Toon posts:

Aansluiten van een 2e wandcontactdoos... aansluitschema??

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier in mijn nieuwe huisje komt in de woonkamer de hoofdaansluiting van KPN binnen. Onderuit dit wandcontactdoosje kwam een stukje telefoonkabel uit die via de trap naar één van de slaapkamers beneden liep.

Omdat ik die kabel niet via de trap wil laten lopen maar netjes in de muren weg wil werken, had ik heel handig besloten de oude kabel los te halen en op exact dezelfde plekken de nieuwe (zelfde type) kabel weer te bevestigen...

Alles leuk en aardig, maar nu werkt de wandcontactdoos in de slaapkamer niet meer :'( Ik probeer overal een soortement van aansluitschema te vinden zodat ik kan controleren of ik de draadjes inderdaad wel goed heb aangesloten en misschien dat ik op die manier het probleem op kan lossen.... maar wat denk je? neeeeeeeeeeeeergens te vinden :'(

Kan iemand me hierbij helpen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Normale KPNtelefoontoestellen gebruiken maar 2 aders. In die platte stekkertjes zijn dat de middelste 2 aders. Check die dus even goed. De kleuren voor deze 2 zijn rood en blauw (normaal gesproken)

overigens doet de search soms ook wonderen:

[search=aansluitschema telefoon]

levert op:

aansluitschema telefoon

misschien kom je hier verder mee?

[ Voor 62% gewijzigd door WFvN op 12-07-2003 23:39 ]

Verwijderd

Normale Telefoonaansluiting: rood + blauw
ISDN: http://www.kpn-telecom-ma...uvt_isdn_doe-het-zelf.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt inderdaad a' en b', maar ook zonder de trema ('). Die moet je hebben, zonder... Dat zijn niet de wijdst uitstaanden overigens... 1 na linkse en 1 na rechtse van boven...

Op dat punt is het nog normale lijn, op de 2e contactdoos sluit ik alle isdn apparatuur aan... Op de originele sluit ik geen enkele apparatuur aan...
edit:
was wat vergeten te vermelden: alles doet het inmiddels :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 16:47 ]