[htaccess?] IE6 laat soms xml sheet zien :(

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo hoort het te zijn, dus dat je gewoon de webpagina ziet.
Afbeeldingslocatie: http://media.zopp.nl/2.gif

IE6 doet soms dit:

[plaatje met mijn IP verwijderd]

Ik heb nog geen verband kunnen zien tussen de gevallen waarin IE dit doet.
Het gebeurt ook vrij zelden.

Ik vermoed dat het aan mijn .htaccess ligt, want als ik het <Files> stukje weghaal parsed IE6 het altijd als een xml sheet, terwijl mozilla1.4 de webpagina laat zien.

Maar dan vraag ik me nog steeds af waarom IE het meestal wel goed doet :? Kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
DirectoryIndex test.php

RewriteEngine On 

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^localhost$ 
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/test/public
RewriteRule (.*) /test/test.php

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^62.194.19.4$ 
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/test/public
RewriteRule (.*) /test/test.php

<Files test/public>
ForceType application/x-httpd-php
</Files>
(deze htaccess kan multiviews simuleren)

[ Voor 7% gewijzigd door Blaise op 12-07-2003 18:40 ]

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk aan die ForceType directive. Probeer in je scripts eens expliciet een content-type mee te geven:
PHP:
1
header ( 'Content-Type: text/html' );

• Blaise
  • Niet online
Dank je :)

Is header('Content-Type: text/xml'); dan de officiele xml header?

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik dacht zelf eerst ff dat het wat te maken heeft met de foute implementatie van de xhtml content-type, maar het is gerelateerd.

Dus, ff googlen leverde me dit op:
Conversely, it has been observed that when XHTML is served out with a content type of text/html in accordance with the provisions of XHTML 1.0 Appendix C, MSIE will disbelieve the HTML content type if the html opening tag is not encountered sufficiently close to the start of the document: this can easily happen if, for instance, the document contains a block of comments before the html tag appears. MSIE then processes the document using its skeleton XML-handling code, producing something that's unusable to the intended reader.
IE heeft dus de neiging zelf dingen als text/html dan wel text/xml te interpreteren ongeacht wat de webserver zegt.

Lijkt erop dat je die comment weg moet halen zodat je start tag eerder begint. Mja, ach, IE blijft natuurlijk een foute browser :] ....

modbreak: beetje overbodig die laatste zin

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 12-07-2003 18:45 ]

• WAcKiN
True, maar er zijn nog steeds zat mensen die het niet weten, ik voel het als een plicht ze er op te wijzen :]

modbreak: als ik uit je vorige post vriendelijk de offtopic flamebait verwijder is dat geen uitnodiging om het in een nieuwe post alsnog op te rakelen

[ Voor 48% gewijzigd door curry684 op 12-07-2003 19:13 ]

• Blaise
  • Niet online
Cheatahs header flipt met mijn multiviews, want als ik die header erin zet willen IE en Mozilla het bestand "3" downloaden.

Ik weet niet of dat van wackin werkt, ik heb in ieder geval mijn comment een stukje verschoven. Ik blijf het vaag vinden van dat "soms wel soms niet".

• WAcKiN
Wow, ik dacht dat je het met me eens was met die opmerking van je (onder het mom van 'iedereen weet dat ...')! Whatever happened to sarcasm! :[

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

KreKkeR241

11101001010

Er bestaat geen sarcasm hier op GoT n00b :(

En nou wegwezen hier!

modbreak: u kunt zeer binnenkort mail tegemoet zien

[ Voor 40% gewijzigd door curry684 op 12-07-2003 20:33 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Dit topic is om zeep en gaat op slot. Mocht Blaise z'n probleem nog niet opgelost hebben staat het hem vanzelfsprekend vrij een nieuwe te openen.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.