[xp]Recover dvd

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 08:36
Is het mogelijk om een windows XP recover DVD te maken waar eigenlijk de complete partitie waar windows EN alle geinstalleerde programma's op staat?

Ik formatteer eigenlijk wel elke 2 maanden de c:\ partitie en moet daarna weer xp installeren. Dat is op zich maar een uurtje werk waar je niet veel voor hoeft te doen. Echter, alle standaart programma's die ik er normaal ook op heb staan moet ik dan ook weer installeren wat veel meer tijd kost. (bv. Office, WinRar, CPUCool, Statbar enz.)

Nu kan ik natuurlijk de hele partitie op 1 of 2 dvd's branden, maar ik ben benieuwd of er niet een standaart xp optie is die voor mij een soort recovery dvd kan maken.

Zo niet, is het mogelijk dat als ik de hele partitie naar dvd brand ik na het formatteren met een bootdisk opstart, de dvd ('s) kopieer naar de c:\ partitie en dan na het booten gewoon weer in windows zit?

Ik ben ook op zoek geweest in dit forum en kwam wel tegen dat je gewoon een image kan maken van een partitie en die dan kan branden. Hoe zit het als je partitie groter is dan wat er op een dvd kan?

Veel lovende woorden over Norton Ghost. Is dit programma ook voor mij van nut?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik weet niet hoe DOS omgaat met DVD's :?

Stel dat deze ze wel pakt, dan zou je inderdaad Norton Ghost gewoon kunnen gebruiken. Daarmee is het eenvoudig om een image aan te maken van je hele harde schijf en dat terug te zetten. Kijk op je gemakt even rond op GoT wat betreft info over Ghost.

Bij mijn weten zit er bij XP geen optie om image via DVD's te gebruiken.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

EchteDude schreef op 12 July 2003 @ 18:35:
Is het mogelijk om een windows XP recover DVD te maken waar eigenlijk de complete partitie waar windows EN alle geinstalleerde programma's op staat?

Ik formatteer eigenlijk wel elke 2 maanden de c:\ partitie en moet daarna weer xp installeren. Dat is op zich maar een uurtje werk waar je niet veel voor hoeft te doen. Echter, alle standaart programma's die ik er normaal ook op heb staan moet ik dan ook weer installeren wat veel meer tijd kost. (bv. Office, WinRar, CPUCool, Statbar enz.)

Nu kan ik natuurlijk de hele partitie op 1 of 2 dvd's branden, maar ik ben benieuwd of er niet een standaart xp optie is die voor mij een soort recovery dvd kan maken.

Zo niet, is het mogelijk dat als ik de hele partitie naar dvd brand ik na het formatteren met een bootdisk opstart, de dvd ('s) kopieer naar de c:\ partitie en dan na het booten gewoon weer in windows zit?

Ik ben ook op zoek geweest in dit forum en kwam wel tegen dat je gewoon een image kan maken van een partitie en die dan kan branden. Hoe zit het als je partitie groter is dan wat er op een dvd kan?

Veel lovende woorden over Norton Ghost. Is dit programma ook voor mij van nut?
Norton Ghost heb ik zelf een hele tijd gebruikt, de dos versie althans. Maar daar heb je fat32 partities voor nodig (had destijds de laatste versie). Als je windows versie nog wel intact is en je gaat een ghost terugzetten, dan kun je de windows versie van NortonSymantec Ghost gebruiken of Powerquest Drive Image.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Rival24 schreef op 12 juli 2003 @ 18:41:
Norton Ghost heb ik zelf een hele tijd gebruikt, de dos versie althans. Maar daar heb je fat32 partities voor nodig (had destijds de laatste versie). Als je windows versie nog wel intact is en je gaat een ghost terugzetten, dan kun je de windows versie van NortonSymantec Ghost gebruiken of Powerquest Drive Image.
NTFS pakt hij ook hoor

@Phineas: ah...

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 12-07-2003 18:49 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

NTFS pakt hij ook hoor
Maar de partitie waar je je ghost image opslaat moet wel FAT32 zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 18:47 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:42

SED

Nee Ghost kan ook wegschrijven op CD rom bestandsformaat en DVD, dus gewoon image branden op DVD is geen probleem.
Je kunt met Nero makkelijk een opstartbare DVD maken waarop je gehele image staat die vervolgens netjes teruggeplaatst wordt.
De ghostimage verdelen over meerdere dvd is ook mogelijk aangezien de opstart onafhankelijk van de image plaatsvindt.

Je moet je wel afvragen of een ghostimage van meer dan 3,6 gig niet erg veel applicaties bevat en dus snel zal verouderen. Ook je updates van windows kun je eventueel op de imagemeebranden. gebruik daarvoor dan de coorperate uitvoering van windows update.

[ Voor 70% gewijzigd door SED op 12-07-2003 20:20 ]

Copyright and left by SED...

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 08:36
Hmm. Heb dus even Drive Image geprobeert, maar op het moment dat het programma wil gaan schrijven naar mijn dvd drive blijft de computer hangen en moet ik booten.

De 4.38 Gig die op een dvd kan is echt wel zat want drive image comprimeert ook nog.

Als het nu ook nog eens werkte...
Pagina: 1