Toon posts:

[cisco 826] rommon

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand hier misschien een cisco IOS 12.2 Image voor de Cisco 826? Het zou me echt enorm helpen, want ik vrees dat ik deze opnieuw moet flashen op te kunnen werken?

Hallo mensen,

Ik heb het vandaag voor elkaar gekregen om mijn cisco router op te fucken. Ik heb het volgende gedaan:

ik had een aantal configuratie veranderingen gemaakt. Toen ik deze wilde kopieren naar de Startup-config gebeurde er dit:

Copy Run Start
]
<enter>
<enter>

Het probleem ontstond op het moment dat ik die typ-fout maakte bij de destination file. Dit had een <Enter> moeten wezen. Anyway, hij heeft alle data op de flash verwijderd.

Nu start ie alleen nog op in Rom Monitor Mode. Ik heb een backup van mijn Running-Config op een diskette. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe ik deze terug moet zetten in mijn bootflash en het systeem weer daarvan moet laten opstarten.

Wel heb ik al even gekeken op de sites van cisco (http://www.cisco.com/univ.../826/swg/rommon.htm#27802 onder andere) Maar hier werd ik niet veel wijzer uit. Hier onder wat informatie over mijn router:

Type Cisco 826 ADSL over ISDN Router

---
reset
System Bootstrap, Version 12.2(1r)XE2, RELEASE SOFTWARE (fc1)
TAC Support: http://www.cisco.com/cgi-bin/ibld/view.pl?i=support
Copyright (c) 2001 by cisco Systems, Inc.
C826 platform with 32768 Kbytes of main memory

loadprog: bad file magic number: 0x0
boot: cannot load "flash:"
System Bootstrap, Version 12.2(1r)XE2, RELEASE SOFTWARE (fc1)
TAC Support: http://www.cisco.com/cgi-bin/ibld/view.pl?i=support
Copyright (c) 2001 by cisco Systems, Inc.
---

Ik heb nog nooit onder ROM Monitor mode gewerkt, en weet ook werkelijk niet waar ik moet beginnen. Ik weet dat er veel info is op het web, en deze heb ik oog geraadpleegd (vooral bij Cisco), maar ik kom er nog steeds niet echt uit.

Is er misschien iemand die mij globaal kan vertellen wat ik moet doen om mijn Startup-Config weer erop te zetten en weer gewoon op te kunnen starten, of werkt het niet zo simpel?

bvd

Securityrisc

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 22:08 . Reden: nadere info bovenaan ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand hier misschien een cisco IOS 12.2 Image voor de Cisco 826? Het zou me echt enorm helpen, want ik vrees dat ik deze opnieuw moet flashen op te kunnen werken?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:20
Onder rommon kan je met '?' zien welke commando's beschikbaar zijn.
Ik heb zelf n switch die CatOS draait, maar ik denk dat de rommon enigszins overeen komt.
Als je dir flash: (bij mij dir bootflash: ) doet, zie je dan geen enkel bestand?

[ Voor 168% gewijzigd door FatalError op 12-07-2003 22:56 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
ja dat van ? weet ik, en als ik dir doe, krijg ik geen enkele file:

rommon 10 > dir bootflash:
bad device name
usage: dir <device>
rommon 11 >

Verwijderd

Topicstarter
dat betekend dat ik die IOS opniew moet flashen vrees ik?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

DJ

Waarschijnlijk wel. Tenzij het config register verkeerd staat. Maar dat denk ik niet (tenzij je dat ook ingesteld hebt). Probeer ook eens
code:
1
dir flash:

in plaats van
code:
1
dir bootflash:

krijg je dan wat te zien?

Zo niet dan is je flash: helemaal leeg, en moet je inderdaad opnieuw flashen. Dit kan door middel van XModem. Via de console kabel. Dit gaat wel lang duren (console is immers maar 9600baud). Reken op een paar uurtjes. Op de Cisco site is vast wel te vinden welke commando's dat precies zijn (weet ik nu even niet uit mijn hoofd . . . dit doe ik niet zo vaak).

Daarna kun je je config weer terug zetten.

Succes.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Wat je ook kunt proberen is een flash vanaf TFTP. Op je product CD-rom staat ook een TFTP-servertje, zo niet is ie bij cisco.com te downloaden (of neem een andere van download.com).

dit kan met 'copy tftp flash'

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

1 hoe in rommon ios uploaden staat duidelijk uitgelegd op www.cisco.com
2 ios = router os moet je kopen staat dus copyright op

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.