Ik heb sinds een paar weken last van steeds vaker terugkomende geheugenfouten waardoor de meest onbenullige programma's spontaan crashen. Ik had zo iets van f*ck it, het zal allemaal wel, zal wel niets bijzonders zijn.
Maar vanaaf was ik het zo ongeveer zat, dus ben ik maar eens verder gaan kijken. Wat programma's gedownload (memtest86 en docmemory) en wat blijkt... het gaat absoluut niet goed.
Resultaat memtest kwam neer op:
128MB DDR (@133): 1.371.614 fouten
256MB DDR (@133): 1.639.453 fouten
Resultaat van docmemory is er niet, deze test het basememory probleemloos en crashte daarna.
Nu is mijn vraag wat is er in vredesnaam aan de hand? Ik heb iedere dimm individueel in ieder slot geprobeerd, maar geen enkel verschil in werking. Met uitzondering van de 256MB in slot 3, hierbij werd het onlogische getal van 192MB aan geheugen gevonden.
Zou het moederbord defect kunnen zijn? Zou het geheugen defect kunnen zijn? Of is misschien het geheugen gemold doordat het mobo defect is?
Het systeem:
MSI K7T266 Pro2
1x 128MB a-merk geheugen PC-2100
1x 256MB kingston geheugen PC-2100
AMD Athlon XP 1600+
(verder info met betrekking tot het systeem kan op aanvraag gegeven worden
, maar ik denk dat deze info zou moeten voldoen)
Settings in het bios staan allemaal op default. Geheugen timing door SPD.
Maar vanaaf was ik het zo ongeveer zat, dus ben ik maar eens verder gaan kijken. Wat programma's gedownload (memtest86 en docmemory) en wat blijkt... het gaat absoluut niet goed.
Resultaat memtest kwam neer op:
128MB DDR (@133): 1.371.614 fouten
256MB DDR (@133): 1.639.453 fouten
Resultaat van docmemory is er niet, deze test het basememory probleemloos en crashte daarna.
Nu is mijn vraag wat is er in vredesnaam aan de hand? Ik heb iedere dimm individueel in ieder slot geprobeerd, maar geen enkel verschil in werking. Met uitzondering van de 256MB in slot 3, hierbij werd het onlogische getal van 192MB aan geheugen gevonden.
Zou het moederbord defect kunnen zijn? Zou het geheugen defect kunnen zijn? Of is misschien het geheugen gemold doordat het mobo defect is?
Het systeem:
MSI K7T266 Pro2
1x 128MB a-merk geheugen PC-2100
1x 256MB kingston geheugen PC-2100
AMD Athlon XP 1600+
(verder info met betrekking tot het systeem kan op aanvraag gegeven worden
Settings in het bios staan allemaal op default. Geheugen timing door SPD.
=( Protected by witchcraft )=