Toon posts:

Waar spacer te koop voor Thoroughbred?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt genoeg "Waar spacer te koop voor Thoroughbred?"

ikzelf kan helemaal nergens een goeie spacer vinden alleen voor duron/tbird/ en de ouwe xp's series (palomino)

Verwijderd

Ik heb gewoon een normale spacer genomen en die bijgewerkt met een dremel/vijl.

Ik heb een >500gram koeler die aan 1 haakje hangt, zonder spacer ongeveer 2'C kouder maar de spacer is gewoon meer zekerheid...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 02:56 ]

Verwijderd

je procc wordt heter met een spacer dan zonder, daarom is men er ook mee gestopt

als je het toch per se wilt, idd een ouwe bijwerken, maar als je een beetje goede koeler hebt met een goed bevestigingsmechanisme

hoef je niet bang te zijn voor core crushes ook niet als je veel versleept

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Meende dat de thoroughbred, en de palomino zelfs al, zowiezo een veel sterkere core hebben dan de oudere procs. Hoop alleen dat de thoroughbred nog wat sterker is dan de palomino, want daar heb ik er al 1tje van gecruched ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 01:26:
je procc wordt heter met een spacer dan zonder, daarom is men er ook mee gestopt

als je het toch per se wilt, idd een ouwe bijwerken, maar als je een beetje goede koeler hebt met een goed bevestigingsmechanisme

hoef je niet bang te zijn voor core crushes ook niet als je veel versleept
Dat kan niet, als de spacer even hoog is als de core heeft de core de gewone volle oppervlak waaraan hij de wamrte kan afgeven, dus ik zie het probleem niet.

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
jamaicaman schreef op 13 juli 2003 @ 02:04:
Dat kan niet, als de spacer even hoog is als de core heeft de core de gewone volle oppervlak waaraan hij de wamrte kan afgeven, dus ik zie het probleem niet.
Er is zelfs een grotere heatsink, aangezien de spacer ook als zodanig werkt.

Greetz, Ander || Specs

Verwijderd

Onzinnig om een spacer te gebruiken op een Tbred...hele sterke cores...

• Jamaicaman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 11:58:
Onzinnig om een spacer te gebruiken op een Tbred...hele sterke cores...
Als hij een spacer zoekt wat is het probleem hij vraagt alleen waar hij ze kan vinden...
Zelf vind ik het ook een stuk veiliger, want als je veel naar LAN's gaat enzo heb je wel redelijk veel kans dat je core breekt door de schokken in de auto en lopen.
vooral bij alle AMD's want die hebben geen heatspreader net als de P4 enzo.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

op http://www.maxilla.nl (zit in Rdam) krijg je een spacer als je een processor koopt,
zoek ff in de prijslijst/meel ze en vraag offie ook los te koop is.
AMD Athlon XP 2100+ incl.copper spacer 79.00
AMD Athlon XP 2200+ incl. copper spacer 89.00
AMD Athlon XP 2400+incl.copper spacer 95.00
AMD Athlon XP 2600+incl. copper spacer 115.00

• Jamaicaman
  • Niet online
ah ok thnx, i heb er zelf nl ook 1 nodig.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
jamaicaman schreef op 13 juli 2003 @ 14:24:
[...]

Als hij een spacer zoekt wat is het probleem hij vraagt alleen waar hij ze kan vinden...
Zelf vind ik het ook een stuk veiliger, want als je veel naar LAN's gaat enzo heb je wel redelijk veel kans dat je core breekt door de schokken in de auto en lopen.
Dan krijg ik toch ook wel medelijden met z'n HD

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Jamaicaman
  • Niet online
ach je weet wat ik bedoel een klein schokje kan veel kracht uitoefenen op een koelblok met koeler >500 gram

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/shimxp.gif

http://www.oc-shop.nl/web...ctsubgroup=-&nav=tweaking gear

6 euro bij de oc-shop, ook geschikt voor XP's

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 15:42 . Reden: doet beetje raar... ]

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 12:56

freshy98

Atari

ik heb een tijdje terug een gekocht bij OCShop. staat niet op de site, maar ze hebben een spacer die er niet uit ziet als een spacer. meer paar dunne lijntjes kunstof ofzo met wat dubbelzijdig tape. heb het gekocht voor mijn vapochill. perfect ding!
had 'm nodig voor m'n Barton en moest 'm klein beetje bijwerken.

edit:
de mijne zit er niet uit zoals die hierover is afgebeeld btw

[ Voor 14% gewijzigd door freshy98 op 13-07-2003 15:36 ]

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Verwijderd

jamaicaman schreef op 13 July 2003 @ 14:24:
[...]

Als bij hem de kans heel groot is dat zijn core kapot gaat als hij zijn pc beweegt, terwijl hij een goed gemonteerde koeler er op heeft zitten, dan vraag ik me af wat door wat voor een woest terrein hij met zijn auto moet. Een core breekt niet zomaar als de koeler erop zit. Zelfs niet van een Tbird. Dit zijn toch echt de meest breekbare cores en daar gebeurt het ook niet mee. Cores gaan alleen kapot bij fout monteren!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 12:56

freshy98

Atari

ben ik met NoStra eens. ik heb zelf een Vapochill die ik helemaal vastdraai en kan 'm rustig 200Km vervoeren in de auto. niks geen problemen. als je 200Km gaat rally crossen is het een ander verhaal.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Verwijderd

T-bred spacer kun je ook krijgen bij ALternate.
Ben je een echte modder gebruik je een ouwe creditcard.
Pagina: 1