Toon posts:

[win2k server]Naam Domeinserver veranderen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het volgende... Ik heb hier sinds kort een PIII server staan met daarop Windows 2000 Small Business. Hij draait prima verder. Maar nu..... Ik wil de server ook als ftp server gaan gebruiken, maar dan zou het handig zijn de server continue aan het internet te hangen. Aangezien ik hier internet via @home (kabel) loop ik nu tegen een probleem aan. Als je wil inloggen bij @home dan kijkt de server van @home welke computernaam je hebt bv. CC567152-A en voila je zit op internet.
Maar ik kan de naam van de domeinserver niet meer veranderen. Hoe doe ik dit oplossen, zodat het wel werkt met @home.

Ik gebruik nu bv als computernaam S1 en daarachter zet windows automatisch het domein neer. Bijv. S1.MIJNBEDRIJF
Terwijl het bijv. CC572902-A moet worden.

Alvast bedankt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je dit niet gewoon doen bij de netwerkeigenschappen op de 'identification' tab?

OS even aan de titel toegevoegd, zie ook Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als het een domaincontroller is dan kan het niet... helaas, je moet dan met dcpromo dat ding demoten tot een standaard server en dan de naam veranderen, vervolgens upgrade je hem weer met dcpromo naar DC

ben je wel je AD kwijt overigens :)

of je upgrade naar w2k3, dan kan het namelijk wel :) (al geprobeerd)

A wise man's life is based around fuck you

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:37
ben je wel je AD kwijt overigens
Een kleine bijkomstigheid ;)

Je zou natuurlijk ook een oud systeempje er tussen kunnen hangen wat de verbinding met internet verzorgd en dan de server via die bak verbinden met het internet. Als router dus.

Ik weet niet of er ook eenvoudige hardware routers zijn waarbij je de naam in kunt stellen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je kunt een Windows2000 server met active directory niet hernoemen. Dit is alleen mogelijk bij Windows server 2003. Beste is formateren en opnieuw opbouwen want dcpromo en dan demoten blijft meer achter dan je denkt.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
Tja, zoals hierboven al opgemerkt kun je de domeinnaam in W2k server met AD niet aanpassen.... Major mistake van MS, en wij zitten ermee.

Natuurlijk kun je een oud systeempje inrichten als firewall/router met software als Smoothwall. Je dan echter continu een PC aan het blazen. Daar moet je de ruimte voor hebben en deze staat continu aan zodat je hem ook nog op een onopvallende plaats moet kunnen wegstoppen.

Een betere optie (en niet eens zo heel duur) is om een hardware router te kopen. Ik heb zelf positieve ervaringen met E-tech maar je kunt beter de lokale computerboer binnenlopen en kijken wat hij heeft liggen.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen ja ! Maaaaar kun je zo'n router ook softwarematig instellen dat deze een zg. computernaam krijgt zodat @HOME deze "pc" herkent en toegang geeft tot het internet. Ik heb nl. geen ADSL maar kabel :)

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
JA, dat is juist het mooie van deze apparaten. Dat instellen gaat via tegenwoordig gewoon via een webbrowser.

Maar vraag de verkoper voor de zekerheid of het app. ook geschikt is voor de door jou gebruikte kabelaar. Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende systemen op de markt dat niet alles met alles werkt. Deze routers kosten meestal rond de € 60-70.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Moooooi :) Ik ga morgen direct ff naar de shop hier, even vragen dus. Bedankt
Pagina: 1