Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 23:54:
Hobbit: zag net je laatste vraag pas:
ik ben me nog aan het afvragen of ik SQL vs. native XML moet vergelijken of SQL vs. XML enabled databases (bijv DB2). Ik denk dat de snelheids verhouding dan anders is....
zeg-eh welke unief in the 'Pool' ben jij aan het volgen? Ik heb net een MA in manchester achter de rug. Wat me opviel aan heel van mijn MSc buddies dat die toch wel helemaal geen 'bal' afwisten van IT (meestal Chineesjes). Hoeveel ik hun heb geholpen met hun dissertations - geen mooi zicht (en zij maar lachen toen ze ondekten dat ik 'maar' kunst deed

). Als je het vergelijkt met een Licentie (in Belgie) wat op het zelfde niveau zou moeten liggen - houd ik me hart bang vast voor IT in the future.

. Trouwens normaal moet je het afgeven in september toch? Beetje laat begonnen dude

.
mbravenboer: het noemt idd een dissertation. je doet een phd thesis. Vraag me niet waarom ze het omdraaien in de UK

. Hell voor mijn Bachelors moesten we ook een dissertation afgeven.
Snadert: SQL met XML databases vergelijken vind ik persoonlijk appelen en peren vergelijken. Ze hebben beide duidelijke andere doelstellingen. Je kunt in SQL tamelijk eenvoudig XML zetten (node/node in a indexed tree). Maar daar gaat het niet echt om in Database Stuff. Tis wat je uit de data kunt halen: ie met X informatie wat kan ik nu 'te weten komen'. knowledge > information. Native XML hebben meestal XPath / XQuery / XUpdate mogelijkheden. Om dat naar xml om te zetten gaat ook maar dan haal je er nog amper speed snelheid uit. Als een echte tip: maak een heel concreet en specifiek voorbeeld voor je analyse. Ie for data-z wat zijn voor/nadelen. Soort test-case/use-case dus. Anders is't C++ en Java vergelijken kun je ook boeken over schrijven. Voor mijn dissertation: "The difference of impact of mobile phones on sociocultural behaviour between USA and European context". Echt specifiek dus - en dat schrijft onderzoekt ook handiger.
PS voor Xindice 1.1 zul je Tomcat of zo moeten installeren en dan de xindice.war erin droppen.
ergens is er site met RP Bourret die een hele resem goede tips geeft. Ook op got zijn er goede links.
Ken je veel grieken daar en een meisje dat Dimitra noemt (Blond ding, niet te snugger maar wel lekker?) Doet ook IT (yeah)