handleiding zelf downen in PDF formaat...
Jeezes man, een beetke initiatief...
Spelfouten voorbehouden.
als ik 2 losse jumpers heb wat dan?Op dinsdag 28 november 2000 09:39 schreef GoLf het volgende:
als ge de schijf : opdruk bovenzijde, power naar u toe. Dan is het de Jumper die rechtop staat. Met JUMPER=MASTER, ZONDER=SLAVE
ik ben echt een lul ik heb het boekie kwijt gemaakt
Spelfouten voorbehouden.
die jumper settings niet ik kan ze neit zien dat plaatje is er niet meer.Op dinsdag 28 november 2000 10:23 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
staat gewoon op de bovenkant van die schijf hoor
ik moet thuis even kijken naar het type MAXTOR in de bios en dan kan ik wel weer verder kijken op de website (mits ik de naam van die HD uit kan lezen in de bios)
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Heb in het weekend nog met een dergelijke Maxtor gewerkt dus zal ik effe vertrouwen op mijn verstand
Hou de HD zodanig vast dat de pinnetjes waar de jumpers horen zo staan:
<font face="Courier">... .
.....
</font>
Als ik mij goe meen te herinneren, dan was master:
<font face="Courier">
|-- .
|....
</font>
(dus vertikaal eerst en dan bovenste horizontaal er juist naast.)
Slave was iets in deze aard:
<font face="Courier">
.----
.....
</font>
Van de master ben ik vrij zeker, en van de slave ben ik enkel zeker met het laatste jumperke langs de rechterkant, dus de jumper die in de hoek staat en die enkel geen pinnen met elkaar connect...
-- Koder
Verwijderd
Ma again, better, faster, more secure, and certain...
Heb het effe gecheckt en mijn geheugen blijkt goed te werken, de jumpers van mijn master en slave gedoe (hierboven beschreven) zijn juist...
In ieder geval, voor een HTML versie, check out this <a href="http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/DiamondMaxVL/QuickSpecs/42070.htm">datasheet</a>. Uw HD stond erbij dacht ik...
BTW: De jumperinstellingen gelden voor alle types van Maxtor schijven (die ik ken tot nu toe), gewoon ter informatie...
-- Koder
hebbie het boekie nog om het zeker teweten?Op dinsdag 28 november 2000 11:56 schreef Koder het volgende:
io,
Heb in het weekend nog met een dergelijke Maxtor gewerkt dus zal ik effe vertrouwen op mijn verstand.
Hou de HD zodanig vast dat de pinnetjes waar de jumpers horen zo staan:
<font face="Courier">... .
.....
</font>
Als ik mij goe meen te herinneren, dan was master:
<font face="Courier">
|-- .
|....
</font>
(dus vertikaal eerst en dan bovenste horizontaal er juist naast.)
Slave was iets in deze aard:
<font face="Courier">
.----
.....
</font>
Van de master ben ik vrij zeker, en van de slave ben ik enkel zeker met het laatste jumperke langs de rechterkant, dus de jumper die in de hoek staat en die enkel geen pinnen met elkaar connect...
-- Koder
Spelfouten voorbehouden.
TNX!Op dinsdag 28 november 2000 12:02 schreef Koder het volgende:
io,
Ma again, better, faster, more secure, and certain...
Heb het effe gecheckt en mijn geheugen blijkt goed te werken, de jumpers van mijn master en slave gedoe (hierboven beschreven) zijn juist...
In ieder geval, voor een HTML versie, check out this <a href="http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/DiamondMaxVL/QuickSpecs/42070.htm">datasheet</a>. Uw HD stond erbij dacht ik...
BTW: De jumperinstellingen gelden voor alle types van Maxtor schijven (die ik ken tot nu toe), gewoon ter informatie...
-- Koder
zeg maar gewoon JIJ
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Quantum zet dat er gewoon duidelijk op : zo hoort dat...
En zoals gezegd: een beetje initiatief mag wel, zeker als het zo belangrijk voor je is.
master = tweede rij pinnetjes van links (verticaal dus) verbinden met een jumper
slave = jumper er af.
master op deze manier:
:|:.:
Ik heb nog een oude pc liggen en van plan die hdd hierboven in te zetten als slave...20gb extra kan die nog wel gebruiken..maar er staat op deze oude hd niet hoe slave and master gezet moet worden.
[ : : : . : ] ik zie dit...en er stond eerst twee jumper erop> [ | .- -. . : ]
raar... dus de bovenste twee horizontaal...raar
ik wil hem op slave zetten, gewoon alle jumpers eruit?
[ Voor 9% gewijzigd door chunyu op 29-04-2007 13:08 ]
Dit is wel erg basic en lui
- zoek om te beginnen exact uit wat voor apparaat je hebt. Daar zijn meerdere manieren voor, waar een aantal van in de FAQ hier staan. Niets in je posts wijst erop dat je die moeite gedaan hebt.
- als je weet wat je hebt, is het een simpele zaak om documentatie te vinden
Verder is Overige Hardware geen dumpbak en had je sowieso in Opslagmedia & I/O Controllers moeten kijken.
Dicht wegens totaal geen inzet.
Shit, zie nu pas dat dit een kansloze schop is van een 6.5 jaar oud kansloze topic...
chunyu, de enige reden om in een oud topic te posten is om voor anderen nuttige informatie toe te voegen. "Ik heb ook zo'n vraag" is dat niet bepaald. Komt bij dat jij ook al de nodige info niet geeft EN in het verkeerde subforum zit
[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 29-04-2007 15:05 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()