Wazige data recorvery na schijf crash

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03 15:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Vandaag spontaan ineens kon ik niet meer bij m'n 80Gb Maxtor. Rebooten helpt niet en als ik er op klik vraagt ie of ik 'm wil formatteren. Dat was niet helemaal het plan op z'n zachtst gezegd.

Nou heb ik op aanraden van een aantal topics hier een data recovery programma gedownload, File Scavenger. Deze zoekt de hele schijf af naar alle mogelijke bestanden, maar vindt alleen maar JPG files, die er naar mijn weten niet opstonden. Ik heb overigens in het programma gewoon '*' geselecteerd voor het zoeken naar alle bestanden, dus het is niet zo dat ik alleen naar JPG zoek oid.

Als ik zo'n bestand recover krijg ik een plaatje van een of ander interieur wat ik echt nog nooooit gezien heb, dus waar die plaatjes vandaan komen.. geen idee.
Het enige wat dat programma kan vinden is JPG, terwijl er toch ladingen AVI, ISO, BIN, MP3 etc. op stonden.

Ben ik nu gewoon verdoemd, of hebben jullie misschien een suggestie voor een alternatief programma? Ik kan m'n data dank ik nog wel ergens kwijt, maar dat moet ik er wel eerst bij kunnen :'(

---
Even samenvattend...
---

Oplossing so far:
Aangezien het een 80Gb schijf is, en ik toch tot de conclusie kwam dat ik niet alles ergens anders kwijt kon, uiteindelijk maar quick format gedaan. Zo blijven de bestanden wel bestaan, maar kan ik toch weer bij m'n (op dat moment) lege schijf.

Dan het programma GetDataBack gedraaid, welke mooi al m'n bestanden terug kon vinden. Aangezien m'n schijf weer te bereikean was, kon ik het direkt weer terugzetten.

Mede met dank aan ReseTTiM voor de hints en tips ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Kaastosti op 13-07-2003 18:36 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Sorry voor het schopje, maar ik begin wanhopig te worden... ik d8 nog dat ik 'm misschien in partition magic naar FAT32 kon zetten (wat ie ook was), maar daar kan ik ook alleen maar formatteren...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
FAT32 recovery kun je ook doen met andere programma's. Zoek maar even op het forum op "data recovery" etc.

Waar heb je die schijf vandaan? Wie weet staat er nog data op van de vorige eigenaar.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De schijf was toen ik 'm kocht nieuw, dus daar ligt het niet aan. Maar kan het programma wat ik nu gebruik dan geen FAT32 aan oid?

Ik heb aan aantal programma's geprobeerd, waarvan Easy Recovery 6 tot nu toe het beste resultaat gaf. Helaas is het bij al die programma's zo dat je een dikke smak geld neer mag tellen voordat je ook daadwerkelijk data kan recoveren. Ik kan nu zien dat er in ieder geval nog bestanden te herkennen zijn, dus formatteren gaat nog niet gebeuren.

Zijn er echt geen programma's die ook al in trial gewoon alles terug kunnen zetten?

Ik las bij een van die programma'tjes dat er iets met de MBR zou zijn.. kan het in dat geval kwaad om een fdisk /mbr op dat ding te geven, houdt echt dan _echt_ in 1 keer op?

[ Voor 80% gewijzigd door Kaastosti op 13-07-2003 15:59 ]

Verwijderd

Kijk eens in de FAQ bovenin dit forum ;-)