Externe CD-RW USB op Win95

Pagina: 1
Acties:

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:37

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
Hoi,

Gisteren hebben we op mijn werk een Freecom CD-RW 4X/4X/24X externe brander ontvangen.

Bij deze brander zat een USB kabel om de brander aan te sluiten op de PC. Het probleem is alleen dat we hier nog met Windows 95 draaien (met USB ondersteuning).

Zodra we het apparaat in de computer pluggen wordt de kabel herkend, maar verschijnt er tevens de melding dat de hardware niet goed is geïnstalleerd en dat de stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Op de website van Freecom staan alleen drivers voor Win98/ME. Ondersteuning voor Win95 bieden ze alleen middels een PCMCIA kaartje (en die hebben we dus niet).

De USB poorten van de PC werken verder wel, want er staat ook een HP scanner op aangesloten middels USB. Deze scanner werkt wel perfect.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Of is de enige oplossing het apparaat terug te sturen en naar een ander apparaat op zoek te gaan?

Verwijderd

terugdoen die hap,
Freecom kabelkes gaan niet met W95, enkel vanaf W98

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Dit had je dus van te voren kunnen weten, het staat zelfs op de Freecom website...

Is een upgrade naar 98 echt geen optie?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

omruilen voor een parallele kabel ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:37

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
De CD-RW is niet door mij zelf besteld, maar door een collega bij 06 (postorder). We hebben zelf geen keus in de leverancier. Alle systemen komen bij Triple-P vandaag en alle overige spullen bij 06.

Tijdens het installeren bleek dus dat de kabel niet met W95 werkt :(. Niemand die ons hier op gewezen heeft. Zelf hebben we ook niet op de website gekeken.

Upgraden naar W98 is geen optie.

Gistermiddag dus maar contact opgenomen met 06 met de vraag of de kabel teruggestuurd kan worden, of omgeruild voor een parallele kabel. We zouden teruggebeld worden, maar tot op heden niets gehoord.

We wachten af...