Toon posts:

Raar probleem met bouwen pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all
Ik was dus bezig met mijn pc en heb daarin een realtek nicje, een sblive en een gfx-kaart (prophet 2).
Alles in elkaar gezet en na de installatie van WinME (tijdens het detecteren van de hardware) treden er allerlei kernel fouten, user fout en meer onverklaarbare zaken.
Vervolgens de nic en de sb eruit gehaald en alles gaat goed. Vervolges nic erin, alles gaat goed, sb er in: :(. Snapte er nix van. Resources (irq's) zat over.
Na wat verschillende lokaties/combinaties geprobeerd te hebben is het me dan toch gelukt. nic in pci-slot 5, de sb in 4. Als er maar 1 kaart in het mobo zit (alleen nic of alleen sb, dan werkt die direct in ieder slot)
Om het kort te houden: Waarom is dit :? (nic in 5, sb in 4) Ik hou mijn hart vast als er straks een scsi-kaartje oid bijkomt...
Thx alvast

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
volgens mij heeft het iets te maken omdat het systeem IRQ sharing gebruikt. Hierdoor deelt bv slot4 samen met bv slot3 een irq. En vaak komt het voor dat een device niet zo prettig vind als het een irq deelt met een ander slot. Het beste is handmatig de irq's te laten delen.

groetjes

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb zelf mijn netwerkkaartje naast mijn AGP-slot (geforce) gedaan. Deze delen nu dus een irq en dat werkt perfect. Nu heb je dus meerder plaatsen vrij waar je bijv. de SB kunt plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is een bekend iets ? Oke, dat wilde ik even weten.Dacht eerst dat het aan AMD lag (heb altijd Intel gehad hehe)