Toon posts:

[CS] FPS exact 50% van refresh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS :)

Ik heb sinds kort een Gigabyte Ati Radeon 9700 Pro in m'n PC zitten (was een Asus V8200 DeLuxe). Fijn, vette 3dmark scores etc, maar in Counterstrike stuit ik op een probleem: lage FPS in OpenGL. Dit lijkt me niet de bedoeling met zo'n kaart...

Nu heb ik die net_graph eens in de gaten gehouden, en m'n FPS blijkt het grootste gedeelte van de tijd exact 50% van m'n refresh rate te zijn (42.5 fps van 85 Hz).

Soms is m'n FPS wel ok, 84.99 dus, alleen op sommige momenten dus niet... het lijkt te zijn als ik naar een spelertje kijk, maar is niet altijd zo.

Ik heb de Catalyst 3.4 drivers geinstalleerd (nadat ik hetzelfde probleem met 3.5 had en ergens op internet had gelezen dat dit probleem zich voor kon doen met de 3.5 drivers), en alle kwaliteitsinstellingen op minimaal gezet in Windows (FSAA, Aniso en Trueform uit).

Heeft iemand enig idee waardoor dit zou komen? Ik zou haast denken dat ook deze drivers brak zijn, want niet alleen m'n FPS maar ook m'n CPU lijdt hier onder lijkt het (ik verdeel de internetverbinding hier ook, en m'n vriendin die naast me zit krijgt een hoge ping op momenten dat ik lage FPS heb).

Ik hoop dat deze omschrijving van 't probleem goed genoeg is, ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden wat aan dit probleem voldeed (heb ook de meeste oplossingen die op andere lage fps problemen gegeven werden geprobeerd).

Verwijderd

Misschien een beetje simpel iets, maar heb je VSync uitgezet?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
CS is sinds ik mijn radeon heb ook niet meer te spelen :(

soms 99 fps maar zodra er ook maar iets beweegt dropt dit naar max 20 fps ofzo

laatst zat ik te spelen met 7 fps!!! catalyst 3.5 btw

en aan mn antieke pc ligt het niet, want met mn gf2mx had ik netjes 99 fps constant......

is dus een radeon probleem wat ik al bij meer mensen gehoord heb, maja wat doe je eraan :'(

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Vsync heb ik altijd aan, maar zou dat uitmaken? Lijkt me alleen een probleem wanneer ik een FPS boven de 85 zou willen, dit wil ik echter niet... naja ik zal het even proberen :)

Edit: nope helpt niet :[

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 01:06 . Reden: update ]

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Tip: Draai in DirectX! CS loopt super soepeltjes op mijn 9700pro :)

Cat 3.4 BTW

[ Voor 13% gewijzigd door DaGreatRV op 13-07-2003 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar Direct3D ziet er niet uit vergeleken met OpenGL (in Halflife dan). Decals werken bijvoorbeeld niet.. :) Of kun je die op een andere manier aan krijgen?

Daarbij, het moet gewoon werken :) Het kan gewoon niet dat zo'n simpel spel zo slecht draait :[

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 17:21 . Reden: was nog ff wat vergeten :P ]

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
in d3d is het bij mij al HELEMAAL niet te spelen t.o.v. opengl

het is echt een radeon bug.......en aangezien CS het enige spel is wat ik af en toe wel eens speel ben ik toch maar weer aan het uitkijken naar een goedkoop gf3/4tje :{

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1