Toon posts:

Sony DSC-P72 (digitale camara) werkt niet onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe Sony DSC-P72 wrkt niet onder XP, volgens de handleiding hoort hij onder windows XP automatisch te installeren, nou nee dus... :(

Ik heb gezocht op google en ik heb gelezen dat dit helaas een vaker voorkomend probleem is. Maar ik heb alleen nog geen oplossing gevonden, ook niet op de site van sony. Weet iemand hier toevallig een oplossing?

bvd

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Had je sony al een belletje gegeven ?
laatste service pack er op xp dan he :) ?

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 12-07-2003 21:34 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb sony geen belletje gegeven, ik heb em net na 5en geleend van me werk.
Maar ik ben van om em maandag te kopen als de kwaliteit van de foto's een beetje goed is maar dat is niet echt duidelijk te zien op zo'n klein lcd schermpje.

En ik draai de laatste service pack van windows XP, naja de laatst officieel uitgebrachte SP dan. Geen Service pack 2 alpha.

Verwijderd

Topicstarter
camara moet morgen terug :( iemand?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 17:23
Misschien USB-drivers , anders misschien PPTP of normal in usb instelligen van de digicam :?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Heb je de installatie CD er niet bij ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
zitten geen windows xp installatie drivers bij omdat sony zegt dat die drivers als met windows xp worden meegeleverd en de camara automatisch herkent, en de drivers binnen enkele seconde automatisch installeerd.

Ik hoor overigens ook geen geluidje wanneer ik de USB kabel in mijn PC stop, dat hoor ik bij andere USB apparaten wel, of is dit omdat er geen driver is gevonden?

Ik heb nu ook niet alles bij de hand, ik ga morgen op me werk sony bellen en vragen over een oplossing, en daarna de camara kopen, want dit is een show model uit de winkel, ik had em even geleend om te testen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Moet die camera mischien op een bepaalde manier aan staan ?

Iperf

Verwijderd

Ik heb ook een DSC P72, ik doe mn usb kabeltje er in , camera aan, en klaar... Hij vind vanzelf een verwisselbare HD (de memorystick) en kan er mee doen wat ik wil...
Hij komt echter niet bij Scanners en/of Camera's te staan. Dus als je daar naar op zoek gaat, dan vind je 'm idd niet. Gewoon onder deze computer/my computer... en daar istie :D

en hij maakt ook leuke foto's :D

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mbvki/trapgat.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 23:04 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:10
Inderdaad prik&klaar... Zoniet even zorgen dat je camera misschien de goede usb-mode heeft aanstaan... Mists je dat in kunt stellen. Ik kan 2 usb modes kiezen bij mij SonyF717.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vreemd probleem. Ik heb een Sony DSC-S85 en die wordt zonder problemen door WinXP herkend, zowel WinXP als WinXP SP1. :) USB kabel verrot misschien? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Kijk idd eens bij deze computer bij je schijven en partities of die erbij staat. Ik heb namelijk zelf ook wels zitten zoeken hoe dat ding te installeren, maar toen stond hij er al lang bij zonder dat ik dat in de gaten had

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb er geen schijven of partities bij staan, maar ik moet straks werken, ik ga iets eerder dan probeer ik het daar nog even op een systeem. En ik denk dat ik toch een Canon A70 neem, want ik heb begrepen dat de foto kwaliteit daarvan toch een stuk hoger ligt. Met name door de betere lens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de camara meegenomen naar m'n werk en daar op een aantal systemen getest en werkt daar ook niet, dus misschien toch een brakke kabel.

Ik ga toch niet voor de Canon A70 maar toch voor de Sony DSC-P72, omdat deze zeker ook niet slecht uit de testen komt.

Ik neem em morgen mee en hoop dat hij dan wel werkt op mijn systeem.... ik verwacht dat het toch echt een fout van sony is omdat ik de klacht al veel vaker heb gehoord, maar geen oplossing. Ik zal morgen op de zaak ook sony even bellen.

Voor het geval dat hij morgen weer niet werkt, weet iemand dan nog een mogelijke oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou toch nog even laten weten dat ik vandaag dus de DSC-P72 heb gekocht en dat hij gelijk werd herkent door windows xp, dus het is duidelijk dat of de connector op de camara niet goed was of de USB kabel was brak...

Werkt nu perfect!
Pagina: 1