[Rh7.2] -> Segmentation Fault, ernstig??

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:40

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier een server met daarop RH 7.2. Deze server zorgt voor het delen van internet en met samba staat er ongeveer 25GB HD-space gedeelt voor shares. Ook de printer wordt met samba gedeeld.

Nu wou ik net inloggen voor wat onderhoud, en geef een 'ls'.
Meteen krijg ik te zien:

code:
1
2
[root@<server_naam>]#ls
segmentation fault

Is dit ernstig of niet? Heeft dit te maken met mijn file-system? Ik kan via Windows de shares nog gewoon uitlezen, dus ik ben nu alles als een gek aan het kopieren naar een lege 40GB schijf.

Moet ik een nieuwe install doen, of zou een reboot al voldoende zijn. Ik durf het atm niet te doen, voor het geval ik alle data zometeen kwijt ben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat voor server is het kwa hardware? Is hij wel stabiel onder Windows ?
Rebooten mag geen probleem zijn lijkt me, eventueel kun je hem altijd nog via een rescue-cd of de welbekende knoppix-cd veilig stellen.

[ Voor 50% gewijzigd door moto-moi op 12-07-2003 22:24 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sus

sus

Topicstarter
Het is een p200 MMX, met 48MB geheugen.

Ik wou net mijn data gaan kopieren, maar toen liep hij vast. Nu kom ik er niet meer op omdat ik handmatig fsck ofzo moet doen. Heb er nu ff een andere HD met freeSCO aangehangen, zodat ik wel internet heb.

Ik gooi morgen linux ff op mijn eigen bak, en probeer zo ff de HD in te lezen. Hij geeft btw een fout bij het lezen van /root (das /dev/hda1).

Ik _hoop_ dat de data er nog opstaat, zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen??

Verwijderd

Met 'dmesg' kun je uitvinden of er toevallig een kernel foutje is opgetreden wat dit kan veroorzaken. Zoniet, dan zou het hardware ('t is warm ;) ) kunnen zijn.

En echt waar, temperatuur kan ertoe doen...

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
Een mogelijke reden kan misschien zijn dat je installatie-partitie gaar is, waardoor enkele noodzakelijk tools (zoals ls) en eventueel zelfs noodzakelijke shared libraries beschadigd zijn. De foutmelding die je van fsck krijgt zou hier aan gerelateerd kunnen zijn.

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 15:16
als ik jou was zou ik even vanaf een live cd opstarten en dus fsck draaien op je linux partities uit die fsck foutmelding kan je leiden dat er iets met je bestands systeem mis is.. met een beetje mazzel is het nog te reparen

Verwijderd

Hang een monitor aan de server en check wat hij zegt tijdens het booten.

Is de laatste tijd nog iets opvallends gebeurd? Stroom uitval? perongeluk de off schakelaar aangeraakt?

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb het allemaal nagekeken, en fsck gedraaid. Die vond de ene na de andere fout, heeft ie een hele nacht over gedaan om het te repareren. En toen kon ik alsnog niet meer booten vanaf de HD.

Ik heb er nu win2k-pro opgezet, en ga op een andere computer eens aan de slag om op het gemak de server volledig te installeren.

IIG tnx voor de reply's
Pagina: 1