[Photoshop] Rand rond selectie verkeerd -> feather

Pagina: 1
Acties:

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Topicstarter
Als ik een selectie maak met Elleptical Marquee Tool (of de gewone vierkante, maakt niet uit) en dan "Select" -> "Modify" -> "Border" kies met 10 pixels ofzo, en die selectie (dus die border eigenlijk) vul met het emmertje, is de rand altijd verdoezeld.

Hoe kan ik dit ergens uitzetten? Het is redelijk irritant.

Misschien is mijn vraag niet echt duidelijk, daarom fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/deceuninck/machine/feather.gif

Dit wil ik dus NIET. Ik wil gewoon een vaste kleur zoals je normaal een selectie vult.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kies expand, vul je selectie, kies contract, druk op DEL. finito.

• F97

F97

Fabian

Topicstarter
Damn jah. Het werkt. Thanks.

Maar is er toch geen ehm "niet omslachtige" werkwijze? 'k Bedoel, hoe komt het dat ie het feathered, is dat normaal of heb ik toevallig iets veranderd aan de instellingen?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Die expand en contract dingen maken er meestal maar een rommeltje van. Een mooie cirkel krijgt al snel "hoeken" als je gaat expanden/contracten. Ik zou als ik jou was meer gewoon met selecties doen, zonder expanden/contracten.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

uhm kijk ook even naar je "FEATHER" die moet op 0 staan!!!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Clay schreef op 12 July 2003 @ 22:28:
Die expand en contract dingen maken er meestal maar een rommeltje van. Een mooie cirkel krijgt al snel "hoeken" als je gaat expanden/contracten. Ik zou als ik jou was meer gewoon met selecties doen, zonder expanden/contracten.
is niet zo gek hè, als je een cirkel uitvergroot krijg je namelijk hoeken... die heten pixels :+ [/flauw]

Clay heeft idd gelijk, probeer zoveel mogelijk met manuele selecties te doen, en wat ook erg lekker werkt is een layer opbouwen, hiermee klooien, en dan de layer transparency van die layer selecteren (CTRL + klik op layer).

Verwijderd

Behalve selecties kun je natuurlijk ook vector masks gebruiken als het om geometrische vormen gaat. Ook als het om niet-geometrische vormen gaat trouwens :+
Layers zijn je vriend ;)

• F97

F97

Fabian

Topicstarter
Euh jah :) 'k Zal er nog eens over nadenken. En eens uitzoeken wat jullie bedoelen :+ Man-oh-man.

Allemaal bedankt trouwens! _/-\o_

Verwijderd

is niet zo gek hè, als je een cirkel uitvergroot krijg je namelijk hoeken... die heten pixels
In PS7 heb ik daar geen last meer van, mits je ervoor zorgt dat het bron voorwerp getekend was met anti-aliasing aan.
Pagina: 1