[XP] Search velden leeg maken

Pagina: 1
Acties:

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:28

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik heb een kleine vraag omtrend velden in windows zo wel op Internet als in XP zelf.
Als ik bij XP naar Start>Zoeken gaat en daar kiest voor alle bestanden en mappen en vul daar wat in dan blijft dit staan in een lijst vorm. Het zelfde gebeurd ook b.v. op GoT met de search, aangezien ik veel zoek opdrachten geef is die lijst veelste lang aan het worden mijn vraag is hoe krijg ik die lijst weer leeg. Ook is het met inloggen niet zo goed aangezien bij een hoop sites gelijk weet wat de login naam is.

Wat ik zelf al geprobeerd heb is zoeken in het register naar een unieke search die ik gedaan heb nu heb ik iets gevonden en gewist alleen blijft het nog wel zichtbaar in z'n veld. Ik heb ook een zoek opdracht gedaan naar een stuk text op de HD maar dit heeft ook niets opgeleverd.

Ik heb op GoT gezocht naar search velden leeg maken, pulldown leeg maken, maar geen relevante links gevonden. Die nu ook weer in die lijst voorkomen weer 2 erbij bij ongeveer 200 stuks.

Het maakt mij niet uit of ik het één voor één kan wissen of alles in één keer.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Voor IE:
Internetopties > Tabblad 'Inhoud' > knop 'AutoAanvullen'

Voor de rest van Windows wordt het wat moeilijker: deze gegevens worden telkens weer aangevuld met nieuwere items. Je zou de lijst via het register wel kunnen legen maar binnen no time staat die weer vol.

[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 13-07-2003 01:03 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
DUX schreef op 13 July 2003 @ 00:57:
Voor IE:
Internetopties > Tabblad 'Inhoud' > knop 'AutoAanvullen'

Voor de rest van Windows wordt het wat moeilijker: deze gegevens worden telkens weer aangevuld met nieuwere items. Je zou de lijst via het register wel kunnen legen maar binnen no time staat die weer vol.
Nooit opgevallen dat daar een optie zit voor AutoAanvullen. Maar idd Internet Explorer is gelukkig ontdaan van die vele opdrachten.

Het maakt niet uit dat ik in het register moet zijn maar ik doe wel eens werk waar ik veel zoek in vertrouwelijke documenten het is zeer belangrijk dat de zoek opdrachten in Windows leeg gemaakt kan worden. Ik ben al dankbaar dat IE al leeg is scheelt weer geheim houden van gegevens.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DUX

DUX

we_are_borg schreef op 13 July 2003 @ 01:19:
Nooit opgevallen dat daar een optie zit voor AutoAanvullen. Maar idd Internet Explorer is gelukkig ontdaan van die vele opdrachten.

Het maakt niet uit dat ik in het register moet zijn maar ik doe wel eens werk waar ik veel zoek in vertrouwelijke documenten het is zeer belangrijk dat de zoek opdrachten in Windows leeg gemaakt kan worden. Ik ben al dankbaar dat IE al leeg is scheelt weer geheim houden van gegevens.
offtopic:
Je zou eens kunnen kijken hoe de privacyclausule binnen jouw bedrijf eruit ziet. Als het goed is zouden ze er eentje moeten hebben opgesteld waarin de rechten qua geheimhouding en privacyschending zouden moeten staan.

Voor internet(aanwezigheid) en e-mail gelden aparte regels en die waren als het goed is in heel Europa geldig. Bedrijf zou ook hiervan op de hoogte moeten zijn.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
DUX schreef op 13 July 2003 @ 01:24:
[...]

offtopic:
Je zou eens kunnen kijken hoe de privacyclausule binnen jouw bedrijf eruit ziet. Als het goed is zouden ze er eentje moeten hebben opgesteld waarin de rechten qua geheimhouding en privacyschending zouden moeten staan.

Voor internet(aanwezigheid) en e-mail gelden aparte regels en die waren als het goed is in heel Europa geldig. Bedrijf zou ook hiervan op de hoogte moeten zijn.
Het gaat om Thuis werk maar er zitten nog wel eens andere mensen achter me computer te werken. Het gaat er gewoon om dat hun die woorden niet kunnen zien. De documenten zijn afgeschermd met een Wachtwoord alleen die zoek opdrachten zijn een doorn in me oog.
Het komt niet veel voor dat ik zulke documenten krijg maar ik wil niet dat er iets mis gaat dank zij mij.

Op me normale werk zit trouwens niemand aan zulk soort spullen, zitten ook bijna nooit achter me computer ben eigenlijk als enigste die een vaste werkplek heb.

• DUX

DUX

Op deze site staat dit script (bij punt 24, rechterkolom).

Dit beweert te doen wat jij wilt: het wissen van de search history in WinXP. Als ik de code bekijk van die .vbs, dan merk ik niks gevaarlijks op. (disclaimer: en toch ben ik niet verantwoordelijk voor misbruik/schade van deze of andere .vbs-scripts)

[ Voor 34% gewijzigd door DUX op 13-07-2003 01:35 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
DUX schreef op 13 July 2003 @ 01:32:
Op deze site staat dit script (bij punt 24, rechterkolom).

Dit beweert te doen wat jij wilt: het wissen van de search history in WinXP. Als ik de code bekijk van die .vbs, dan merk ik niks gevaarlijks op. (disclaimer: en toch ben ik niet verantwoordelijk voor misbruik/schade van deze of andere .vbs-scripts)
Wel als je de eerste optie neemt werk het ook zie ik net. De vsb script wist wat ik handmatig in het register heb weggehaald.

Verwijderd

In powertools (tweakui) zit een dergelijke optie.
Bij explorer -> clear document history on exit, die doet het iig voor XP.

De rest weet ik niet.

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 01:44:
In powertools (tweakui) zit een dergelijke optie.
Bij explorer -> clear document history on exit, die doet het iig voor XP.

De rest weet ik niet.
Dat is je document history, niet je search history. document history is gewoon je laatst geopende bestanden die je in het Start menu aantreft. Tenzij de bestandsnamen alleen al gevoelige informatie bevat hoef je die niet telkens leeg te halen...

[aanvulling]
Documenten komen ook alleen in die lijst als ze daadwerkelijk geopend worden, maar nog niet als ze doorzocht worden.

[correctie]
Die ene TweakUI-instelling wist zowel de inhoud van Laatst geopende bestanden, Start > Uitvoeren, en je ingetikte IE URL's.

[ Voor 24% gewijzigd door DUX op 13-07-2003 01:52 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Die van de documenten wist ik wordt ook regelmatig gebruikt alleen die instelling van autoaanvullen wist ik niet terwijl ik toch veel kijk bij de opties.

Verwijderd

Toen ik die aangevinkt had ging ook mijn "uitvoeren" en "zoeken" telkens leeg.
Ik heb hem toen maar weer uitgezet ;)
Pagina: 1